Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD."— Sunum transkripti:

1 IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD

2 Bugün Program İnceleme (1 Ders): Böcek Örümcek Argümantasyon Nedir? (1 Ders) Argümantasyon Etkinliği – Virüsler Canlı Mıdır?

3 Program

4 Argümantasyon Bir fikri ya da düşünceyi deliller ve ispatlar kullanarak savunma Açıklamada kullanılan ispat ve deliller

5 FEN EĞİTİMİNDE Öğrencilerin düşüncelerini dışsallaştırması Alternatif bakış açılarını görme Feni konuşma ve yazma Bilimsel okuryazarlık Eleştirel bakış açısına sahip olma Sosyal becerilerin gelişmesi Bilime karşı olumlu tutum geliştirme

6 İddia: Hibrit arabalar hava kirliliğine yapılan savaşta etkili bir stratejidir. Veri 1: Özel araba kullanımı bir vatandaşın en çok havayı kirlettiği aktivitedir. Destek 1: Arabalar havayı kirleten en büyük bireysel aktivite olduğundan hibrit arabalara geçmek hava kirliliğine karşı savaşta etkili olmalıdır. Veri 2: Üretilen her bir araç yollarda ortalama 12-15 yıl olacaktır. Destek 2: Arabalar uzun yaşam ömrüne sahiptir, yani hibrit arabalara geçiş uzun vadeli kirlilik düzeylerinde etkiye sahip olacaktır. Veri 3: Hibrit arabalar benzin ve batarya ile çalışan elektrikli motorları var Destek: Bu teknolojilerin birleştirilmesi daha az kirliliğin habercisidir. İneedtoknow.org daki bir habere göre Toyota nın Prius arabası benzinli araçlara göre %90 daha az zararlı gaz salmaktadır. Karşıt argüman: Arabalara odaklanmak yerine (ki bu kirliliği önlese de araba kullanma kültürünü özendirmekte) ülkeler toplu taşımayı özendirmelidirler. Çürütücü: Toplu taşıma çevresel olarak desteklenmesi gereken iyi bir fikir olmasına rağmen, çoğu kırsal ve şehir dışı yerlerde olası değildir (ya da şehir dışına çalışmaya gidenler için), böylece hibrit arabalar kirlilik için daha iyi bir çözümdür.

7 AçıklamaÖrnek İddia Pozisyon, konu hakkındaki tarafınız, ana fikir Aşılar kızamık gibi bulaşıcı hastalıkların yayılma hızını azaltmada etkilidir. VeriKanıt, bilgi Amerikada kızamık aşısının bulunmasından önce yıllık yüzbinlerce görülen i kızamık vakaları 1997 den beri yıllık 200ün altına düşmüştür. Gerekçe İddia ve veri arasındaki bağlantı Neden, varsayım, inanış, değer, prinsipler Kızamık ölüme yol açabilen tehlikeli bir hastalıktır. Kızamık gibi tehlikeli hastalıkların yayılmaları önlenmelidir. Destekleyici Açıklamalar, teorik varsayımlar Kızamığa karşı olan aşılar vücudun bağışıklık sistemini güçlendirerek yaparlar. Bağışıklık sistemi zayıflatılmış virüslere mağruz kalırlar ve immuno-globulinler üretirler Karşıt argümanİstisnai durumlarKızamık aşısı ters reaksiyonlara neden olabilirken bunlardan çok azı ciddidir ve yararları zararlarından daha fazladır. Örneğin kızamık aşısının otozime yol açtığı iddiaları pek çok kez bilim insanları tarafından yalanlanmıştır

8 Argüman Değerlendirme Level 1. Bu argümanlar yalnızca iddi, karşıt iddia ya da bir takım iddialardan oluşur Level 2. Bu argümanlar bir iddiaya karşılık bir veriyle, niteleyiciyle desteklenmiş bir iddia içerip çürütme içermezler Level 3. Birden fazla iddia ya da karşıt iddiadan oluşurken bunlar veri niteleyici ya da destekleyiciyle birlikte zayıf çürütmeler içerir. Level 4. İddia ve açık bir şekilde belirlenebilen çürütme içerir. Birden fazla iddia veya karşıt iddia olabilir Level 5. Gelişmiş bir argümandır ve birden fazla çürütme içerir. Erduran, S., Simon, S., & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: Developments in the application of Toulmin’s Argument Pattern for studying science discourse. Science Education, 88(6), 915–933. doi:10.1002/sce.20012

9 ETKİNLİK: Böcek ve Örümcekler


"IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları