Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜZEL KONUŞMADA KIRK ADIM İLK İNTİBA n Kişiler kıyafetleri ile karşılanır, bilgileriyle uğurlanırlar. n Eğer dinleyicide olumlu bir ilk intiba bırakabildiyseniz,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜZEL KONUŞMADA KIRK ADIM İLK İNTİBA n Kişiler kıyafetleri ile karşılanır, bilgileriyle uğurlanırlar. n Eğer dinleyicide olumlu bir ilk intiba bırakabildiyseniz,"— Sunum transkripti:

1

2 GÜZEL KONUŞMADA KIRK ADIM

3 İLK İNTİBA n Kişiler kıyafetleri ile karşılanır, bilgileriyle uğurlanırlar. n Eğer dinleyicide olumlu bir ilk intiba bırakabildiyseniz, konuşmanıza güvenle başlayabilirsiniz.

4 ORTAK NOKTA n Karşınızdakilerle ortak noktanızı bulup, konuşmanızı bu noktadan hareketle yönlendirin. n Zorluklardan biri bu şekilde aşılacaktır.

5 İNANILIR KAYNAK OLMAK n İnanılır bir kaynak durumundaysanız, hedefte tutum, davranış, kanaat değişimi sağlama özelliğine diğerlerinden daha fazla sahipsiniz demektir. n Günlük hayatınızda bilim adamlarının bu yöndeki tespitini fark edebilirsiniz.

6 SAYGINLIĞA SAHİP OLMAK n Konuşmacının uzmanlığı dinleyicinin konuşmacıya hürmet derecesi ile ilgilidir. n Yüksek saygınlığı olan kaynaktan gelen iletişim daha kolaylıkla kabul edilebilmektedir.

7 KONUŞMACININ GÜVENİLİRLİĞİ n Konuşmacının uzmanlığın ötesinde güvenilir olması, hedefi etkileyebilmesi için çok önemlidir. n Konuşmacının maksadı dinleyiciyi kandırmak olarak yorumlanırsa, dinleyici üzerinde etkili olmaz.

8 SEVİLEN KİŞİ OLMAK n İnsanlar sevdiği kişilerin mesajlarına karşı iletişim kapılarını aralık bırakmayı ihmal etmez. n Her akşam tv de sevgi faktöründen yararlanıldığını göreceksiniz. n

9 SEÇİLECEK KONU n Eğer dinlenilmek istiyorsanız,seçeceğıniz konu dinleyici ile direkt ilgili olmalı,güncel olmalı veya hayati önemi bulunmalıdır.

10 ANLATMAK İSTENİLENLER n Anlatacaklarınızı belirleyen,anlatmak istediklerizdir. n Konuşma sonunda, dinleyenlerin sizin gibi düşünmesini ve davranmasını isteyebilirsiniz. n Zaten konunuzu da buna göre sınırlandıracaksınız demektir.

11 SEÇİLECEK TARZ n Amacınıza ulaşmak için seçeceğiniz tarzı hedef kitleniz ve ortam belirleyecektir. n Aynı ortamda kendi düşüncenizden olmayan insanlara seslenirken daha farklı bir tarz kullanmak durumundasınız.

12 BİLGİLERİ MADDELEME n Amacınıza ve sınırladığınız konuya uygun olarak bilgileri maddeler halinde alt alta yazın bir çok maddenin oluştuğunu göreceksiniz. n Fazla maddeleri ayıklayın kalanları önem sırasına göre alt alta sıralayın.

13 KONUŞMAYI YAZMAK n Konuşma planını hazırladıktan sonra anlatacağınız konunun tamamını kağıda yazın. n Yazdıklarınızı hem kendiniz dileyin hem de n başkalarına diletin. Konuşmanızı yazarken de konuşma dilini kullanmayı unutmayın.

14 KONUYA GİRİŞ n İyi bir konuşma konuyu tanıtma tartışma ve geliştirme ile konuyu yönlendirip sonuca bağlamaktan ibarettir. n Hırsız gibi konuyu bırakıp gitmek planlıda olsa konuşmacıya avantaj sağlamaz.

15 HEYECAN n Heyecanın varlığını hissedebilirsiniz. n Sizinde böyle bir probleminiz varsa bilmeniz gereken şey heyecanı aşmanın yolu kendine güvendir.

16 KONUŞMAYA FARKLI BAŞLAMA n Konuşmaya farklı şekillerde başlayarak dikkatleri konuşmanıza ve anlattığınızın içeriğine çekerek dinleyicilerinizi yönlendirebilirsiniz.

17 DİNLEYİCİLERİ GÜLDÜRME n İnsanları güldürerek rahatlatıp ilgiyi üzerinize çekerek konuşmanızı yönlendirebilirsiniz. n Dikkat etmeniz gereken şey fıkranın konuyla yakından ilgili olmasıdır.

18 ÜNLEMLE BAŞLAMA n İçinde ünlem olan bir soru ile konuşmanıza başlayabilirsiniz. n Böylece dinleyiciyi istediğiniz konunun içine etkili bir şekilde sokmuş olursunuz.

19 ÇARPICI ÖRNEK n Söze çarpıcı bir örnekle başlamakta ilgiyi tarafınıza çeker. n Mesela enkaz altında kalarak ölen bir maden işçisinin cenazesinde o işçinin son sözleri hareketi oluşturan bir dinamik olabilir.

20 MALZEMELER n Video kaset çalar fotoğraf gibi malzemeleri söze başlamadan göstermek ilgi çekebilen önemli bir yoldur. n Ardından konuşmaya başlamak başarıyı artırıcı, günümüzde de etkili olan bir metottur.

21 ÖZÜR DİLEMEMEK n Asla günah çıkarma psikozuna girip, konuşmanıza özür dileyerek başlamayın. n Özür dileyerek başlanan konuşma kitlesini baştan kaybetmiş konuşmadır.

22 TAVIR BELİRLEME n Hiç kimse başkasını anlamak için kendini fazla yormaya katlanmaktan yana değildir. n Bu yüzden tavrınızı belirleyin, ortaya koyun “ Her şey her yerde ve her an geçerli değildir” kuralını unutmayın.

23 BASİT CÜMLELER n Konuştuğunuz insanlar, cümlelerinizi takip etmek için zorlanmasın. n Basit cümleler kurup ne dediğiniz herkes tarafından anlaşılabilir konumda olsun.

24 BİLİNENLERİ ORTAYA KOYMA n Bilinenlerle bilinmeyenleri netleştirin. n Örnek: “İran x km uzunluğundadır” denildiğinde kimsenin aklında kalmaz, çabuk unutulur.

25 GÖZE HİTAP ETME n Dinleyiciler sizi görebiliyorlarsa, görme duyusundan yararlanmayı ihmal etmeyin. n Video televizyon, fotoğraf, resimler, vs. n Bütün bunlardan yararlanıldığı takdirde konuşmanız renklenecektir.

26 ÇOK AZ KELİME n Konuşma boyunca anlatılmak istenen bazı fikirler vardır. n Bu fikirlerin iki kez anlatılma zorunluluğu da... n Ama bu zorunluluğu aynı kelimeleri kullanarak gidermeyin.

27 ÖRNEK VERME n Somut bir örneği olmayan bir konudan bahsediyorsanız yani soyut bir düşünceyi anlatıyorsanız, örnekler vererek konuyu mutlaka açıklayın.

28 KONUYU SINIRLAMA n Konuşma konunuz ne olursa olsun, bir konunun en fazla iki yönünü anlatın. n Ne kadar az cephede savaşmak durumunda kalırsanız başarınız o oranda artar.

29 TAKİP ETME n Anlattıklarınızın dinlenip dinlenilmediğini sürekli takip edin. n Sesinin tonunu bu takipten aldığın sonuçlara göre ayarlama zorunluluğu vardır. n İzleyiciyi takipten vazgeçtiğinde kendini dinlemeye başlarsın.

30 MIRILDANMAMAK n Konuşmaya etrafınızdakileri de katmak istiyorsanız mırıldanmayın. n Anlattıklarınızın doğru olduğuna sizinde inanmadığınız duygusu dinleyicide hemen etkisini gösterir.

31 AYRINTILARI ATLAMA n Konu beğenilmediğinden yada başka bir sebeple dinleyicinin ilgisinin dağıldığını fark edebilirsiniz. n O zaman, mutlaka ve hemen ayrıntıları atlayıp, sonuç ve değerlendirmeye gidin.

32 KONUŞMA SÜRESİ n Konuşmaya başlamadan saatinizi masanızın üzerine veya göreceğiniz bir yere koyun. n Size ait konuşma süresi varsa, bu süreyi aşmayın. n Konuşmanızı saatinize göre ayarlayın.

33 SON SÖZ n Son söz, ilk söz gibi en çok hatırlanacak, zihinde en kalıcı yere sahip olacak bir öneme haizdir. n Bu sebeple sözün bitirilme biçimine çok dikkat edin.

34 ŞİİR OKUMA n Bir mısra, bir dize, bir beyit de konuşmanızı çok güzel bitirmenizin anahtarı olabilir. n Uygun ortamda en uygun şiiri kullanmak başarınızı artıracaktır.

35 GELECEKTEN HABER VERME n Konuşmanızı parlak bir geleceğe olan özlemin vaade dönüştürülmüş şekliyle bitirebilirsiniz. n İleriye dönük bir zaman dilimi içinde neler olacağını, his ve heyecan unsurunu da katarak belirtmek etkili bitirmenin son sözleri olabilir.

36 ALINTI SÖZ n İnsanların sevdiği yada etkilendiği kişilerin sözlerine karşı zaafları vardır. n Bunlardan yararlanıp iyi bir konuşmayı, bir eserden alıntı bir söz ile iyi bir sonuca bağlayabilirsiniz.

37 YORUMA AÇIK BIRAKMAK n Etkili bitirme şekillerinden birisi de anlattığınız konuyu amaç doğrultusunda yönlendirip, heyecanı zirveye ulaştırıp sonuca bağlamadan yoruma açık olarak bırakmaktır.

38 BİTİŞİ SÖYLEMEME n Yapabileceğiniz en önemli bitirme hatalarından birisi, konuşmanızın sonunda anlatacaklarınızın bittiğini söylemenizdir. n Konuşmanızı bitirin ama asla bitirdiğinizi sözle söylemeyin. n.

39 FIKRA n Eğer konuşmanızı fıkra anlatıp bitirecekseniz, anlattığınız fıkranın konuşmanızın temel amacından ayrı olmamasına özen gösterin. n Bu şekilde amacınızı özetleyen fıkralar dinleyicilerin kafasından yıllarca silinmez.


"GÜZEL KONUŞMADA KIRK ADIM İLK İNTİBA n Kişiler kıyafetleri ile karşılanır, bilgileriyle uğurlanırlar. n Eğer dinleyicide olumlu bir ilk intiba bırakabildiyseniz," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları