9.1 GİRİŞ Bu ünitenin ilk bölümü, insanların yapılı çevrelerini nasıl gördükleri ve nasıl değerlendirdikleriyle (appraise) ilgili olup ikinci bölüm.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Advertisements

DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Mimaride kimlik.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
 Şirket Profili  Projeler ve Uygulamalar  Hizmet Alanlarımız  Belgelerimiz  Referanslar.
Mesleki Tanıtım ve Yöneltme Hizmetleri
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
Eğitimci Geliştirme Programı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Hazırlayan: Yasin Tunç
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ONUR DURAK 7/E 2533 ALİ FETHİYE GAZİ O.Ö.O TEKNOLOJİ ALANINDA SAĞLIK 17/12/2014.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
5.Gün MATEMATİK 1.KİTAP İŞLEM ÖNCELİĞİ ANTRENMANLARLA
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Frank Owen Gehry Beyza DUYGU Güzel Sanatlar Fakültesi.
1.1 GİRİŞ Bu kitap, çevre psikolojisi (environmental psychology) konusunda temel bilgileri kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Çevre psikolojisini,
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
11.1 GİRİŞ Bu ünitede sosyal sürdürülebilirliğin bireysel seviyede incelenebilmesinin bir yolu olan yaşam kalitesi (quality of life- QoL) ölçeğini.
10.1 GİRİŞ Bu ünitede yerleşim çevrelerindeki insan-çevre etkileşimini (people-environment transactions) analiz ederek, şehir çevre kalitesiyle.
4.1 GİRİŞ Manzaralar (landscapes) insanlar için önemlidir. Doğal çevre ile insan aktiviteleri arasındaki etkileşimin dinamik dışavurumu olarak günlük.
20.1 GİRİŞ Bu ünite, kitabın geri kalan ünitelerinden farklıdır. Belirli araştırma bulguları, metotları ya da teorik görüşlere odaklanmayacaktır.
15.1 GİRİŞ Bu kitabın diğer üniteleri çevreci bir seçeneği tercih etmeyi açıklayan bireysel ve bağlamsal etkenler üzerinde durmaktadır. Bu ünite.
22.1 GİRİŞ Uygulamalı davranış analizine (applied behaviour analysis) göre, davranışı değiştirmek için bir davranışın sonuçlarını (consequences)
25.1 GİRİŞ Bu ünite, alanında bir lider olan Lewin’in değişim teorisini sunarak başlayacaktır. Bölüm 25.3 ve 25.4, davranış değişikliği üzerine.
23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel.
24.1 GİRİŞ Bu ünite şöyle ilerleyecektir: Öncelikle kabul edilebilirlik kavramını tanımlayarak çevre politikalarının kabul edilebilirliğini etkileyen.
6.1 GİRİŞ Stresli ve endişeli görünen bir arkadaşınıza ne önerirsiniz? Gidip uyumasını mı, eğlenceli bir film izlemesini mi, yoksa ormanda bir gezintiye.
26.1 GİRİŞ Bu ünite, sosyal çevresel sistemler için geçerli olan sosyal karmaşıklık (social complexity) ilkelerini aydınlatacak ve bu tür sistemleri.
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Matematik
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
5.1 GİRİŞ Doğayla ilişkide olmanın sağlıklı olduğu fikri sezgisel olarak o kadar geçerlidir ki, uzunca bir süre insanlar doğanın sağlığa katkılarını.
27.1 GİRİŞ Bu ünitenin amacı, gelişmekte olan ülkelerde gerçekleştirilmiş başarılı teorik, kavramsal ve metodik çevre psikolojisi uygulamalarını.
19.1 GİRİŞ Alışkanlıklar (habits), belirli durumsal ipuçlarını (cues) ve belirli durumsal davranış (zinciri) modellerini ilişkilendirerek davranışı.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
14.1 GİRİŞ “Çevreyi korumak sizin için ne kadar önemlidir?” Şimdi de şu soruyu düşünün: “Çevreyi korumak için ne yapıyorsunuz?”
16.1 GİRİŞ Bu ünitede, afektif ve sembolik etkenlerin çevresel davranış üzerinde önemli rolü olduğunu göstereceğiz. Öncelikle sembolik ve afektif.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
SANAT FELSEFESİ.
Kadınlarımız erkeklerden daha çok aydın, daha çok verimli, daha fazla bilgili olmaya mecburdurlar.
İş Planı Tasarımı: İş Fikri.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
Sunum transkripti:

9.1 GİRİŞ Bu ünitenin ilk bölümü, insanların yapılı çevrelerini nasıl gördükleri ve nasıl değerlendirdikleriyle (appraise) ilgili olup ikinci bölüm ise insanların refahını artırmak için yapılı çevrenin tasarımı hakkında çevre psikolojisi yaklaşımlarını ve yorumlarını içermektedir.

9.2 MİMARİNİN ESTETİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Bir bina ne zaman güzeldir? Bu soruya verilecek en iyi cevap güzelliğin bir kısmının binanın kendisinde diğer kısmının da gören gözlerde olduğudur.

Bu bölümde öncelikle yapılı ortamlarla ilgili o ortamın fiziksel kalitesinden etkilenen değerlendirme benzerliklerine sonrasında ise gözlemcilerin değerlendirme farklılıklarıyla eşleştirilen bireysel farklılıklarına değineceğiz.

Yapılı mekanın değerlendirilmesindeki benzerlikler Gözlemci farklılıkları Mimaride anlam

9.3 BİNALARDA SAĞLIĞI VE SAĞLIKLI DAVRANIŞI ARTTIRAN ÜÇ TASARIM YAKLAŞIMI İnsan sağlığını ve sağlıklı davranışı destekleyen binaları tasarlayabilmek için uzun yıllardır çaba harcanmaktadır.

Bu konuda ortaya çıkan üç modern yaklaşım: Sosyal tasarım Biyofilik tasarım Kanıta dayalı tasarım

DEĞERLENDİRME SORULARI 1-) Yapılı ortamların estetik değerlendirmelerini etkiledikleri devamlı olarak kanıtlanan iki fiziksel özellik ile iki gözlemci özelliğini açıklayınız? 2-) Mimarlar ve sıradan insanlar arasında yapılı ortamların değerlendirmeleriyle ilgili en az üç farklılığı açıklayınız? 3-) Mimarlar ve sıradan insanların yapılı ortamların değerlendirmesindeki farklılıkları nasıl açıklanabilir? 4-) Sosyal tasarımın altı amacını açıklayınız? 5-) Sosyal tasarım yanında, binalardaki insanların iyilik hâlini ve sağlığını destekleyen davranışları arttıran diğer tasarım yaklaşımları nelerdir?

Özet Bölüm özetlerini kitabımızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.