Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sinem USLU. KELİME İŞÇİLERİ  Blog Hazırlama Kılavuzu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sinem USLU. KELİME İŞÇİLERİ  Blog Hazırlama Kılavuzu."— Sunum transkripti:

1 Sinem USLU

2 KELİME İŞÇİLERİ

3  Blog Hazırlama Kılavuzu

4 Blog; yazdığınız yazılara, başka yerlerden seçip bir araya getirdiğiniz içeriğe, basında hakkınızda çıkan haberlere ve örgütünüz hakkında başka yerlerde yaratılmış ve paylaşmak istediğiniz içeriklere yer vererek, çevrimiçindeki ana üssünüz ya da merkez noktanız işlevini görebilir.

5  Blogunuzu doğrudan kendi web sitenize entegre edin ki müşterilerinizin sizi web’de bulabilecekleri tek bir merkezi yere sahip olun.

6 Blog hazırlama yoluna girmeden önce, şu 12 ilkeyi dikkate alın.  1.Amacınızı tanımlayın: Hedef kitleniz kim, hedef kitlenizin ilgisini çekme konusunda ki rakipleriniz kimler, bloğunuzun odak noktası ne, bloğunuz neyle ilgili, hangi hedeflere ulaşmaya çalışıyorsunuz, o hedefleri ölçümlemek için gereken mekanizmaları kurdunuz mu?  2.Güvenilir bir takvim belirleyin: Blog gönderilerini güvenli ve istikrarlı bir takvime göre sunmak önemlidir. Ne sıklıkta bloğunuza yeni şeyler eklemelisiniz? Bu tamamen size, amacınıza ve takviminize kalmıştır, ama en azından haftada iki kez optimal olandır.  3.Karıştırın: Çeşitli konuları ve hangisinin ne kadar ilgiyi hak ettiğini düşünün. Kısa ve uzun yazıları, ciddi ve daha az ciddi yazıları, güncel yazıları ve her zaman geçerliliği olacak, zamandan bağımsız yazıları karıştırın.

7  4. Yazılı sözcüklerin ötesine geçin: Görsel açıdan hoş bir unsur eklemek ya da ana fikrinizi pekiştirmek için yazılarınızda fotoğraflar kullanın. YouTube videoları, PowerPoint veya SlideShare sunumları ve hedef kitlenizin etkileşim içerisine girebileceği grafik bileşenler veya araçlar da ekleyebilirsiniz.  5. Boyut önemlidir: Yazılarınız ne uzunlukta olmalı? Söylemeniz gereken şeyi söylemenize yetecek uzunlukta, ama daha uzun değil.  6.Çarpıcı başlıklar atmayı öğrenin: Başlık yazının en önemli kısmıdır. Gerekirse başlık üzerinde bütün yazı üzerinde harcadığınız kadar zaman harcayın.  7.Tasarım önemlidir: Tasarımınızda dahil olmak üzere bloğunuzun bir tarzı ve kişiliği olmalıdır.  8. Harekete Geçin: Ziyaretçilerinizin hangi eylemi gerçekleştirmelerini istiyorsunuz? Blog yazılarınıza bu doğrultuda eylem çağrıları ve tetikleyicileri dahil etmelisiniz.

8  9. Yorum moderatörlüğü üzerinde düşünün: Blogların doğalarından gelen bir güç okuyucularla ve okuyucular arasında sohbeti kıvılcımlandırabilme becerileridir. İstenmeyen mesajlar ve troller daima olacaktır. Bu nedenle, yorumları bir şekilde denetlemeye ihtiyacınız vardır. Denetim, redaksiyon demek değildir. Blogunuza gönderilen bir yorumu, yazılanlara hak vermeseniz bile asla düzeltmeyin, Okuyucularınızın sizinkinden farklı olabilecek kendi sesleri ve fikirleri var.  10. Her şeyi sınıflandırın ve etiketleyin: Her bir blog yazısını sınıflandırmalı ve ona en azından bir tane kategori tayin etmelisiniz. Buna ek olarak her bir yazıya ilgili anahtar sözcükleri ya da etiketleri eklemeyi unutmayın.

9  11.Konuştuğunuz gibi yazın: Konuştuğunuz gibi yazın: arkadaşça, doğal, erişilebilir. Kısacası, insani.  12. Gereğinden fazla kafa patlatmayın: Bloglar geleneksel gazetecilikten bazı temel noktalarda ayrılır ve bunlardan birisi de her seferinde tüm hikayeyi dengeli bir şekilde anlatmak zorunda hissetmenize gerek olmamasıdır. Gereğinden fazla düşünmemekte ve arıtmamakta sorun yoktur.

10 Teşekkürler …


"Sinem USLU. KELİME İŞÇİLERİ  Blog Hazırlama Kılavuzu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları