GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 20 Çıktı (Output) ve Toplam Talep (Aggregate demand)
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Deflasyonist ve Enflasyonist Açık
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Durgunluk ve Maliye Politikası
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
BÜTÇE AÇIKLARI.
İKT-102 İktisata Giriş II Makro İktisatın Temelleri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Makro İktisat İktisadi Analiz
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
Uluslararası İşletmecilik Kısım 3 Bölüm 9 – Ödemeler Dengesi
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
21 Ulusal Üretimi ve Milli Geliri Ölçmek BÖLÜM İÇERİĞİ
MAKRO EKONOMİYE GENEL BAKIŞ
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 14/03/2013.
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
MİLLİ GELİRİN HESABI.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
1 of 31 PART VII The World Economy © 2012 Pearson Education Dış Ticaret Teorisi ve Dış Ticaret Politikası: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
plan modelinin ana öğeleri
Uluslararası İşletmecilik Kısım 3 Bölüm 9 – Ödemeler Dengesi
İKTİSAT POLİTİKALARI VE EKONOMİK İSTİKRAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÖZEL İLGİ TURİZMİ (Alternatif ve Sürdürülebilirlik Kavramları)-2
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile ilişkili işletmeler tarafından sağlanmaktadır? Turistlerin bölgenizi ziyaretleri sırasında mal ve hizmet satın alma yoluyla ödediği vergiler, vergi gelirlerinde ne kadarlık bir artış yaratmaktadır?

GİRİŞ Bu soruların cevapları her ne olursa olsun, dünya genelinde turizmin muazzam bir ekonomik etkisi vardır…

GİRİŞ

GİRİŞ

EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Ülkeler gittikçe artan oranda turizmin gelişimini ekonomik refahı artırıcı bir unsur olarak değerlendirmektedirler. Turizmin gelişimi üzerine bireyler, özel ilgi grupları, hükûmet yetkilileri ve organları tarafından yapılmakta olan tartışmalar sonuçta politik eylemlere yansımaktadır.

EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Ekonomi “insanların kısıtlı kaynakları ile ihtiyaçlarını karşılamak için yaptığı seçimlerini anlamak üzerine araştırmalar yapan bir sosyal bilimdir.”

finansal kaynaklarıdır. EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Turizm işletmesinden faydalananlar ve tedarikçiler açısından kısıtlı kaynaklar; yeterli ve kaliteli insan kaynakları ile işini geliştirmek için borçlanma ya da hisse satışı ile elde edilebilen finansal kaynaklarıdır.

EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Mukayeseli Üstünlük Birçok belde, kasaba, şehir ve hatta ülke genelinde, ziyaretçi çeken kaynaklardaki gelişimin yerel halkın refahına ilave katkı sağladığı saptanmıştır. Ekonomik kararlar mukayeseli üstünlük olarak adlandırılan kavrama dayanmaktadır.

Birincisi, bölge turizm açısından özellikle cazip olabilir EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Mukayeseli Üstünlük Turizm, diğer endüstriler üzerinde iki şekilde mukayeseli üstünlük sağlayabilir. Birincisi, bölge turizm açısından özellikle cazip olabilir

EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Mukayeseli Üstünlük İkinci olarak, kalkınma açısından başka bir alternatifin olmadığı durumlarda turizmin gelişimi en doğru seçenek olabilir.

EKONOMİK BÜYÜME VE CANLILIK AÇISINDAN TURİZME BAKIŞ Turizm ve Döviz Kurları Bir ülkenin uluslararası turizm düzeyini etkileyen en önemli faktörlerden biri de göreceli döviz kuru, yani ülke parasının diğer ülkelerin parası karşısındaki değeridir.

ÇARPAN KAVRAMI Turizm harcamaları bir destinasyon için neden önemlidir? Bu harcamalar ne kadar fayda sağlarlar? Turizmin ekonomi üzerine etkisine ilişkin en yaygın kavramlardan birisi çarpan kavramıdır.

ÇARPAN KAVRAMI Turizmin İhracaat Potansiyelinin Kavranması Ne Ekersen Onu Biçersin Turizm Harcamalarının Etkisinin İzlenmesi Ekonomik Etki Analizleri

Birincisi, turizm ekonomik istikrar sağlayabilir. DİĞER EKONOMİK ETKİLER Çarpan etkisi kavramına ilave olarak turizm daha başka olumlu ekonomik etkiler de sağlar. Birincisi, turizm ekonomik istikrar sağlayabilir. İkinci olarak turizm ekonomik çeşitlilik sağlar. İstikrarlı ekonomi, değişik endüstrilerden iş ve gelir sağlar.

DİĞER EKONOMİK ETKİLER Üçüncü olarak turizmin sağladığı ekonomik yoğunluk altyapıyı geliştirir ve bu durum turistler kadar yerel halkın da hoşuna gider. Turizmin sağladığı dördüncü pozitif ilave katkıyı özellikle ilginç bulabilirsiniz. Turizm endüstrisi girişimcilik faaliyetlerini teşvik için kullanılabilir.

DİĞER EKONOMİK ETKİLER Turizm Temelli Ekonomilerin Potansiyel Sorunları Turizm, diğer tüm endüstriler gibi pozitif etkilerinin yanında potansiyel negatif etkilere de sahiptir. Turizme aşırı bağımlılık, ekonomik çeşitlilik eksikliği tehlikesine götürebilir ve öyle ki turizmi etkileyen bir büyük vaka bölge ekonomisini tehdit edebilir.

DİĞER EKONOMİK ETKİLER Ekonomik Denge İçinde Turizm Turizmin toplam ekonomik etkisinin olumlu veya olumsuz olup olmayacağına karar vermek öyle kolay bir iş değildir. Çoğu karar vericiler yardım için fayda-maliyet analizine başvururlar.

TURİZM VE POLİTİKALAR Politikanın en kolay tanımı “kimin, neyi, nerede, nasıl ve niçin yapacağı hakkındaki güç” şeklindedir.” Turizm politikası ise sınırlı kaynaklara ilişkin nasıl karar verileceğine ilişkindir. Yani ekonomi, hayatın nicel yönü ile ilgiliyken politika, hayatın nitel yönü üzerindeki tartışmaları içerir.

Turizmde Hükûmetlerin Rolü Turizm Tanıtma Ajansları TURİZM VE POLİTİKALAR ALT BAŞLIKLAR Turizmde Hükûmetlerin Rolü Turizm Tanıtma Ajansları

TURİZM VE POLİTİKALAR

KAMU KURULUŞLARI VE ÖZEL KURULUŞLAR Turizm tanıtıma ve geliştirmeye ilişkin kararların alınması ve desteklenmesinde en yaygın yol, kamu kuruluşları ve özel kuruluşlar aracılığı veya ortaklığıdır.

KAMU KURULUŞLARI VE ÖZEL KURULUŞLAR Ticaret Odaları, Kongre ve Ziyaretçi Büroları Kamu/özel turizm tanıtım organizasyonlarının en yaygın örnekleri ticaret odaları ile kongre ve ziyaretçi bürolarıdır. Bölümün girişinde ifade edildiği gibi, daha küçük toplumlarda ticaret odaları birçok ekonomik ve işletme geliştirme rollerinin yanında turizmin tanıtımında da sıklıkla rol oynarlar.

TURİZM PLANLAMASI Hükûmetin ve kâr amacı gütmeyen turizm kuruluşlarının diğer büyük fonksiyonu turizm planlamasıdır. Planlama; gelecekle ilgili tahminleri, destinasyonu geleceğe taşıyacak amaçların bugünden belirlenmesini ve bu amaçlara erişebilmek için gerekli olan uygulama adımlarının çizilmesini kapsar.

TURİZM PLANLAMASI

TURİZM ÜZERİNE “POLİTİK ÇEKİŞME” “Turizm ve Politikalar” başlığı altında, politika kavramını güç ve kimin ne yapacağını belirleme biçiminde tanımlamıştık. Ne zaman özellikle finansal kaynakların sonuna gelinse kaynak ihtiyaçlarının ayrılmasında, kaynak sağlayıcılar ile kullanıcılar arasında bir çekişme başlar.

TURİZM ÜZERİNE “POLİTİK ÇEKİŞME” Politikada, ortak ihtiyaçlar veya istekleri olan grupları çıkar grupları olarak adlandırılır. Turizm dünyasında bu çıkar grupları şunları içerir: