Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA."— Sunum transkripti:

1 TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA

2 Sosyo-ekonomik ve Beşeri Bilimler(SSH) Ekonomik büyüme, İstihdam, Sosyal uyum ve sürdürülebilirlik, Göç ve bütünleşme, Yaşam kalitesi, Eğitim, Avrupa Vatandaşlığı, Kültürel konular ve Küresel bağımlılık gibi konularda araştırmalar yapılması. Avrupa’nın karşılaştığı sosyo-ekonomik problemlere çözüm bulunması. Sosyo-ekonomik problemlere odaklanan(societal challenges), multidisipliner yaklaşımı yansıtan, problem çözmeye odaklı, aşağıdan yukarı araştırma yaklaşımını benimseyen, geniş katılımlı uluslararası projelerin desteklenmesi. Platon + EUROBORT Eğitimi, 28 Ocak 2010, Ankara

3 SSH-Diğer Araştırma Alanları Neden Sosyo-ekonomik temelli yaklaşımlar benimsenmeli?Proje sonuçlarının uygulanabilirliğinin arttırılması ve sürdürülebilirlik. Sosyo-ekonomik temelli öğelerin AB 7.ÇP kapsamındaki diğer tematik alanlarda yapılan araştırmalarda ön plana çıkarılması. AB’nin Lizbon Stratejisi hedefleri-bilimsel ve teknolojik araştırma alanları arasında işbirliğinin güçlendirilmesi. AB 7.ÇP’de araştırma alanlarının iç içe geçmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri-Yaşlı insanlar için ICT tabanlı hizmetlerin geliştirilmesi, e-devlet uygulamaları, e- business önündeki sosyo-ekonomik temelli engeller. Platon + EUROBORT Eğitimi, 28 Ocak 2010, Ankara

4 SSH-Teknoloji İçerikli Projeler Enerji, çevre,ulaştırma ve güvenlik gibi araştırma alanlarında sosyal içerikli öğelerin vurgulanması ve sosyal etki analizlerinin yapılması. Örn 1: Enerji verimliliği konusundaki bir projenin teknoloji geliştirme ile ilgili sonuçlarının kamuoyunda yarattığı sosyal etkiler, Toplumdaki farklı aktörlerin( politika yapıcılar, STK’ların) teknoloji içerikli projelerde oynadıkları roller. Örn 2:ICT-3D TV Projesi-tüketici araştırmaları ve tüketim alışkanlıklarının ölçülmesi- 3 boyutlu televizyon hakkında kamuoyunda oluşan önyargılar. Sosyal Bilimlerin kamuoyu ve bilim dünyası arasında köprü vazifesi görmesi-bilim ve teknoloji tabanlı araştırmalarla ilgili topluma doğru mesajların verilmesi. Platon + EUROBORT Eğitimi, 28 Ocak 2010, Ankara

5 Teşekkürler Seda GÖKSU Sosyo-ekonomik ve Beşeri Bilimler Alanı Ulusal İrtibat Noktası, TÜBITAK


"TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları