CASE STUDY 8: Managing Volume

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMP YERİ SEÇİMİ .
Advertisements

UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
(sesli).
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Uzaktan Eğitim Programları
ARAŞTIRMA - UYGULAMA MERKEZİ BİLGİ SİSTEMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Model ve Teoriler Bölüm 14 İletişim ve İşbirliği Modelleri
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
Yazar: Hüseyin Başar TURHAN Konu: Başkent Üniversitesi Kayıt İşlemleri Metin: Dosya Adı:tanıtım.doc Metin: Dosya Adı:tanıtım.doc Ses: Dosya Adı: Ses: Dosya.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
BETONARME YAPILARIN PROJELENDİRİLMESİ DERSİ
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ PROGRAMI Program Tanıtımı
CASE STUDY 8: Managing Volume Ders Sorumlusu: Doç.Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Zülfü OBUZ Hacettepe Üniversitesi – 2015 Güz Dönemi BTÖ 720 Uzaktan Eğitimde.
Ders Sorumlusu: Doç.Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Sinan KESKİN Hacettepe Üniversitesi – 2015 Güz * Power, M. (2009). A designer's log: Case studies in instructional.
BTO 720 UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI CASE 5: GETTİNG FROM A TO B HAZIRLAYAN : Perihan TEKELİ Ders Sorumlusu: DOÇ.DR.HAKAN TÜZÜN 1.
BTÖ 720 Uzaktan eğitimde ders tasarımı Durum 2: Saati Yenmek DERS SORUMLUSU: DOÇ.DR. HAKAN TÜZÜN HAZıRLAYAN: ÖMER DEMİR GÜZ.
BTO720 – UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI Öğrenci: Zehra SAYIN N ANKARA – 2015 GÜZ DÖNEMI Öğretmen: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN.
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Faaliyet Planlamasının Yapılması
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı Case 9 – I and Thou Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Coşkun ATEŞ 1.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
HIMSS EMRAM ile 2017de Bizi Neler Bekliyor
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
CASE 2: BeatIng the Clock
Öğretimin Planlanması
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

CASE STUDY 8: Managing Volume BTÖ 720 Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı CASE STUDY 8: Managing Volume Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Zülfü OBUZ Hacettepe Üniversitesi – 2015 Güz Dönemi

Case Characteristics

Oturum 1 Mevcut ders planına baktık, nispeten iyi tasarlanmış bir ders planıydı, fakat hangi haftada hangi aktivelerin tamamlanmasının belirlenmesi açısından çok pratik değildi. Mantıklı ve tutarlı bir yapı içinde tüm öğeleri birbirine bağlayarak onun ders planına netlik kazandırmak gereksinimi hissettim. Sonra ben ona daha önceki case’lerde geliştirdiğim üç kısa tutorial’ı sundum. İçlerinden Yatay ders planı dikkatini çekmişti.

Oturum 2 Yatay ders planına aktarım başladıktan sonra, öğrencilerinden beklediği çalışma miktarı ve kurs içeriğinin bazılarını sorgulamak zorunda kaldığı için korktu. Eski ders planının «Yatay ders planı» içine aktarılmasından sonra, profesör öğrencilerinden daha fazla soru soranın olduğunu fark etti. Profesör, öğrencilerinin yapmaları beklenen görevleri yaptığı ve haftalık aktivitelerin dökümü hakkında düşündüğü sonucuna vardı.

Oturum 3 Profesör öğrencilerini asla takım veya çift halinde çalıştırmamıştı, bu nedenle bu görevleri nasıl tasarlayacağından emin değildi. Ona diğer kurslardan birkaç örnek gösterdim ve onları inceledik. Üç kişilik veya daha fazla gruplardan ziyade, iki kişilik grupların daha iyi yapılabileceğini anladık. Bu onlara eşit şekilde yarar ve görev getirecekti.

Oturum 4 Onun ana kaygılarından birisi, tüm bunları çevrimiçi nasıl tamamlaması gerektiği olmuştu. Yazılım aracılığıyla, İki yönlü iletişim, Bölünmüş ekran görüntüleme, Web safari, Uygulama paylaşımının yanında sadece bir ders platformu değil Diyalog Yoluyla Problem Çözmeye teşvik etmekte olduğunu vurguladım.

Onun belgelerini LMS üzerine koyduktan öğrencilerine ders verebileceğini ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında söylenecek her şeyi söyleyebileceklerini söyledim. Öğrenciler, programlarındaki en iyi zamanda dersi dinleyebilirdi. Ardından, haftalık çevrimiçi, gerçek zamanlı oturumlar sırasında öğrenciler söz sahibi olabileceklerdi.

Kursa Genel Bakış 1. Haftaki oturumun neye benzeyeceğine bakmaya başladık. Aktiviteler şu gibi görünüyordu: İlk olarak kursta kullanılan teknolojilerin açıklanması Daha sonra Prof’un ders programına geçilmesi. Aslında, bu açıklamalar sadece bir hatırlatma olacaktı çünkü kursa kayıt sırasında öğrenciler, ilk oturumdan önce, sanal sınıfın nasıl çalıştığı hakkında bir öğretici e- posta ile davet edilecekti.

Her oturumdan önce tamamlanması gereken okunacak metin ve egzersizlerin gözden geçirilmesini amaçlamıştı. Ben onunla devam eden bir oturumun “kum saati” kavramı hakkında konuştum(bak:şekil7) ancak Prof. da benzerini zaten yaptığını söyledi. O hafta boyunca yapılan içeriğin sentezini yaptığını ve gelecek hafta ne çalışılacağını takip ettiğini söyledi.

Teşekkürler