Kendini Gerçekleştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Hüman İ st İ k ps İ koloj İ MUHARREM ERO Ğ LU PS İ KOLOJ İ K DANIŞMAN.
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
GÜZEL YAŞAMIN 10 ANAHTARI
REHBERLİK.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Farklılıklara Saygı.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
Sevgili Öğrencilerimiz ;
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Kişilik Gelişimi.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
SOMA İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DR. MUSTAFA BABACAN.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
Yönetim Fonksiyonları
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Sevgili Öğrencilerim Yoğun bir çalışma sonrasında İyi bir tatili hakkettiğinize inanıyorum.Yine de tatilinizde Kitap okumayı ve konu tekrarları yapmayı.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
MOTİVASYON.
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Güzellikle yaşlanmanın yaşlanmanınsırrı Emekli dostlarıma Cool.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Kişisel Rehberlik.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
MOTİVASYON.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Madde Bağımlılığına Giriş: Temel Kavramlar ve Tanı Kriterleri
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
OKULDE BİREYLER SAA.
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
KURUM KÜLTÜRÜ.
ETİK DEĞERLER SUNUMU
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Kendini Gerçekleştirme

Eğer hayatınızda değiştirmek istediklerinizi değiştirebilme olanağı verilseydi, neleri değiştirirdiniz?

Eğitimin temel hedeflerinden biri de psikolojik açıdan sağlıklı bireyler yetiştirmektir. Bireyin “kendini gerçekleştirmesine” fırsat tanıyıp bireye yol gösterilmesi eğitimcilerin önemli sorumluluklarından biridir.

Kendini gerçekleştirme, günlük yaşamda da işittiğimiz bir kavramdır Kendini gerçekleştirme, günlük yaşamda da işittiğimiz bir kavramdır. Sizce kendini gerçekleştirmek ne demektir?

Maslow, insanı bütüncül bir bakış açısıyla ele bir ele alarak insan ihtiyaçlarıyla ilgili bir hiyerarşi oluşturmuştur. Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi; fizyolojik ihtiyaçlarla başlamakta ve kendini gerçekleştirme ile son bulmaktadır.

Maslow’ Un İhtiyaçlar Hiyerarşisi

Abraham Maslow, seçkin kimseler üzerinde, klinik metotla derinliğine yürüttüğü incelemeleri sonunda, kendini gerçekleştiren kimselerin en belirgin özellikleri olarak şunları saptamıştır:

Kendini gerçekleştirebilen bireyler potansiyellerini dolu dolu kullanabilme olanağını yakalamış, bireysel sınırlarını zorlama noktasında gayret göstermiş bireylerdir.

Kendini gerçekleştirmiş bireylerin özellikleri şunlardır:

1- Gerçeği Olduğu Gibi Algılayabilme: Arzu, beklenti ve önyargıların etkisi altında olmadan, nesne, olay ve insanları oldukları gibi algılayabilme; genel, soyut ve kalıplaşmış yargılardan çok, somut ve taze yaşantılara değer verme.

2- Doğal Davranabilme: Kuralları, merasimi, kalıplaşmış davranış biçimlerini gereksiz sayıp, içten geldiği şekilde hareket etme; dışarıdan empoze edilen kurallardan çok kendi geliştirdiği değerler sistemine göre davranma.

3- Probleme Dönük Olmak: Genellikle kişisel olmayan, insanlıkla ilgili bir problem alanına koyulma; felsefî ve etik alanda temel sorunlarla uğraşma.

4- Kendine Yeterli Olma: Problemini kendi başına çözebilme, sorunları vakarla karşılayabilme, başkalarından yardım, destek ve iltifat beklememe.

5- Çevreden Bağımsız Olma: İnsanları yoksunluk güdülerinin doyum aracı olarak görmeme, gerektiğinde sosyal çevreden bağımsız olarak yaşayabilme.

6- Takdir Edebilme: Hayattaki güzellikleri algılayabilme ve beğenebilme; güzellikler karşısında coşku hali yaşayabilme.

7- İnsanlıkla Özdeşleşme: İnsanlığa derin bir sempati duyma, kendini insanlara yakın hissetme.

8- Demokratik Olma: Irk, sınıf, eğitim ve siyasal inanç farkı gözetmeksizin insanlarla dostluk kurabilme; insanların soy, şöhret ve servetleri yerine bilgi, hüner ve iyi kişilik özelliklerine saygı duyma.

9- Nüktedanlık: Kaba ve başkalarını küçük düşürücü şakalardan hoşlanmama; ince espriler, güldürürken düşündüren nükteler yapma.

10- Yaratıcılık : Herhangi bir alanda yeni, orijinal bir eser meydana getirebilme.

11- Sosyal Kalıplaşmaya Karşı Direniş: Kültürün geliştirdiği davranış kalıplarını benimseme zorunluluğunu duymama.

Sizce kendimizi gerçekleştirmek için ne yapabiliriz Sizce kendimizi gerçekleştirmek için ne yapabiliriz? Kendimizi gerçekleştirmek için ne yapıyoruz?

Kendini gerçekleştiren bireylerin özellikleri, kültürümüzde kendini gerçekleştirme, kendinizi gerçekleştirme konusundaki çabalarınızla ilgili kısa bir konuşma hazırlayınız.