Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk Yumurta Sektörü Türk Yumurta SektörüÜretim-Tüketim-İhracat 1 Dr. Hüseyin SUNGUR Yum-Bir Genel Sekreteri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk Yumurta Sektörü Türk Yumurta SektörüÜretim-Tüketim-İhracat 1 Dr. Hüseyin SUNGUR Yum-Bir Genel Sekreteri."— Sunum transkripti:

1 Türk Yumurta Sektörü Türk Yumurta SektörüÜretim-Tüketim-İhracat 1 Dr. Hüseyin SUNGUR Yum-Bir Genel Sekreteri

2 YUMURTA SEKTÖRÜNÜN DÖNÜŞÜMÜ KUŞ GRİBİ SALGINI SEKTÖRDE “DÜŞÜNCE BİRLİKTELİĞİ VE ORTAK HAREKET” DÖNEMİ 2 KAZANIMLARIMIZ ÜRETİCİ BİRLİKLERİNİN KURULMASI…… BİYOGÜVENLİK BİLİNCİNİN ARTMASI….. YUMURTANIN AMBALAJ GİRMESİ VE KALİTEDE ARTIŞ TANITIM KAMPANYALARI/TÜKETİMDE ARTIŞ İHRACATTA ARTIŞ

3 3 Kapasite  1050 ticari işletme ve 3243 kümes  ~70 milyon yumurtacı tavuk  15,6 milyar adet üretim Dünya yumurta üretiminde 10.sıra

4 4 Büyüme: % 87

5 5 İhracatta 18,5 kat artış Dünya yumurta ihracatında 2.sıraya yükseliş

6 6 Türkiye’de Kişi Başına Yumurta Üretimi Yıl Üretim (Milyon Adet) Nüfus (000) Kişi Başına Üretim (Adet) 2006 Üretim=

7 7 Değişim:%72

8 DEĞERLENDİRME-1 Üretim Kapasitesi: 1050 ticari işletme, 3243 kümes ve 15,6 milyar adet üretim Yumurta üretimi yılları arası % 87 büyümüş, kişi başı üretim 114 adetten, 207 adede yükselmiştir. Yumurta üretici fiyatları yılları arasında yaklaşık %41 civarında artarken aynı yıllar arasında yem fiyatları % 72 oranında artmıştır. Aynı dönemde toplam enflasyon %51 olmuştur. Yumurta fiyatları enflasyonun altında kalırken, yem fiyatları enflasyonun üzerinde atmıştır. Üretim Kapasitesi: 1050 ticari işletme, 3243 kümes ve 15,6 milyar adet üretim Yumurta üretimi yılları arası % 87 büyümüş, kişi başı üretim 114 adetten, 207 adede yükselmiştir. Yumurta üretici fiyatları yılları arasında yaklaşık %41 civarında artarken aynı yıllar arasında yem fiyatları % 72 oranında artmıştır. Aynı dönemde toplam enflasyon %51 olmuştur. Yumurta fiyatları enflasyonun altında kalırken, yem fiyatları enflasyonun üzerinde atmıştır. 8

9 DEĞERLENDİRME yılında 3,8 adet yumurta ile 1 kg yem alınabilirken, 2012 yılında 4,7 adet yumurta ile 1 kg yem alınabilmiştir.Bu rakam 2013 yılında 5,4 adet yumurta olmuştur. Üretici ve tüketici fiyatları arasında tüketici aleyhine oluşan %35-40’lik fiyat farkı Üreticiler yumurtasını ucuza satarken, tüketici aracıların ilave kazancını da ödemek zorunda kalmaktadır yılında 3,8 adet yumurta ile 1 kg yem alınabilirken, 2012 yılında 4,7 adet yumurta ile 1 kg yem alınabilmiştir.Bu rakam 2013 yılında 5,4 adet yumurta olmuştur. Üretici ve tüketici fiyatları arasında tüketici aleyhine oluşan %35-40’lik fiyat farkı Üreticiler yumurtasını ucuza satarken, tüketici aracıların ilave kazancını da ödemek zorunda kalmaktadır. 9

10 DEĞERLENDİRME-3 TÜRKİYE; Dünya yumurta üretiminde 10’uncu ihracatta 2’inci sırada. Dünya’da 2012 yılında 3,9 milyar dolarlık yumurta ihracat gerçekleşmiştir. En çok ihracat yapan ülke 915 milyon dolar ile Hollanda, İkinci sırda ise 351 milyon dolar ile Türkiye bulunmaktadır. İhracat yılları arasında 18,5 kat artmıştır. TÜRKİYE; Dünya yumurta üretiminde 10’uncu ihracatta 2’inci sırada. Dünya’da 2012 yılında 3,9 milyar dolarlık yumurta ihracat gerçekleşmiştir. En çok ihracat yapan ülke 915 milyon dolar ile Hollanda, İkinci sırda ise 351 milyon dolar ile Türkiye bulunmaktadır. İhracat yılları arasında 18,5 kat artmıştır. 10

11 SONUÇ-1 SONUÇ-1 Kârlılık küçük ayrıntılarda gizlidir İşletme yönetimi ve Sürü sağlığı  Biyogüvenlik ve koruyucu hekimlik  Doğru ilaç ve aşı kullanımı Markalaşma ve Pazarlama İşletme yönetimi ve Sürü sağlığı  Biyogüvenlik ve koruyucu hekimlik  Doğru ilaç ve aşı kullanımı Markalaşma ve Pazarlama 11 Dikkatimizi kumanda edebileceğimiz alanlara yöneltmeliyiz

12 12  Örgütlü olmanın gücü ile sorunlar daha kolay çözülebilir  Ortak Üretim planlaması ile arz/talep dengesi oluşturulabilir  Ortak pazarlama ile fiyat istikrarsızlığını ortadan kaldırılabilir  Bölgesel ve/veya ülkesel markalar oluşturulabilir,  Girdileri daha ucuza temin edilebilir,  Hastalıklarla ortak mücadele ve aşılama programları geliştirilebilir,  Ortaklık ve demokrasi kültürünü geliştirilebilir SONUÇ – 2 GELECEK, BİRLİK İLE GELECEK GELECEK, BİRLİK İLE GELECEK… SONUÇ – 2 GELECEK, BİRLİK İLE GELECEK GELECEK, BİRLİK İLE GELECEK…

13 İlginiz için teşekkür ederim Dr. Hüseyin SUNGUR 13


"Türk Yumurta Sektörü Türk Yumurta SektörüÜretim-Tüketim-İhracat 1 Dr. Hüseyin SUNGUR Yum-Bir Genel Sekreteri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları