Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DENGELİ DÜZENLİ BESLENME SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN TEMEL KOŞUL YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEDİR. 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DENGELİ DÜZENLİ BESLENME SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN TEMEL KOŞUL YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEDİR. 1."— Sunum transkripti:

1

2 DENGELİ DÜZENLİ BESLENME SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN TEMEL KOŞUL YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEDİR. 1

3 HER GÜN YEMEMİZ GEREKEN BESİNLER 1. GRUP : SÜT, YOĞURT, PEYNİR. 2. GRUP : ET, BALIK, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB. 3. GRUP : SEBZE VE MEYVELER. 4. GRUP : EKMEK VE TAHILLAR. 2

4 SÜT YOĞURT PEYNİR GRUBU  GÜNLÜK İKİ SU BARDAĞI SÜT İÇİLMELİDİR.  SÜT YERİNE AYNI MİKTARDA YOĞURT DA YENİLEBİLİR.  2 KİBRİT KUTUSU KADAR BEYAZ PEYNİR 1 SU BARDAĞI SÜTLE EŞ DEĞERDİR.  HER GÜN BİR ÖĞÜN PEYNİR, BİR ÖĞÜN SÜT VEYA YOĞURT ALARAK İHTİYACIMIZI KARŞILAYABİLİRİZ. 3

5 SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ  KEMİK VE DİŞ GELİŞİMİ İÇİN GEREKLİ BİR MİNERALDİR.  DERİ VE GÖZ SAĞLIĞIMIZ İÇİN GEREKLİ BİR VİTAMİNDİR.  VÜCUDUMUZUN BÜYÜME VE GELİŞMESİNİ SAĞLAR. 4

6 ET, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB.  BİZE PROTEİN, B GRUBU VİTAMİNLERİ, DEMİR VE ÇİNKO GİBİ MİNERALLERİ SAĞLAR.  ET, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER GRUBUNDA GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN MİKTAR 2 PORSİYONDUR.  BİR ÖĞÜN TAVUK YENDİĞİNDE DİĞER ÖĞÜN KURU FASULYE YENİLEBİLİR. 5

7 ET, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB. ÖNEMİ  SİNİR VE SİNDİRİM SİSTEMİMİZ İLE DERİ SAĞLIĞIMIZ İÇİN ÇOK ÖNEMLİDİR.  KAN YAPICI BİR MİNERALDİR.  VÜCUDUMUZU MİKROPLARA KARŞI KORUR. BÜYÜMEMİZ VE GELİŞMEMİZ İÇİN ÇOK GEREKLİDİR. 6

8 SEBZE VE MEYVELER  BU GRUP BİZE A VE C VİTAMİNİ SAĞLAR.  SEBZE VE MEYVE GRUBUNDAN EN AZ 3 PORSİYON ALMAMIZ GEREKİR.  BİR GÜNDE 2 ADET MEYVE VE BİR SALATA YEDİĞİMİZ ZAMAN GÜNLÜK İHTİYACIMIZI KARŞILARIZ. 7

9 SEBZE VE MEYVELERİN ÖNEMİ  BİZİ HASTALIKLARDAN KORUR VE HASTALIKLARIN DAHA ÇABUK İYİLEŞMESİNE YARDIMCI OLUR.  VÜCUDUMUZDA KANSER YAPAN MADDELERE KARŞI KORUYUCU GÖREV YAPARLAR. 8

10 EKMEK VE TAHILLAR BU GRUP BİZE ENERJİ SAĞLAR. BU GRUPTAN GÜNDE 3-5 PORSİYON ALMAK YETERLİDİR. HER ÖĞÜNDE 1-2 DİLİM EKMEK VE ÖĞÜNLERDEN BİRİNDE PİLAV VEYA MAKARNA YEDİĞİMİZDE GÜNLÜK İHTİYACIMIZ KARŞILANMIŞ OLUR. 9

11 EKMEK VE TAHILLARIN ÖNEMİ BESİNLERDEKİ ENERJİNİN VÜCUDUMUZDA GÜÇ ENERJİSİNE DÖNÜŞMESİNİ SAĞLAR. 10

12 ARA SIRA YİYEBİLECEKLERİMİZ ŞEKERLİ BESİNLER DE DİŞ ÇÜRÜKLERİNE NEDEN OLURLAR. ŞEKERLİ VE YAĞLI BESİNLERDİR. PASTALAR, TATLILAR, KEKLER, CİPSLER VB. BESİNLER ÇOK FAZLA TÜKETİLİRSE ŞİŞMANLIK OLUŞUR. ŞİŞMAN KİŞİLERDE KALP, ŞEKER HASTALIĞI, YÜKSEK TANSİYON GİBİ HASTALIKLAR GÖRÜLÜR. 11

13 KAHVALTININ ÖNEMİ AKŞAM YEMEĞİ İLE SABAH ARASINDA 12 SAATLİK SÜRE GEÇER. SABAH KALKTIĞIMIZDA KAHVALTI YAPMAZSAK BEYNİMİZDE YETERİNCE ENERJİ OLUŞMAZ. 12

14 GÜNE SAĞLIKLI BAŞLAMAK, YORGUNLUK DUYMAMAK, DERSLERİMİZİ DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE DİNLEMEK VE BAŞARILI OLMAK İSTİYORSAK MUTLAKA HER GÜN SABAH KAHVALTISI YAPMALIYIZ. 13

15 ÖNERİLER YEMEKLERDEN ÖNCE ELLERİNİZİ YIKAYINIZ. GÜNDE 2 BARDAK SÜT İÇİNİZ. HER GÜN KAHVALTI EDİNİZ. GÜNDE 3 ÖĞÜN YEMEK YEMELİSİNİZ. ÖĞÜN ATLAMAYINIZ. ÖĞÜN ARALARINDA ŞEKERLİ BESİNLERDEN SAKININIZ. SPOR YAPINIZ. 14

16 ÖNERİLER SEBZE VE MEYVELERİ YIKAMADAN YEMEYİNİZ. YEMEK YERKEN AYRI ÇATAL, KAŞIK, BIÇAK, TABAK VE BARDAK KULLANINIZ. TABAĞINIZA YİYEBİLECEĞİNİZ KADAR YEMEK ALINIZ. AÇIKTA SATILAN BESİNLERİ ALMAYINIZ. AĞIRLIĞINIZIN BOYUNUZA UYGUN OLMASINA DİKKAT EDİNİZ. DÜZENLİ GÜNEŞLENEREK YETERLİ D VİTAMİNİ ALMAYA ÖZEN GÖSTERİNİZ. 15

17 DEĞERLENDİRME 1.Aşağıdakilerden hangisi günlük yememiz gereken besinlerdendir? 2.Aşağıdaki besinlerden hangisi bizi hastalıklara karşı korur?

18 3.Aşağıdakilerden hangisi büyümemiz için gerekli bir besindir? 4.Aşağıdakilerden hangisi sağlıklı bir insanın dişi olabilir?


"DENGELİ DÜZENLİ BESLENME SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN TEMEL KOŞUL YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEDİR. 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları