Visit Turkish delegation 6 juli 2010 Hollanda’da mali kontrolörlerin rolü Thijs Leijen Rogier Tesson.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
MODÜL 4 Organizasyon.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İç Denetim.
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
Projenin Kontrolü Rogier Tesson Thijs Leijen. Projenin değerlendirilmesine ilişkin kriterler Yatırım kararları, iş planları temel alınarak, mantıklı gerekçelere.
İhracat kredisi sigortasının kontrol edilmesi Rogier Tesson Thijs Leijen.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
FİNANS VE MUHASEBE H04.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
Denetim Hizmetlerinin Geleceği Hüseyin Gürer Deloitte Türkiye CEO, SMMM 17 Mart
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

Visit Turkish delegation 6 juli 2010 Hollanda’da mali kontrolörlerin rolü Thijs Leijen Rogier Tesson

Visit Turkish delegation 6 juli Maliye Bakanlığı Organizasyon Şeması SG DGDG FEZ Directeur Controller DAD DG

Visit Turkish delegation 6 juli Mali ve Ekonomik İşler Departmanlarının (FEZ) Görevleri Görevler, “Kamu Hesapları Kanunu” ile “Mali ve Ekonomik İşler Departmanlarının (FEZ) Görevlerine İlişkin Kararname”de belirtilmiştir: Bütçe/mali sonuçlara ilişkin olarak politika önerilerinin kontrol edilmesi Maliye Bakanlığı bütçesinin (çok yıllı bütçe) hazırlanması Harcamaya ilişkin olarak bölüm yöneticilerinin denetlenmesi Ödemelerin uygulanması Ademi-merkezi mali yönetimin denetlenmesi Etkinlik ve etkililiğe yönelik çalışmaların teşvik ve koordine edilmesi

Visit Turkish delegation 6 juli DIŞ İÇ Bütçe (Politika ve Maliye) 1e & 2e Supp. Bütçe Yıllık hesap ve rapor Denetim raporu (Sayıştay raporu) Geçici anlaşmalar Faaliyet planları Faaliyet planlarının gelişimi Bütçe raporu Yönetim raporu Hesap verilebilirlik İhtiyari değerlendirmeler Organizasyon Ziyaret Risk yönetimi Performans oryantasyonu Politika notları Denetimler

Visit Turkish delegation 6 juli Kontrol türleri/ olgunluk seviyeleri 1. SaymanMuhasebe, İç Kontrol, Nakit Yönetimi vs. Sayman, destek noktasındadır; politikaya dahil değildir. 2. Kontrolör Mali kontrolör Politika kontrolörü Planlama & Kontrol döngüsü, Dahili ve Harici Raporlar, Bütçeleme ve Çok Yıllı Planlama. Kontrolör: Denetçi ve danışman (Ne kadara mal olacak?) Politikalar etkili ve etkin mi?? 3. Yönetim ortağı/ CFO İş planlarına uyumlu olarak, organizasyonda ilerlemeyi amaçlar; fayda-maliyet analizi, benchmarking, risk yönetimi stratejik seçenekleri etkiler. CFO: Kurul Başkanı, Güçlü, yaratıcı ve değişebilen.

Visit Turkish delegation 6 juli Mali fonksiyonun gelişim aşamaları İşletme seviyesiTürYeterlilik SaymanİşlevselAlt uygulayıcıBilgi sunabilir KontrolörTedbirliBağımsız danışman Tavsiyede bulunabilir Ortak; CFOStratejikGüçlü ortakYön verebilir; uzlaşabilir

Visit Turkish delegation 6 juli Ideal kontrolör: organizasyonun bilinci Kritik konumda bulunan bir danışman, politikaların etkinliği ve etkililiğini harekete geçirmek için finansal sayıları politika hedefleri ile ilişkilendirebilen kişidir. Risk odaklı/ odak veya yüksek risk yüksek etkide; Helikopter görüşü söz konusudur; Gerekli olduğunda reddedilebilir; fakat yeri geldiğinde yapıcıdır.

Visit Turkish delegation 6 juli İdeal bir kontrolörün temel nitelikleri Bütçe sürecine ilişkin olarak kilit kişiİşbirlikçi, koordine, yetki devreden Politika denetçisi ve danışmanıEleştirel, becerikli, ağzı sıkı, esnek Performans gelişimi için ilham veren kişi İnisiyatif almaya hazır Riskli projeler için danışmanBecerikli, kendinden emin Operasyonel kalite yöneticisiİnisiyatif alan, tutarlı Süreç ve içerik yöneticisiGözden geçiren, güvenilir, sosyal

Visit Turkish delegation 6 juli Hollanda Maliye Bakanlığı’ndaki genç profesyoneller kibirli ve bağımsız yetkilendirilmiş hiyerarşik olmayan ‘kendi işlerini’ yöneten doğrudan; açık/ şeffaf bazen biraz toy üst yöneticilere kolay ulaşım

Visit Turkish delegation 6 juli Ne şekilde faaliyet gösteriyoruz?? FEZ, irtibat noktası bazında yapılanmıştır; Her FEZ birbirine bağlı olmaya çalışmaktadır; Henüz bazı şeyler geri döndürülemez değilken karar-alma sürecine erken etki etmeye çalışıyoruz; Güvenebileceğiniz bir ortak olmaya çalışıyoruz; Güven sağlıyoruz ve şeffaflık arıyoruz; güven istismar edildiğinde katı olabiliyoruz; Mümkün olduğunda, danışmanlarımız departmanların çalışma gruplarına katılıyorlar; (Üst düzey) danışmanlarımızın organizasyonun her noktasında (bakanlık düzeyi de dahil olmak üzere) irtibatları mevcut; Danışmanlar, kendi yaklaşımlarını belirleyebiliyor ve yönetim tarafından belirlenen çerçevede kendi önceliklerine karar verebiliyorlar.

Visit Turkish delegation 6 juli Bize bu konumu kazandıran nedir?? Biz, bilgi ve para brokeriyiz; Karşılıklılık: Departmanın bir sorunu olduğunda yardım ederiz; bizim bir sorunumuz olduğunda departman yardım eder; Uzmanlık; katma değer sağlamaya çalışırız; Bütçe yetersiz olduğunda konumumuz daha da güçlenir; Çözüm noktasında yaratıcıyız; Resmi konumumuz güçlüdür; fakat genel kanı bu resmi konumu kullanmama yönündedir; bu, zayıflık belirtisi olarak görülmektedir.

Visit Turkish delegation 6 juli Konulara nasıl yaklaşıyoruz?? Para için değer istiyoruz!! Risk odaklıyız!! Doğru önlemler mi alınıyor?? Kullanımımız altında bir dizi parlak bütçe kuralı mevcut; Yalnızca konular değil, daha çok sistemler seviyesinde kontrol ediyoruz; Bazı şeyler kontrolden çıktığında yönlendirici olabiliyoruz; Merkezde olmayan kontrolörlere ve ürettikleri bilgiye güveniyoruz; Gerekli olduğunda, başka bir yerden tavsiye alıyoruz; Bakanlığın politik liderliğini, bakanlık dahilinde alınan kararlarından kaynaklanan politik risklerden korumaya çalışıyoruz; Vatandaşlara hizmet sunmak, değerlendirmemiz çok önem taşımaktadır (istenmeyen siyasi yan etkiler).

Visit Turkish delegation 6 juli FEZ’deki programım (sıradan bir gün) güne başlayış sektör toplantısı/ haftanın öncelikleri IT hizmet süreci dönüşümü hakkında CIA vergi dairesi ile toplantı; Yeni vergi tedbirlerinin mali etkileri konusunda yetkililerle toplantı; Bakanla toplantı(yeni politika teklifi için diğer birimlerin temsilcileriyle birlikte)

Visit Turkish delegation 6 juli Sorular Türkiye’de mali fonksiyonun olgunluk seviyesi nedir? İdeal kontrolör ve nitelikleri konusundaki fikriniz nedir? Kültürel farklılıkları nasıl değerlendirirsiniz? Ne şekilde faaliyet gösteriyorsunuz? Bu siz nasıl bir konum sağlıyor? Konulara yaklaşımınız nasıl? Birbirimizden neler öğrenebiliriz??