Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı Anıl Ozan ÖZTÜRK Kasım 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı Anıl Ozan ÖZTÜRK Kasım 2011."— Sunum transkripti:

1 Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı Anıl Ozan ÖZTÜRK Kasım 2011

2  Ajans Ada ; “ Bira bu kapa ğ ın altındadır “ sloganlı reklam kampanyasıyla Efes Pilsen’den büyük bir marka yarattı.  Markanın bu derece tanınmasının altında etkili ve farklı bir tanıtım ve reklam kampanyası yatmaktadır.

3  Bira kültürüne yabancı olmayan Cumhuriyet Türkiyesinde, özel girişimciler ancak 1960’lı yıllarda girebildi.  1956 yılında İ zmir Bira ve Malt Sanayi, sektörde ilk teşebbüs kabul edilir ancak bu girişimin devamı gelmedi.  Bu girişimi daha sonra Vehbi Koç ve arkadaşları tarafından açılan İ stanbul Bira ve Malt Sanayi takip etti ama bu girişimde sonuçsuz kaldı.

4 1967 yılında özel sektörün biracılık anlamında Üç ayrı hamlesi görüldü.  Ege Biracılık ve Malt Sanayi (Efes Pilsen)  Danimarka kökenli Tuborg Firmasının Yaşar Holding ile kurdu ğ u Firma (Türk Tuborg)  Yabancı ortaklı girişim ( Prens Bira )

5  1969 Yılında Türk Tuborg, Türkiyede özel sektörün ilk birasını Türk Tuborg Markasıyla piyasaya sundu.  Onu yine aynı yıl Efes Pilsen takip etti. Anadolu gurubu tarafından İ stanbul ve İ zmir’de kurulan fabrikalarında üretimine başlanan Efes Pilsen’in ilk ürünü tombul kahverengi şişedeydi.

6  O dönem 3 bira markasının reklamlarında karışıklıklar yaşanıyor ve markaların reklam kampanyaları birbirine karışıyordu.  Efes Pilsen kendine özgü yaratmak istedi ğ i imajı oturtamamış ve denekler Efes Pilsen ile ilgili bir slogan veya belirli bir söz anımsamıyorlardı.  Oysa %70’lik harcama payıyla bira sektöründe en çok reklam yapan firma Efes Pilsen idi.

7  Araştırma Sonuçları Efes Pilsen’in tipik bir konumlama problemleri yaşadı ğ ını göstermekteydi.  Öyleyse Efes Pilsen tüketicinin kafasında di ğ er biralardan farklılaştırılmalı, hepsinin üzerinde bir yere konumlandırılmalıydı.

8  Anadolu Grubu, 1976 yılında reklam ajansını seçmek için konkur açtı. Konkuru en yüksek teklifi vermesine ra ğ men Ajans Ada “ Bira bu kapa ğ ın altındadır “ ile kazandı.  Sloganın kullanıldı ğ ı reklamlarda, neşeli, şakacı, hayatı yaşayan bir biracı tiplemesi yaratılmıştı. "4 kafadar" adı verilen bu biracıların rol aldı ğ ı reklamların biçimleri de ğ işse de hepsinde aynı slogan kullanılıyordu: "Bira bu kapa ğ ın altındadır".

9  Ajans yetkililerine göre bira içenler Aksaraylılar idi. Aksarayda oturan genellikle orta direk, ortaokul mezunu biraz gönlügani, biraz delifişek, arkadaş canlısı, hoşsohbet, hayattan keyif almasını bilen, şakayı seven.

10 Bira bu kapa ğ ın altındadır Bira bu kapa ğ ın altındadır awg&feature=related

11  Kampanya uzun vadeli stratejilerle silsile halinde hazırlanacaktı.  Piyasanın genişleyece ğ i Türkiye de bira üretimi artaca ğ ı lider konumda oldu ğ u içinde Efes Pilsen bundan karlı çıkacaktı.  Kampanyanın temel dayana ğ ı bu nedenle, biranın bira alışkanlıklarını arttırıcı yönde olmasıydı.  Hedef kitle olarak bira içenler seçildi  Yeni tüketicilerin bira ordusuna katılması reklamın marjinal yararı olacaktı.

12  1977 yılında gerçekleştirilen araştırmalarda slogan, ülke genelinde yaklaşık yüzde 90 oranında tanınıyordu.Efes Pilsen büyük bir satış patlaması yaşadı. Efes Pilsen artık Türkiye'nin lider bira markası olmuştu.

13  Türkiye Bira Grubu Pazarlama Direktörü Yüksel Gökbulut, "Bira bu kapa ğ ın altındadır" sloganının büyüklük ve lider tavır içerdi ğ i için, uzun vadeli oldu ğ unu söylüyor. Gökbulut, "Bu slogan ile bira eşittir Efes Pilsen olarak algılanılmaya başlandı" diyor.

14  Efes Pilsen, yurtiçindeki 5 Bira Fabrikası, iki Malt Üretim Tesisi ve bir adet Şerbetçiotu İ şleme Tesisiyle pazarının en büyük üretici olarak bilinmekte ve yüzde 80’i aşan Pazar payıyla bugün, sektörün lideri konumundadır.

15 Efes Pilsen'in yanında Arçelik, Coca-Cola, Kalebodur, Tokai sloganlarıyla tüketicinin zihninde sa ğ lam yer edinmeyi başaran markalar bulunmaktadır.  Efes Pilsen "Bira bu kapa ğ ın altındadır"  Arçelik, "Arçelik demek yenilik demek",  Coca Cola, "Hayatın Tadı",  Kalebodur,"Kalebodur, seramik budur"  Tokai, "Çakar çakmaz çakan çakmak"....

16  Sloganlar Kamuoyundaki imaj ve satışlar açısından, markalar için önemli araçlardan bir tanesidir. Hatta Efes Pilsen örne ğ inde oldu ğ u gibi do ğ ru kullanıldı ğ ında markalaşma için hayati öneme sahipdir

17  Tüketici, güçlü sloganlarla marka ismini duymadan ve logoyu görmeden hangi markayla iletişim içinde oldu ğ unu anlamaktadır.  Bugün sloganı başarılı kullanan, ve bu sayede bir adım öne geçen markaların sayısı oldukça fazladır.

18 Teşekkürler...


"Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı Anıl Ozan ÖZTÜRK Kasım 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları