HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dogu Anadolu Kaplanları
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Personel Hareketliliği
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
ERK İSG&İK – –
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
HİZMET İÇİ EĞİTİM. Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
Kamu personel rejımı Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
Personel Hareketliliği
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
ERK İSG&İK – –
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Akran destekli öğrenme
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
BÜTÇELERİN KONTROLÜ.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Destek Eğitim Odaları.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 1
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Örgütsel Kariyer Planlaması
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kamu Personel Yönetimine İlişkin Sorunlar. Kamu kurumlarının sahip olduğu insan kaynağı ve bu insan kaynağının nicelik ve niteliği özelde kurumsal kapasitenin.
KARİYER GELİŞTİRME.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
YÖNETİM FONKSİYONLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Personel Hareketliliği
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
YAYGIN EĞİTİM.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
KARİYER SİSTEMİ.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Çağcıl Kamu Personel Yönetimine Egemen Olan İlkeler
MERİTOKRASİ
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ

Bu hafta neler var...  Hizmet İçi Eğitimin Amaçları  Hizmet İçi Eğitimi Zorunlu Kılan Nedenler  Hizmet İçi Eğitim Türleri  Hizmet İçi Eğitim Süreci  Yöneticilerin Yetiştirilmesi  Türkiye’de Yöneticilerin Yetiştirilmesi ve Hizmet İçi Eğitim

Hizmet İçi Eğitimin Amaçları  Kamu görevlilerinin verimliliğini yükseltmek,  Çalışanların güdülenmesini sağlamak,  Eleman ihtiyacını örgüt içerisinden sağlamak amacıyla, personeli üst kadrolar için hazırlamak,  Görevsel aksaklıklarını gidermek ve eksikliklerini tamamlamak,  İş kazalarını ve işten kaynaklanan şikayetleri ve hataları azaltmak,  Örgüte dinamizm ve saygınlık kazandırmak,  Örgüt yapısını, dış çevreden gelen değişmelere karşı esnek hale getirmek,  Kişiler ve bölümler arası iletişime katkıda bulunmak,  Bakım ve onarım giderlerini azaltmak,  İşe geç kalma ve devamsızlıkları azaltmak.

Hizmet İçi Eğitimi Zorunlu Kılan Nedenler  Hizmet öncesinde verilen bilgilerin, hizmetle ne kadar ilgili olursa olsun eksik ve yetersiz oluşu,  Hizmete almanın zaman zaman belli bir kadro görevi yerine, daha geniş hizmet gruplarına yapılması,  Hizmetleri yerine getirirken bilim ve teknolojilerdeki değişim ve gelişimlerden yararlanma gereksinimi,  Kişisel gelişme ve yükselme isteği,  Bazı bilgi ve becerilerin sadece hizmet içinde kazanılması,  Personelin sistemli bir şekilde program yapılarak emek ve zaman kaybını engellemek için eğitilmesi,  Kamu kesiminde “kariyer” düşüncesinin giderek kökleşmesi,

Hizmete İlk Defa Atanan Personel İçin Düzenlenen Eğitim Oryantasyon ve Eşik Eğitimi  Bu eğitim türünde hedef, mesleğe yeni başlayan ya da örgüte yeni katılmış bireye çalışacağı kurumu, politikalarını, iş ve uğraş alanını, birlikte çalışacağı personeli tanıtma, görev, yetki ve sorumluluklarını bildirme ve varsa görevine ilişkin hizmet öncesi yetişme eksikliklerini gidermektir. Bu süreç sonunda, birey alacağı eğitimle kurumun amaçlarını öğrenir, kuramsal tutum ve beceriler geliştirerek kurumdaki görevine hazırlanır.

Hizmetin Daha İleri Aşamalarında Uygulanan Eğitim Bilgi tazeleme - yeniden eğitim  Bu hizmet içi eğitim programının amacı, mesleğe asaleten atanmış personele, işi ile ilgili yenilikleri öğretmek ve çevredeki gelişmelere bağlı olarak iş ortamına yansıyan bilgi beceri ve tutum kazandırmaktır. Böylelikle birey, hizmet öncesinde almış olduğu bilgileri tazeleme imkanı bulurken kendini geliştirme olanağına da sahip olur.

Görevde Yükselme Eğitimi  Yükselme eğitimi, kurumun ihtiyaç duyduğu üst düzey kadrolar için akademik nitelikli bir hizmet içi eğitim türüdür.  Örgüt yapısında çeşitli hiyerarşik kademeler ve görevler bulunmakta, ancak bu kademlere her zaman dışarıdan personel bulmak mümkün olmamaktadır.  Kurumda üst kademelere hazırlanacak personel için düzenlenen bu eğitimde, bir üst kademenin görev ve sorumluluğunu alacak olan kişinin belli bilgi ve becerileri öğrenmesi amaçlanmaktadır.  Bu tür hizmet içi eğitimde, kurumda çalışan personelin belirli bir süreye ilişkin değerlendirilmesi sonunda, öngörülen mevki için başarı sağlaması, bir üst görevin gerektirdiği yetenekleri taşıması gerekmektedir.

Kurumda Görevi Değiştirilecek Personel İçin Alan Değiştirme Eğitimi  Görev veya kadro değişikliği yapması gereken personelin yeni görevinin gerektirdiği yeterlilikleri kazanması için uygulanan eğitim programıdır.  Tamamlayıcı türde olan bu hizmet içi eğitimin hedefleri, kurumun değişik alanlardaki uzman personel ihtiyacını kurum içinden kısa sürede sağlamak, bireyin değişik alanlardaki yeteneklerini geliştirmek ve işten sağladığı maddi ve manevi doyumu yükseltmektir.  Bu tür eğitim programları, ihtisas ve meslek eğitimi niteliğinde olmaktadır.

Uygulama Zamanına Göre Hizmet İçi Eğitim  İş Başında Hizmet İçi Eğitim  İş Dışında Hizmet İçi Eğitim

Uygulama Yerine Göre Hizmet İçi Eğitim  Kurum İçinde Hizmet İçi Eğitim  Kurum Dışında Hizmet İçi Eğitim  Kuruma yakın yerde  Tatil beldelerinde

Hizmet içi Eğitim Vereceklerin Belirlenmesi  Kurum içi – kurum dışı ayrımı  Uzman (akademisyen vb.) - Uygulayıcı (denetim elemanı, yönetici vb.) ayrımı

Hizmet İçi Eğitim Süreci  Eğitim ihtiyacını saptama  Bütçenin hazırlanması  Eğitim türlerinin ve eğitim ekipmanlarının belirlenmesi  Hizmet içi eğitimin uygulanması  Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi

Yöneticilerin Yetiştirilmesi  Genel eğitime ağırlık veren yaklaşım: İngiltere-genel yönetici (generalist) uygulaması  Uzmanlığı esas alan yaklaşım: Fransa-Ulusal Yöneticilik Okulu (École Nationale d ’ Administration=ENA)

Türkiye ’ de Yöneticilerin Yetiştirilmesi ve Hizmet içi Eğitim  Türkiye ’ de yöneticilerin yetiştirilmesi konusunda kurumsal bir eğitim sistemi yoktur.  Yöneticiler, genç yaşta girdikleri memurluk mesleğinde, kıdem ve liyakat esaslarına göre meslek hayatının son dönemlerinde üst düzey görevlere getirilir.  1982 Anayasası, “ üst kademe yöneticilerinin yetiştirilmesini ” öngörmüş; bunun usul ve esaslarının kanunla özel olarak düzenlenmesini hükme bağlamış, ancak konu ile ilgili bir kanun çıkarılmadığı için uygulamaya geçilememiştir.  Hizmet içi eğitim ülkemizde esas itibarıyla kurum düzeyinde yürütülmektedir.  Kurumlar arası düzeyde eğitim veren kuruluş olarak TODAİE, TBB ve Bölgesel belediye birlikleri gösterilebilir.