Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel."— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5 23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel sonuçları olan kullanıcı-sistem etkileşimlerine müdahale ederek doldurmayı amaçlar.

6 23.2 TEKNOLOJİ VE DAVRANIŞ Çevresel politika ve bilimsel araştırmalar genellikle, teknolojiye çevresel etkiyi azaltmak için teknolojik yeniliklerin kullanımına ya da teknolojinin ve kaynakların insanlar tarafından kullanım şeklini değiştirmeye vurgu yaparak yaklaşırlar.

7 23.3 İKNA TEKNOLOJİSİ İkna etmenin tipik bir insan davranışı olduğu tartışılabilir. Özellikle, insanlar tartışma, övgü, karşılıklılık, norm aktivasyonu ve otorite gibi ikna mekanizmalarını uygulama kapasitesine sahiptir.

8 23.4 İKNA TEKNOLOJİSİNİ UYGULAMA YAKLAŞIMLARI İkna teknolojisinin birçok işlevi vardır: sosyal etkinin temelini oluşturan sosyal ilişki kurma kapasitesine sahip bir sosyal aktör olarak çalışabilir, ikna edici deneyimleri mümkün kılan bir aracı olabilir ve davranışı destekleyen ya da davranışa yol gösteren araçlar sağlayabilir.

9 23.5 AKILLI SİSTEMLER YOLUYLA SOSYAL ETKİ İnsanların akıllı sistemlerle etkileşimleri gerçek insanlarla olan etkileşimlerine benzediği için, bu sistemlerin sosyal etkileme stratejilerini uygulama kabiliyetleri olduğu düşünülmektedir.

10 Şekil 23.1 iCat, gerçekçi ve sosyal geri bildirimi konuşarak sağlayan ve hislerini belli etme kapasitesine sahip animasyon robotu

11 Somutlaşma ve konuşmanın rolü Tepkisellik

12 23.6 İKNA EDİCİ DENEYİMLER SAĞLAMAK İkna edici mesajlardaki duyusal deneyimlerin etkisini araştıran yeni teknolojik medya araştırmaları hâlen emekleme aşamasındadır. Duygusal içeriğe sahip video imajlarının iklim riskleri ve baş etme opsiyonlarıyla ilgili dikkati canlandırdığına yönelik bazı deneysel kanıtlar vardır.

13 23.7 DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ ARTIRMA ARACI OLARAK İKNA TEKNOLOJİSİ Bu bölümde davranış değişikliğini artırmak için ikna teknolojisini bir araç olarak kullanmanın iki yolunu tartışacağız: Kuşatıcı ikna Grup müdahaleleri

14 Şekil 23.2 Grup ve bireysel karşılaştırma geri bildirimi sağlayan Eko-ada

15 1-) İkna teknolojisi çevreci davranışın gelişmesine nasıl katkıda bulunabilir? İkna teknolojisinin üç fonksiyonunu açıklayınız. 2-) İnsanlar yapay ikna edici ajanların sosyal olarak kabul edilip edilmemesi konusunda neden hassastır? 3-) Kuşatıcı ikna teknolojisi günlük yaşamda neden etkili olabilir? DEĞERLENDİRME SORULARI

16 Özet Bölüm özetlerini kitabımızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.

17


"23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları