Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 GENEL DM SUNUMU 2013. 2 SUNUM İÇERİĞİ 1.DAĞITIM MERKEZLERİ (DM) SÜRECİ 2.DM’NİN BULUNDUĞU İLLER 3.DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ 4.DM ORGANİZASYON.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 GENEL DM SUNUMU 2013. 2 SUNUM İÇERİĞİ 1.DAĞITIM MERKEZLERİ (DM) SÜRECİ 2.DM’NİN BULUNDUĞU İLLER 3.DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ 4.DM ORGANİZASYON."— Sunum transkripti:

1 1 GENEL DM SUNUMU 2013

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1.DAĞITIM MERKEZLERİ (DM) SÜRECİ 2.DM’NİN BULUNDUĞU İLLER 3.DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ 4.DM ORGANİZASYON ŞEMAMIZ 5.DM’LERDE ÇALIŞAN SAYISI VE GÖREV DAĞILIMI 6.DM’LERDE İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI 7.DM’LERDE BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ 8.DM’NİN ANALİZLERİ 9.GELİŞTİRMEMİZ GEREKEN YÖNLERİMİZ VE BEKLENTİLERİMİZ

3 3 1-DM SÜRECİ -Sürecimiz DM Satış talebinin üretici şirketlere geçilmesi ile başlıyor. 3. parti ürünlerin siparişi (Soda, meyve su, mineralli sular, gazoz, vb.) satış ekibinin bilgisi dahilinde DM şefi tarafından tedarikçilere mail yolu ile iletilmektedir. Ürünler, üretici şirketlerden siparişlere göre AX sistemi üzerinden takip edilmektedir. Bu takip işlemi Talep Planlama ekibi tarafından yürütülmektedir. -DM gelen ürünler stoklarına kabul edilirken ‘Ürün Kabul Talimatı’ dikkate alınır. Ürün kabulü izlenebilirlik yapılabilmesi için Retail’de barkod okutulup yapılır. HOD için bu sistem manuel olarak yapılır. ( gelen ürünlerin üretim tarihi ve hat kodu excel üzerine yazılır ve buradan giriş çıkış hareketleri takip edilir) -Olası olumsuzluklarda (iade, bloke altına alma, vb.) ‘Ürün İade ve Bloke Talimatı’ dikkate alınır. -DM’lerde ay sonları stok sayımları yapılır. DM yöneticisi stoklarını kontrol altında tutmak için günlük ve/veya haftalık sayımları yapabilir. -Sahadan alınan satış siparişleri (Retail’de) Satış temsilcileri tarafından el terminalleri vasıtasıyla sisteme alınır. Bu alınan sipariş için bir rota planı oluşturulur. Sonrasında sipariş hazırlanır buna istinaden faturaları kesilir ve araç sevke hazır hale gelir. ürünler hazırlanırken barkod okutulup izlenebilirlik takibi sistem üzerinden devam edilir. Sistemde barkodla takip yalnız tam paletlerde yapılmaktadır. Bu nedenle parçalanan ürünlerin takibi için ürünü bozma işlemi sistem üzerinde yapılıp ilgili paletin hangi müşterilere gittiği takip edilebilmektedir. - Sahadan alınan satış siparişleri (HOD’de) DM yöneticisi tarafından sisteme girilir. Bu alınan sipariş için bir rota planı oluşturulur. Sonrasında sipariş hazırlanır buna istinaden faturaları kesilir ve araç sevke hazır hale gelir. Ürünlerin izlenebilirliğinin takibi manuel excel üzerinden giden her palet hangi hizmet noktasına gidiyorsa dağıtım merkezi elemanı tarafında bir belgeye not alınır ve faturalamadan sonra yine excel üzerinde aynı ürünün çıkış işlemi olarak işlenir. -Müşteriye teslim edilen ürünler için müşteriden faturaların bir nüshasına ürünü sağlam ve doğru olarak teslim aldığına dair imzası alınır. Ayrıca müşteride satılan ürün peşin ödeme ise tahsilat işlemi yapılır. Bu tahsilat işlemi için bir tahsilat makbuzu kesilir. İmzalanan bu fatura nüshaları ve tahsilat makbuzu koçanı DM yöneticisine veya Ticaret Servisi Birimine teslim edilir.

4 4 Ankara Antalya İzmir Bursa Adana Istanbul İzmit 2-DM’NİN BULUNDUĞU İLLER

5 5 Adana Distribution Center ADANA DC INFORMATION DM.Şefi1 DM. Uzman Yrd.1 Forklift Operatörü3 Forklift Sayısı3 Dağıtım Aracı7 Dağıtım Merkezi Elemanı1 Dağıtım Personeli14 Depo Açık Alan (m2)1.800 Depo Kapalı Alan (m2)1.350 Bursa Distribution Center BURSA DC INFORMATION DM.Şefi1 DM.Uzmanı1 DM.Uzman Yrd.2 Forklift Operatörü2 Forklift Sayısı2 Dağıtım Aracı21 Dağıtım Merkezi Elemanı2 Dağıtım Personeli36 Temizlik Elemanı1 Depo Açık Alan (m2)1.389 Depo Kapalı Alan (m2)1.344 Adana ve Bursa Odunluk DM sinde sadece Pet ürün, Kocaeli DM de PC ürün grubu dağıtılmaktadır. İzmit Distribution Center İZMİT DC INFORMATION DM.Şefi1 Forklift Operatörü2 Forklift Sayısı2 Dağıtım Aracı1 Personel Personeli1 Depo Açık Alan (m2)0 Depo Kapalı Alan (m2) DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ

6 6 Sefaköy Distribution Center Samandıra Distribution Center SEFAKÖY DC INFORMATION DM.Şefi1 DM.Uzmanı1 DM.Uzman Yrd.1 Forklift Operatörü6 Forklift Sayısı5 Dağıtım Aracı Pet29 Dağıtım Aracı HOD14 Dağıtım Merkezi Elemanı1 Dağıtım Personeli Pet7 Dağıtım Personeli PC16 Temizlik Elemanı2 Depo Açık Alan (m2)2.690 Depo Kapalı Alan (m2)2.000 SAMANDIRA DC INFORMATION DM.Şefi1 DM.Uzmanı2 DM.Uzman Yrd.2 Forklift Operatörü10 Forklift Sayısı8 Dağıtım Aracı Pet7 Dağıtım Aracı HOD15 Dağıtım Merkezi Elemanı1 Dağıtım Personeli Pet55 Dağıtım Personeli PC12 Temizlik Elemanı2 Depo Açık Alan (m2)5.850 Depo Kapalı Alan (m2)6.074 İstanbul da Avrupa ve Anadolu Yakası olmak üzere iki adet DM Mevcuttur. 3- DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ

7 7 Ankara Distribution Center ANKARA DC INFORMATION DM.Şefi1 DM.Uzmanı1 DM.Uzman Yrd.2 Forklift Operatörü6 Forklift Sayısı6 Dağıtım Aracı Pet23 Dağıtım Aracı HOD11 Dağıtım Merkezi Elemanı1 Dağıtım Personeli Pet44 Dağıtım Personeli PC10 Temizlik Elemanı3 Depo Açık Alan (m2)4.500 Depo Kapalı Alan (m2)6.000 Antalya Distribution Center ANTALYA DC INFORMATION DM.Şefi1 DM.Uzmanı1 DM. Uzman Yrd.1 Forklift Operatörü2 Forklift Sayısı3 Dağıtım Aracı Pet15 Dağıtım Aracı HOD4 Dağıtım Merkezi Elemanı1 Dağıtım Personeli Pet27 Dağıtım Personeli PC3 Temizlik Elemanı1 Depo Açık Alan (m2)5.957 Depo Kapalı Alan (m2)3.842 İZMİR DC INFORMATION DM.Şefi1 DM.Uzmanı1 DM.Uzman Yrd.2 Forklift Operatörü6 Forklift Sayısı4 Dağıtım Aracı Pet17 Dağıtım Aracı HOD10 Dağıtım Merkezi Elemanı3 Dağıtım Personeli Pet35 Dağıtım Personeli PC9 Temizlik Elemanı1 Depo Açık Alan (m2)2.500 Depo Kapalı Alan (m2)4.300 İzmir Distribution Center 3- DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ

8 8 8 DM.LERİ MÜDÜRÜ SUNAY COŞKUN DM.LERİ ŞEFİ TARIK ÖZER DM.LERİ ŞEFİ TARIK ÖZER DM FİLO UZM.YARD.YAŞAR ÜRKMEZ DM FİLO UZMANI ÜMİT GÜRKAN DM FİLO UZMANI ÜMİT GÜRKAN DM FİLO UZMANI MEHMET DOĞAN DM FİLO UZMANI MEHMET DOĞAN DM.LERİ UZMANI MERYEM ÇELİKBAŞ DM.LERİ UZM.YARD. NURHAN İBRİKÇİ KOCAELİ DM ŞEFİ FECRETTİN KETEN SAMANDIRA DM ŞEFİ ZEKİ AKTAŞ ADANA DM ŞEFİ GAZİ KOCAKAPLAN ANKARA DM MEHMET AKKURT ANTALYA DM ŞEFİ SÜLEYMAN ERKARA BURSA DM ŞEFİ SELEN BUĞA İZMİR DM ŞEFİ SERDAL ERDOĞMUŞ SEFAKÖY DM ŞEFİ TARKAN ACAR UZMAN ERCAN YAMAN UZM.YARD. ALİŞAN BEŞET UZM.YARD. KAZIM DİRİOĞLU UZM.YARD. SALİH BALTALI UZMAN CANER BAYRAKTAR UZMAN EŞREF YILMAZ UZMAN YARD. ARİF UZM.YARD. A.SAMED ÇOĞAÇ UZMAN METİN ŞAHİN UZM.YARD. RIZA ÇINAR UZM.YARD. BURAK ÇİÇEK UZMAN ŞÜKRÜ ÖKSÜZ UZM.YARD. HÜSEYİN ÇEVİK UZMAN ÖZGÜR ASA UZM.YARD. SERVET DEMİR UZM.YARD. EMRE ERGUN UZM.YARD.ALİ BAŞAK UZM.YARD. MUSTAFA YAĞCI

9 9 5-DM’LERDE ÇALIŞAN SAYISI VE GÖREV DAĞILIMI

10 10 6-DM’LERDE İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI Dağıtım Merkezlerimizde önceliğimiz İş Güvenliği ve İşçi Sağlığıdır (SHE). Bu önceliğimiz için Çevre İş güvenliği Müdürlüğümüz ve İnsan Kaynakları Departmanımız ile birlikte çeşitli çalışmalar yaptık, bunlardan bazıları; 1.Şirket dışından SHE konusunda devletimizin çeşitli mevkilerinde çalışmalar yapmış deneyimli bir kişiden eğitimler aldık. 2.Çalışanlarımıza her hafta SHE birimi tarafından hazırlanan konularla ilgili olarak DM yöneticileri tarafından eğitimler verilmektedir. 3.SHE davranışlarını performans değerlendirmesine koyduk ve bu davranışlarının olumlu olması durumunda ödül olumsuz olması durumunda caydırıcı uyarılar yapılmaktadır. Uyarılar ve ödüller çalışanlara her ay bilgilendirilmektedir. Ayrıca performansın olumlu-olumsuz yansıması maaş uygulamasını etkileyecektir. 4.Pet araçlarımızda iş güvenliğini sağlamak amacıyla araçlara ilave basamak takılması için pilot çalışma yapıldı. Bu çalışmada olumlu sonuç gözlemlendiği için teknik açıdan sıkıntı yaşanmayacak araçlara basamak takılması planlanarak oluşacak maliyet 2014 bütçesinde talep edilmiştir.

11 11 Özetle; -Rut Optimizasyonu çalışması 2013 itibari ile tüm DM lerde başlatılmış ve sürecin iyileştirilmesi için sürekli analizler yapılarak eksiklikler tespit edilmekte ve gerekli departmanlar bildirilmektedir. -HOD Tırlarının fabrikaya dönüşünde Dorse’nin arkasında oluşan boşluklara iade palet koyulmaya başlanmıştır. Böylece iade palet nakliye sinden saving elde edilmeye devam etmektedir. ** 2012 yılı toplamında 272 tır nakliyeden saving sağlanmıştır. Bir tırın yaklaşık nakliye fiyatı 700 TL civarındadır. 192,500,00 TL lik saving sağlanmıştır. ** 2013 yılı ilk 8 ayında 286 tır nakliyeden saving sağlanmıştır. Bir tırın yaklaşık nakliye fiyatı 800 TL civarındadır ,00 TL lik saving sağlanmıştır. -Tüm DM lerde DM ye uzak olan bayilerin çoğunda fabrikadan direk mal sevkiyatı sağlanmaya başlanılmıştır. Daha çok verim alınabilmesi adına gelişme ve görüşmeler devam etmektedir yılı 1.quarter itibari ile izlenebilirlik adına Pet grubu Ax üzerinde, HOD grubuda manuel olarak takip edilmeye başlamıştır yılı içerisinde KPI raporlarımızın çoğu Ax üzerinde rapor alanı oluşturulmuş olup, verileri sistemden almaya başladık. 7-DM’LERDE BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ

12 12 STOK ALANLARINI ETKİN KULLANMAK; En büyük maliyet giderlerimizden biri olan stoklama giderlerine tedbir almak için mevcut stok alanlarını verimli ve etkin kullanmak için çalışmalar yaptık. Bu çalışmalar sonucu ürünleri çift kat uygun koşullarda istifleye bilmek için ürünler arasına mukavemeti yüksek 2-3 ürün (sunta, kontraplak, plastik separatör) denemeler yaptık ve bu denemeler sonucunda sunta malzemenin hem fiyat hem de kullanış açısından uygunluğu tespit ettik. Uygulama ile LT ürünler farklı istifleme metotları çift kat istifleye bilmekteyiz. Uygulama ile çift kat konmadan kaynaklı ürün zayileri minimize edilmiş oldu ve büyük ürünleri çift kat istifleme avantajından dolayı yaklaşık %10 depolama alanı kazancımız oldu. 7-DM’LERDE BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ

13 13 YÖNETMELİKLERDE DEĞİŞİKLİKLER OLMASI İLE ARAÇLARIMIZIN TAŞIMA KAPASİTELERİ DEĞİŞTİ; Araçlarımız ile ilgili olarak takibin daha iyi yapılabilmesi adına DM ler kendi aralarında 3 gruba ayrılmış ve filo sorumlusu atanmıştır. Araçların günlük,haftalık,aylık takipleri sağlanmaya başlanmıştır. Araçlardaki eksiklikler, daha verimli kullanılabilmesi için çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Araçlara ek lastik eklenerek taşıma kapasiteleri güçlendirilmiş, Bu durumda değişen araçlarımızın taşıma kapasitesi yaklaşık %20 dolaylarında artmıştır. Tonajdan avantaj sağlayabilmemiz için bazı araçlarda arka kapaklar iptal edilip çekmeli branda yapılmıştır.İlgili uygulama Sefaköy DM de başlamıştır. 7-DM BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ

14 14 İlgili veriler 2013 yılının ilk 8 ayını kapsamaktadır. 1-İzmit te oranın yüksek olmasının nedeni tek aracın çalışması ve satış rakamının düşük olmasından kaynaklıdrr.Satışın artması ile birlikte verimlilik te aratacaktır yılı içinde verimliliği daha çok artırabilmek için sefere çıkan bir araçtaki müşteri sayısını azaltıp siparişi çoğaltmaktır. Satış ekibi ile koordineli olunması sağlanacaktır. 8-DM’NİN ANALİZLERİ

15 15 AYLIK MÜŞTERİYE UĞRAMA SIKLIĞI RETAİL&HOD İlgili veriler 2013 yılının ilk 8 ayını kapsamaktadır. Dağıtım Maliyetlerimizin içinde müşteriye uğrama sıklığı en büyük giderlerimizden biridir. Bir defada ne kadar çok ürün giderse uğrama sıklığı azalıcak ve doalyısı ile maliyetlerimiz düşecektir. Hedefimiz satış ekibimiz ile koordineli bu gelişimi sağlamaktır. Bu verileri en az %10-15 arasında km aşağıya çekebilmeyi hedefliyoruz.

16 16 SEFER BAŞINA ORTALAM SEVKİYAT MESAFESİ RETAİL&HOD (KM) İlgili veriler 2013 yılının ilk 8 ayını kapsamaktadır. Maliyetlerimizin önemli gider kalemlerinden biri de akaryakıt giderleridir. Ne kadar kısa mesafede dağıtım gerçekleştirirsek o derece dağıtım maliyetleri düşecektir. Hedefimiz satış ekibimiz ile koordineli bu gelişimi sağlamaktır. Bu verileri en az %10-15 arasında km aşağıya çekebilmeyi hedefliyoruz.

17 Yılı ilk 8 ayı kapsamaktadır.

18 18

19 19

20 20 İst – Asia DC Bursa DCAnkara DCAntalya DCİzmir DCAdana DC Uludağ Kızılay Kınık Beypazarı Sarıkız Kula SP BB Ice Tea Juss FG Replay Adania Buzzer Kızılay Premium Water FJ Ice Tea CSD ( Plain & Flavored ) Soda Energy Drink Kızılay Other ( Fermanted Carrot Juice ) BEVERAGE PORTFOLIO 6 X DC

21 21 GELİŞTİRMEMİZ GEREKEN YÖNLERİMİZ VE BEKLENTİLERİMİZ Şirketimiz satış odaklı bir şirket olduğu için satış ekibimizin rakiplerimize karşı elinin güçlü olması ve aynı zamanda müşterilerimize ürünlerimizi daha uygun fiyatlarla sunabilmesi için önemli değişken ve sabit maliyetlere sahip olan lojistik giderlerini minimize etmeliyiz. Bunun içinde yeni projeler üretmeliyiz. Yeni dönem uygulamaya almayı düşündüğümüz ve başta satış ekibimiz olmak üzere çeşitli departmanlarımızdan destek alarak geliştirmemiz gereken noktalarımız; 1.Rut optimizasyonu, (Çalışmalara başlandı ve devam etmektedir.) 2.Sevkiyat planlaması, (Müşteri stok kapasitelerini artırması yönünde Satış ekibimizle çalışmalar yapmalıyız) müşteriye bir defada ne kadar fazla sevk yapılırsa lehimize maliyet avantajı oluşacak dolayısıyla müşterimizin de bu durum lehine olacaktır. Lojistik olarak satış ekibimiz ile birlikte müşteri ziyaretlerimizin etkili olacağını düşünüyoruz. 3.Müşterilerimizde gerçekleştirdiğimiz elleçleme çalışmalarımızda zaman kaybı ve maliyet olarak zararımız var. Bu süreci geliştirmek için çalışmalar yapmalıyız. Aynı uygulama içinde yılında SHE açısında çeşitli zaman kayıplı iş kazaları da yaşadık. Bu konuda yapılan uygulamalar için müşterinin bu yönde bilinçlendirilmesi için gerekli olduğu durumlarda ilgili birimlerimiz ile birlikte mini eğitimler verebilir yada verdirebiliriz için hedefimiz elleçleme yapılan müşterilerimiz için ayrı bir araçla ve ayrı bir ekiple dağıtım yapmaktır. 4.Araç parkımızı yeniler iken daha fazla yük taşıma ve taşınmasını sağlayacak araçları tercih edeceğiz. Mevcut araçlarımızın kapasitelerini arttıracak veya uygun kullanabilecek çalışmaları yapmalıyız. 5.Prim sistemine dayalı maaş sisteminde yeni çarpanlar belirlenecektir. Çalışma yenilenecektir. 6.Kazaya Ramak Kala, Kaçan Kaza ve BBS ’in önemi tüm DM ’lere anlatılacaktır ve teşvik amaçlı en çok kayıt açan personele performans puanı verilmektedir. 7.Performans Değerlendirmeler devam edecek ve bu doğrultuda zam oranları belirlenecektir.

22 22 TEŞEKKÜRLER


"1 GENEL DM SUNUMU 2013. 2 SUNUM İÇERİĞİ 1.DAĞITIM MERKEZLERİ (DM) SÜRECİ 2.DM’NİN BULUNDUĞU İLLER 3.DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ 4.DM ORGANİZASYON." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları