Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Orkun OĞUZ 3003100044. Elektrikli otomobiller 19. yüzyılın sonlarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça revaçtaydı, fakat içten yanmalı motorlar teknolojisindeki.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Orkun OĞUZ 3003100044. Elektrikli otomobiller 19. yüzyılın sonlarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça revaçtaydı, fakat içten yanmalı motorlar teknolojisindeki."— Sunum transkripti:

1 Orkun OĞUZ

2 Elektrikli otomobiller 19. yüzyılın sonlarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça revaçtaydı, fakat içten yanmalı motorlar teknolojisindeki ilerlemeler ve petrol kullanan araçların ucuz olarak toplu üretimi elektrikli araçların sonunu getirdi.

3 1970 ve 1980’lerdeki enerji krizleri elektrikli otomobillere kısa süreli bir ilgi oluşturdu, fakat günümüzdeki gibi büyük kitlesel bir pazara ulaşılamamıştı. 2000’li yılların ortalarından beri batarya ve güç yönetimi teknolojilerindeki ilerlemeler, değişken petrolün sebep olduğu endişeler ve sera gazı azaltma gereksinimi elektrikli otomobilleri yeniden gündeme getirdi.

4 Elektrikli otomobiller içten yanmalı motorlu araçlarla karşılaştırıldığında bazı avantajlara sahiptir; Hava kirliliğini azaltır, Petrole ve petrol ithali yapılan ülkelere bağımlılığı azaltır.

5 Potansiyel faydalarına rağmen, elektrikli otomobiller geniş ölçüde engel ve sınırlamalar ile karşılaşmaktadırlar. Lityum-iyon bataryaların ek masrafları sebebiyle, sıradan bir içten yanmalı motorlu araca göre önemli ölçüde daha pahalı olması Özel veya kamuya ait bir girişim olarak şarj istasyonlarının eksikliği Kısıtlı menzil

6

7 (mpg-e : milles per gallon-equivalent)

8 İçten yanmalı motorlu araçların çoğunun sınırsız menzile sahip olduğu değerlendirmesi yapılır bunun sebebi benzin istasyonlarının sık olmasıdır. Elektrikli araçlar tek şarj ile daha az bir menzile sahiptir ve şarj süresi uzun zaman almakdadır. Fakat ABD’de şoförler günlük ortalama 40 mil(64 km)’den az bir mesafe kat etmektedir böylece GM EV1 modeli ABD vatandaşlarının %90’ının sürüş ihtiyaçlarına uygundur.

9 Örneğin; Tesla Roadster şarj başına 245 mil(394 km) gidebilmektedir. Roadster 3,5 saat gibi bir sürede 220V, 70A ‘lik bir prizde şarj olabilmektedir. Bununla birlikte, Avrupa standartlarında 220 volt 16 amper bir prizden şarj olması 15 saatten fazla sürmektedir

10 Elektrik motorları yüksek güç/ağırlık oranı sağlayabilirler. İçten yanmalı motorlar yakıt enerjisini itme gücüne dönüştürürken verimsizdirler, enerjinin çoğu ısı olarak harcanmaktadır. Diğer taraftan, elektrikli motorlar depolanmış enerjiyi aracı sürme gücüne dönüştürürken çok daha verimlidir(Benzin: %15,Dizel:%20 elektrik motorlu:%80 )

11 Çoğu hızlı elektrikli araç tasarımları lityum-iyon ve lityum tabanlı başka biçimleri üzerine odaklanmıştır. Lityum tabanlı bataryalar yüksek güç ve enerji yoğunluğu sebebiyle tercih ediliyor fakat sınırlı bir raf ömrü ve yaşam döngüsü aracın kullanım masraflarını büyük ölçüde artırmaktadır. Lityum demir fosfat ve lityum titanat gibi başka biçimlerle geleneksel lityum iyon bataryaların zamana karşı dayanım meseleleri çözülmeye çalışılmaktadır.

12 SORULAR: 1.Elektrikli araçların avantajları nelerdir ? 2.Elektrikli araçların gelişememesinin sebepleri nelerdir?

13 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.


"Orkun OĞUZ 3003100044. Elektrikli otomobiller 19. yüzyılın sonlarında ve 20.yy’ın başlarında oldukça revaçtaydı, fakat içten yanmalı motorlar teknolojisindeki." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları