22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
KAMU HASTANE BİRLİKLERİ
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
Bütçe süreci ve kuralları Rogier Tesson Thijs Leijen.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
MALİYE SGB.NET SİSTEMİ DEVİR PROTOKOLÜ İMZA TÖRENİ
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
FUNDA CANIMOĞLU MALİYE-A MODERN BÜTÇELEME SİSTEMLERİNE GEÇİŞİ SAĞLAYICI DENEMELER -MİLLİ BÜTÇELER -YATIRIM BÜTÇELERİ.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ 2006 Yılı Bütçesi Ocak-Haziran Dönemi Bütçe Uygulama Sonuçları.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
Ar-Ge FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VERGİSEL TEŞVİKLER
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Projenin Kontrolü Rogier Tesson Thijs Leijen. Projenin değerlendirilmesine ilişkin kriterler Yatırım kararları, iş planları temel alınarak, mantıklı gerekçelere.
Visit Turkish delegation 6 juli 2010 Hollanda’da mali kontrolörlerin rolü Thijs Leijen Rogier Tesson.
İhracat kredisi sigortasının kontrol edilmesi Rogier Tesson Thijs Leijen.
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
HARCAMA.
EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS) 21/03/2013 H. Sibel KAPLAN Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdür Yardımcısı.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI A T I L I M – E Ğ İ T İ M D A İ R E S İ B A Ş K A N L I Ğ I.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
BAPSİS ÜZERİNDEN PROJELERDE TALEP OLUŞTURMAK
Üniversite Hastanelerinde Global Bütçe ve Etkileri Üniversite Hastaneleri Birliği XIX. Toplantısı Erciyes Üniversitesi, Kayseri 16 Ekim 2017 Prof. Dr.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen

22 December 2010 İçindekiler Planlama & Kontrol Çemberi Performans raporları: ne sunulacak ? Neden perfomans raporu? Yönetim raporu Birinci Ek bütçe Fayda analizi Sorular

22 Aralık İç planlama & Kontrol Çemberi Yıllık çalışma planları ve bütçe uygulama / performans raporları, iç planlama/kontrol çemberinin bir parçasıdır. Kasım-09Mayıs '10Eylül '10 Yıllık plan 2010 Birinci Performans ve Yönetim raporu İkinci Performans ve Yönetim raporu

22 December Performans raporları: 1 Mayıs ve 1 Eylül tarihlerindeki durum Raporlar bütçe uygulamasına ilişkin istisnalara odaklanmalıdır. Nitel boyut: BSC’deki temel hedeflerin netleştirilmesi BSC’nin ötesindeki gelişmeler Risk analizi Değerlendirme araştırması Nicel boyut: program-gelir ve –giderler bürokrasi/ofis gerekliliklerine ilişkin harcamalar ve –tahsilatlar Bütçe kesintileri, kurum dışı işe alımlar ve ödeme koşullarına ilişkin zorunlu izleme raporları

22 Aralık Neden performans raporlarına ihtiyaç duyuyoruz? Nitel: Yönetimin, bakanlığın temel hedeflerinden hangisi ile daha fazla ilgilenmesi gerektiği hususuna doğru bir şekilde dikkat çekilmesi (gelişmeler plan doğrultusunda olmazsa) Nicel: Bütçelerin beklenen sonuç/çıktıları karşılaması. Kaçınılmaz bütçe ayarlamaları bir sonraki yıla ait ulusal bütçeye dahil edilir. Küçük bütçe marjinleri nedeniyle, tüm daire başkanlarından karşılaştıkları problemlere ilişkin kendi çözüm önerilerini getirmeleri istenir. Önemli bilgi: ilk bütçe performans raporu ile nihai ulusal bütçe arasında dört aylık bir zaman dilimi vardır! Dolayısıyla, bu zaman zarfında bir ayarlama yapılması gerekli olabilmektedir. Bütçe yöneticilerinin, düzenleme toplantılarında bu gibi ayarlamalar konusunda bilgi vermeleri istenmektedir.

22 Aralık Yönetim raporu Çeşitli performans raporları temelinde, BFC “yönetim raporunu” hazırlar. Yönetim raporunda, BFC performans raporlarını inceler ve Maliye Bakanlığının genel müdürler kuruluna bütçe uygulamasına ilişkin çeşitli konularda tavsiyelerde bulunur. Performans raporları genel sekreterin de katıldığı genel müdürler kurulunda yönetim raporu ile birlikte tartışılır. Bu toplantılarda, BFC yöneticisi de bulunur ve kurula tavsiyelerde bulunur.

22 December Birinci ek bütçe Bütçe kuralları: - Bahar döneminde 1 temel karar anı - Katı harcama sınırları (Merkezi Yönetim Bütçesi, Sağlık Hizmetleri ve Sosyal Güvenlik) - Açıklar “bütçe yardımları” ve/veya bütçe kapsamının arttırılması yoluyla karşılanır; politika artışları da kapsam artırma yoluyla karşılanacaktır. Merkezi yönetim bünyesinde her düzeyde bütçe kurallarına riayet edilir. Harcama tavanı her bakanlık için ayrı belirlenir. Ulusal bütçede, yalnızca bahar döneminde yapısal düzenleme yapılmasına izin verilir.

22 December Fayda Analizi- 1 - Ocak ve Şubat aylarında, BFC, Maliye Bakanlığı bünyesindeki müdürlüklerden yeni politika planlarını toplar. - Toplanan politika planları, FEZ uzmanları ve yönetim tarafından incelenir/kontrol edilir. - FEZ, planları kontrol ederken beş önemli soru sorar: 1) Yeni bir politika/plan ile çözülmesi gereken problem nedir? 2) Bu problem neden piyasa tarafından değil de hükümet tarafından çözülmek zorundadır? 3) Yeni politika/plan ile tam olarak gerçekleştirilmek istenen nedir? 4) Söz konusu hedeflerin gerçekleştirilmesi için neler yapılacaktır? 5) Ne kadar süre için, ne kadar bütçe gereklidir?

22 Aralık Fayda analizi- 2 - İhtiyaç duyulan bütçenin ne boyutlarda olması gerektiğinin ortaya konması bakımından dördüncü soru büyük önem taşımaktadır! - ‘bedel’ * “tutar” hesaplanması yoluyla gerçekleştirilen kontrol - Mümkünse ve faydalı olacaksa: Olurluk incelemeleri ile çalışılması - Elde edilen sonuç hedefin gerçekleştirilmesi için yapılacaklara ilişkin açıklamalara uygun ve makul ise; BFC/FEZ, IRF’e olumlu görüş yazar. - Yazılan olumlu görüş belgesi, IRF (Maliye Bakanlığı Bütçe Müfettişleri) ile tartışılacaktır. - Yalnızca güvenilir olduğu kanıtlanan planlar, Maliye Bakanlığı politika belgesinde yer alacaktır.

22 December Sorular? Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Dairesi e-posta: Telefon: websitesi: