Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK SÜREÇ YÖNETİMİ İLE EYLÜL 2013 İÇERİK VE TASARIM : Hüseyin ÇELİK, Eyüp S. BAYHAN, Zeynep YAZICI ve Kalite Ekibi GÖRSEL SUNUM : REYYAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK SÜREÇ YÖNETİMİ İLE EYLÜL 2013 İÇERİK VE TASARIM : Hüseyin ÇELİK, Eyüp S. BAYHAN, Zeynep YAZICI ve Kalite Ekibi GÖRSEL SUNUM : REYYAN."— Sunum transkripti:

1 HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK SÜREÇ YÖNETİMİ İLE EYLÜL 2013 İÇERİK VE TASARIM : Hüseyin ÇELİK, Eyüp S. BAYHAN, Zeynep YAZICI ve Kalite Ekibi GÖRSEL SUNUM : REYYAN DEMİR

2 Büyümeyi Yönetmek için Süreç Yönetimi AJANDA Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Neden Süreç Yönetimi? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir?

3 Neden Süreç Yönetimi? Daha Düşük Maliyetle Daha Az Zamanda Daha Kaliteli Rekabet Gücünü Artıran Standartlara Uygun (ISO 9001, AS9100) Marka Değeri Yüksek İş ve Hizmet

4 Şirketinizin sonuç odaklı olmasını sağlar. Kaliteli, düşük maliyetli zamanında iş yapılır. Şirketinizin müşteri odaklı olmasını sağlar. İç ve dış müşterilerin ihtiyaçları dikkate alınır. Müşteri memnuniyetinin artırır. Gerekli yeni iş süreçleri belirlenir. Şirket faaliyetlerinin katma değeri artar. Süreçler için gerekli iş planları yapılır. Neden Süreç Yönetimi Yaklaşımı?

5 Yetkinliği yüksek ve işinde uzman çalışanlar kazanılır. İşe alım stratejilerinin gözden geçirilip geliştirilir. Bilgi ve teknoloji kaynakları etkili ve verimli kullanılır. Uygun IT kaynak kullanımı planlanır ve uygulanır. Neden Süreç Yönetimi Yaklaşımı?

6 Süreç Yönetimi AJANDA Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreç Nedir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓

7 Süreç Nedir ? Hayır Süreç : Kaynakları kullanan ve girdilerin çıktılara dönüşümünün sağlanması için yönetilen faaliyet ya da faaliyetler grubu İnsan, Bilgi, Teknoloji sürecin her noktasında yer alabilir. Faaliyet Girdi Çıktı Faaliyet Karar

8 Süreç Yönetimi Hayır Faaliyet Girdi Çıktı Faaliyet Karar Amaçlanan çıktıyı elde etmek için yapılması gereken faaliyetler Katma Değer Yaratan Faaliyetler İş Akışını Sağlayan Faaliyetler Kontrol Faaliyetleri Minimum seviyede tutulmalı Müşteri

9 Süreç Yönetimi AJANDA Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreçlerin Hiyerarşisi Nedir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ ✓

10 Süreç Yönetimi Hiyerarşisi THY TEKNİK AŞ THY TEKNİK AŞ S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S S F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F F ANASÜREÇ ALT SÜREÇLER FAALİYETLER Uçak Bakım MühendislikMühendislikKalibrasyonKalibrasyon İmalatİmalat EğitimEğitim

11 Süreç Yönetimi AJANDA Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Süreç Yönetiminin Aşamaları ✓ ✓ ✓

12 6 Aşamadan oluşur Süreç Yönetiminin Aşamaları Kaynak Belirleme Analiz etme Planlama Uygulama Tasarım Sürekli İyileştirme

13 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır. 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı Şüreç Yönetim Aşamaları

14 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır. 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı Şüreç Yönetim Aşamaları

15 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır. 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı Şüreç Yönetim Aşamaları

16 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır. 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı Şüreç Yönetim Aşamaları

17 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır. 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı Şüreç Yönetim Aşamaları

18 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır. 6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı Şüreç Yönetim Aşamaları

19 Süreç Yönetimi AJANDA Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ ✓ ✓

20 Süreçlerin Modellenmesi Alt süreçlerdeki herbir faaliyetin ve sorumluların modellenmesi ile oluşturulan detay şemalardır. Örneğin; tesellüm süreci, müşteri memnuniyetinin ölçülmesi süreci vb. Akış Şeması Olarak Modelleme Şirketin faaliyet sahasına göre alt süreçlerin genel olarak tanımlanmasıdır. Örneğin; şirket ana süreci, uçak bakım süreci, planlama süreci vb. Makro Seviyede Modelleme Süreçler makro seviyede ve akış şeması olarak modellenir. 2 En üst düzey yöneticilerin liderliğinde hazırlanmalı ve süreçlerin performansı izlenmelidir. 2 2 Müdür ve Şef düzeyinde hazırlanarak süreçlerin performansları izlenmelidir.

21 Süreçlerin Modellenmesi Süreç başlangıcı kenarları ince ovalleştirilmiş bir dikdörtgen ile gösterilir Süreç sonu ise kenarları kalın ovalleştirilmiş bir dikdörtgen ile gösterilir. Süreç içinde işlem bildiren bir aşama gösterilmek istenirse, bunun için dikdörtgen kullanılır ve şeklin içine gerçekleştirilen işlem yazılır. Süreç içinde başka bir süreç veya alt süreç gösterilmek istenirse kullanılır ve şeklin içine ilgili sürecin veya alt sürecin adı yazılır. Süreç Başlangıcı Süreç Sonu Faaliyet Alt Süreç Süreç çiziminde kullanılan şekilller:

22 Süreçlerin Modellenmesi Karar ve kontrol işlemlerini ifade etmek için kullanılır. Genelde soru cümleleri barındırırlar. Bir işlem sonucunda oluşan belge ya da doküman çıktısı yandaki şekil ile gösterilir. Süreç içerisinde, başka bir sürece veya altsürece gidilmek isteniyorsa kullanılır. Süreç çiziminde kullanılan şekilller: Karar Belge/Döküman Süreçler arası Link

23 Süreç Yönetimi AJANDA Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerle İyileştirme Nasıl Yapılır? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ ✓ ✓ ✓ ✓

24 S Tedarikçileri I Girdileri / Kaynakları P Aktiviteleri O Çıktıları C Müşterileri 22 Süreçlerin İyileştirilmesi Süreçlerin Analiz Edilmesi Süreçlerin Tanımlanması ve Uygulanması Süreç Yönetimi Yaklaşımı Ara Kontrol Noktaları ve Kriterleri Sonuç Performans Göstergeleri ve Hedefleri Maliyet Zaman Kalite Maliyet Kalite

25 Şirket İhtiyaç ve Beklentileri Süreç Yönetimi PERFORMANS GÖSTERGELERİ Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri

26 Süreç Yönetimi Stratejik Yönetim Hedeflerle Yönetim Risk Analizi (SMS ve ISGC Çalışmaları) İş Analizi Prosedürler (AS 9100, EASA, FAA) Proje Yönetimi IT Sistem Analizi Yalın Yönetim Etkin Kaynak Yönetimi Kaizen (İyileştirme) Re- engineering Çalışmaları Çalışan Eğitimleri İç Denetleme Adam Saat Planları

27 Süreç Yönetimi AJANDA Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ ✓ ✓ ✓ ✓

28 Yöneticilerin Sürece Katkıları 33 İş analizi, risk analizi, yazılım geliştirme, yalın yönetim ve kaizen vb. gibi geliştirme / iyileştirme çalışmalarında süreç modelleri ve akış şemalarını ortak bir araç olarak kullanmak. Süreçleri iyileştirmede süreç modellerini aktif olarak kullanmak Süreç yönetimi yaklaşımını anlamak ve şirkette tüm çalışanlar tarafından benimsenmesini, çalışanların bu konuda eğitilmesini ve iş birliklerinin geliştirilmesini sağlamak. Süreç Yönetimi Yaklaşımını Benimsemek ve Tüm Çalışanlara Benimsetmek Süreç yönetimi ile şirketin operasyonlarının etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak. Süreç Yönetiminin Uygulanmasını Sağlamak 2 Süreçlerin önceliklendirilmesi, kritik süreçler ile hedeflerin belirlenmesi ve belirlenen hedeflerin her çeyrekte değerlendirilerek oluşan sapmalara göre iyileştirmelerin yapılmasını sağlamak. Süreç Yönetiminin Devamlılığını Sağlamak

29 Yöneticilerin Sürece Katkıları 77 Müşterilerin ihtiyaçlarını dikkate alarak gerekli yeni iş süreçlerinin belirlenmesini ve katma değer oluşturacak şekilde faaliyetlerin planlanmasını sağlamak. Süreç yönetimi ile ilgili araçların geliştirilmesine katkıda bulunmak. Ekibinin / Şirketin süreç yönetiminde sonuç odaklı olmasını sağlamak 5 Şirket içinde etkili ve verimli süreç uygulamalarını şirketin diğer bölümleriyle paylaşmak. 8 8 Başkanlık, müdürlük ve şeflik seviyesinde bu süreç modellerinin ve akış şemalarının takip sorumlularını belirlemek ve belirli aralıklarla gözden geçirilmesini sağlamak

30 Müşteri beklentileri ve şirket hedefleri doğrultusunda süreçler belirlenmeli ve tanımlanmalı Yöneticilerimizden Beklentilerimiz Belirlenmiş olan süreçlerin uygulanmasını sağlamalı Süreçleri ve ürünü /hizmeti; politikalara, hedeflere ve ürün şartlarına göre izlenmesini, ölçülmesini ve sonuçların rapor edilmesini sağlamalı Süreç performansını sürekli iyileştirmek için tedbir alınmasını ve gerekli düzeltici\ önleyici faaliyetlerin uygulanmasını sağlamalı

31 Süreç Yönetimi Neden Süreç Yönetimi ? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓

32 Teşekkür Ederim!


"HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK SÜREÇ YÖNETİMİ İLE EYLÜL 2013 İÇERİK VE TASARIM : Hüseyin ÇELİK, Eyüp S. BAYHAN, Zeynep YAZICI ve Kalite Ekibi GÖRSEL SUNUM : REYYAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları