Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA"— Sunum transkripti:

1 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA
Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz

2 Sürekli İyileştirme

3 Sürekli İyileştirme Döngüsü
Standartlaşma Yeni Metotların Uygulanması Problemlerin Çözümü Yeni Problemlerin Ortaya Çıkması

4 Sürekli İyileştirme Günümüz rekabet dünyasında «sürekli iyileştirme» işletme yönetiminin ayrılmaz bir parçasıdır Sürekli iyileştirme işletmede; Atıkların azaltılması Verimliliğin arttırılması Kalitenin iyileştirilmesi Maliyetlerin düşürülmesini sağlar

5 Sürekli İyileştirme «Continuous Improvement» is systematically identifying and eliminating waste, as quickly as possible, and at the lowest possible cost

6 Sürekli İyileştirme Süreç kalitesinin yükselmesi
Sürekli iyileştirmenin çıktıları Süreç kalitesinin yükselmesi Darboğazların azalması Çalışan vizyonunun gelişmesi Dalgalanmaların azalması Bilginin artması Maliyetlerin azalması Verimliliğin artması

7 Sürekli İyileştirme İstikrara Odaklanmak
Bilinen en iyi, en kolay, en güvenli yöntem Her işin her sürecin nasıl yapılacağı belirlenir Güvenlik, kalite ve verimlilik için ilk adım Standartlaşma Güvenli iş ortamı başarı bir işletmenin yapı taşlarındandır Kaizen felsefesi güvenliğe negatif etki yaratacak en ufak bir değişikliği bile reddeder Güvenlik Her bir ürün için beklenen bir kalite düzeyi vardır Yapılacak iyileştirmeler her zaman kaliteyi arttırmaya yönelik olmalıdır Kalite İşin ergonomik yapısı her zaman gelişime açık olmalıdır Uygun olmayan ergonomik ortam hareket israfına yol açar Ergonomiklik Yalınlık 7 çeşit israfı engellemek ister Aşırı üretim Depolama Gereksiz hareket Taşıma Bekleme Gereksiz süreçler Defo/arıza/yeniden yapma Yalınlık Ayıklama Düzen Temizlik Standartlaştırma Disiplin 5S

8 Öğrenen Örgütler

9 Öğrenen Örgütler Yaratma, başarma, bilgiyi aktarma ve öğrendiği bilgilere göre davranışlarını değiştirebilme gibi yeteneklere sahip organizasyonlar

10 Öğrenen Örgütler Üç aşama: Kavramsal Davranışsal Performans geliştirme
Yeni fikirlerin oluşması, bilginin genişlemesi, farklı düşünmeye başlama Davranışsal Çalışanlar yeni bilgileri içselleştirir Performans geliştirme Yeni edinimler sayesinde ölçülebilir performans artışları oluşur

11 Öğrenen Örgütler Garvin
Sistematik problem çözme Deneyimleme Geçmiş deneyimlerden öğrenme Başkalarından öğrenme Bilginin aktarımı Bilginin ölçülmesi

12 Öğrenen Örgütler Senge
6 Öğrenme Engeli Pozisyonum neyse ben oyum Düşmanlar dışarıda Sorumluluk üstlenme kuruntusu Olaylara takılıp kalma Deneyimden öğrenme avunması Yönetici ekip miti

13 Öğrenen Örgütler Senge
Sistemsel düşünme Kişisel uzmanlaşma Mantık modelleri Ortak vizyon Takım halinde öğrenme Çözüm: 5 Disiplin

14 Stratejik Planlama

15 Stratejik Planlama Süreci
İşletme ve işletme misyonunun tanımlanması Dış ve iç denetimlerin yapılması İşletme misyonunun stratejik hedeflere dönüştürülmesi Hedeflere ulaşmak için stratejilerin belirlenmesi Stratejinin uygulanması Performansın ölçülmesi

16 Vizyon Misyon Stratejik Planlama Nereye gitmek istiyoruz
Nerede olmak istiyoruz Neyi başarmak istiyoruz Bunlar neden önemli Varoluş sebebi Ne ürettiği Değerleri

17 Misyon Vizyon Stratejik Planlama Varoluş amacı
Bu amacı nasıl gerçekleştireceğiz? Vizyon

18 Coca Cola Misyon Vizyon
Tüketicilerine mutluluk veren, müşterilerini iş ortağı kabul eden, hissedarları için değer yaratan, faaliyet gösterdiği toplumlara güven veren sürdürülebilir ve karlı bir şirket inşa etmek Vizyon Sektörüne liderlik eden, çalışanlarına ilham veren ve mükemmellik ile katma değer yaratan seçkin bir içecek şirketi olmak

19 Sabancı Holding Misyon Vizyon
Farklılıklar yaratarak kalıcı üstünlükler sağlamak Vizyon Rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeli olan "stratejik bir portföyü" paydaşlarına değer yaratacak şekilde yönetmek

20 Pegasus Misyon Havayoluyla yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz Vizyon Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde lider ekonomik havayolu olmak

21 Örnek İşletme Stratejileri
COMPANY STRATEGIC PRINCIPLE America Online Consumer connectivity first—anytime, anywhere Dell Be direct eBay Focus on trading communities General Electric Be number one or number two in every industry in which we compete, or get out Southwest Airlines Meet customers’ short-haul travel needs at fares competitive with the cost of automobile travel Vanguard Unmatchable value for the investor-owner Wal-Mart Low prices, every day

22 SWOT Analizi


"SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları