 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
DUYGUNUN SAPTANABİLECEĞİ 4 DÜZEY
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Tıklayınız lütfen Tüm çağların tüm büyük adamlarının en büyük müşterek sırları, bilinç altları ile iletişim kurabilmeleri ve bu güçlerini kullanabilmeleri.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
İLETİŞİM SORUNLARI.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Matrix.
Düşünceler, inançlar. Placebo etki Kusturucu ilaç gebelik bulantı kusmasını önlemiş.
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE
DIŞAVURUMCULUK.
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
En Güçlü Hipnozumuz Değersizlik İnancı.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
1.SINIF HAYAT BİLGİSİ DUYGULARIMIZ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ
ÇATIŞMA.
Sunar.
Perfect affirmasyon tekniği
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Distortion; çarpıtma bölüm I. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır, değiştirilir. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır,
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
Bülent Uran Kişisel Gelişim programı 1
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Vücudumuzdaki Kimyasal Reaksiyonlar
Emotional Freedom Techniques
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
İyileşmenin hedefi Beden, ruh, zihin bütünlüğünü dengelemektir.
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
Psikanaliz D.Hakan Delibaş.
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
1. BİLİNÇALTI BİR HAFIZA BANKASI OLARAK HİZMET VERİR  KAYDET VE SAKLA  ÇÖZÜM ÜRET.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
En güçlü Hipnozumuz: Değersizlik İnancı
Online zayıflama çalışması
Sevgi.
Eşsizlik.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AKCİĞER MERİDYENİ.
KALIN BAĞIRSAK MERİDYENİ
DALAK MERİDYENİ.
SANJIAO MERİDYENİ.
Duygular ve hisler.
DUYGULARI ANLAMAK.
Zihnimiz bir bilgisayar gibidir
7 PATH OTO HİPNOZ SİSTEMİ
Regresyon hipnoterapisi
Telkin – Kendini Açık Etmek
Telkin – Kendini İfade Etmek
İyileşmenin hedefi.
Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş. Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar.
STRES YÖNETİMİ
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
BİLİNÇALTI SONGÜL ÖNELKE ‘BİR BEN VARDIR BENDEN İÇERİ…’
Değersizlik İnancı Çalışmaları
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.

 İçsel tepki o olay karşısındaki bilinçaltı düzeydeki otomatik algıdır.

 Algının kaynağı inançlardır.

 Bilinçaltının hayatta kalmak için oluşturduğu temel eylem programlarıdır

 İnançlar soyut kanıtlanmamış bilgileri içerir

 Her inanç bir güçle bir eylemin yapılmasını ya da yapılmamasını zorlar.

 Hipnoz bir telkinin eleştirmeden sorgulamadan yerine getirilmesi halidir

 İnanç gücünü içerikten değil gizli çerçeveden alır. Her inanç ikili bir değer yargısı içinde işler.

 “doğru/yanlış”,  “iyi/kötü”,  “tehlikeli/güvenli”  “günah/sevap”  “doğru/yanlış”,  “iyi/kötü”,  “tehlikeli/güvenli”  “günah/sevap”

 Değer yargıları korkuyla beslenir.

 Hayatta kalmak için korkuya ihtiyacımız vardır.  Korku tehlike karşısında ortaya çıkan bir enerjidir.

 İnançlar gerçek dışıdır.  Gerçek bilgidir.  İnancın bilgisi kanıtsızdır ve çoğu zaman gerçek dışıdır.  İnançlar gerçek dışıdır.  Gerçek bilgidir.  İnancın bilgisi kanıtsızdır ve çoğu zaman gerçek dışıdır.

 İnancın etkisi somuttur.  Çünkü korkuyla beslenir.  Bu korku eylemi teşvik eder.  İnancın etkisi somuttur.  Çünkü korkuyla beslenir.  Bu korku eylemi teşvik eder.

 Deneyimlerimizi  Self-tanımlarımızı  Yeteneklerimizi  Duygularımızı şekillendirir.

 Sinir sistemine hükmederler.  Algıyı yönetirler.

 İnançlar düşünce içerirler.  Ama her düşünce inanç değildir.

 1. bir şey hakkında temsil sitemi  2. Bu temsiller hakkında doğrulayıcı ve geçerli kılıcı düşünceler.

 İnanç bir düşünce etrafındaki doğrulatıcı düşüncenin bütünüdür.

 İnancın içeriğini yok edemeyiz.  Ancak gücünü yok edebiliriz.

 Bir inancın içeriğini fark edip buna bilinçli düzeyde itiraz etmek sonuç değil başlangıçtır.  İnancın içeriğine itiraz yetmez.  Mutlaka enerjisinin fark edilmesi ve ortadan kaldırılması gerekir.

 İnancın gücü birikmiş korkudur.  Bu korku bilinçaltından boşalmadan gerçek değişim olmaz.

 1. sorunu yaratan inancı fark et  2. bu inancın tersi bilinçli bakışı ortaya koy  3. bu inancı besleyen duyguyu hisset  4. bu duyguyu boşalt  5. telkin ya da olumlama ile bilinçli bakışı güçlendir.

 Aynı anda hem farkındalık  Hem de duygu boşalması sağlar