PERFORMANS DEĞERLENDİRMEDE GERİBİLDİRİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Gösterip Yaptırma Yöntemi
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
MESLEKİ EĞİTİM.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İçerik Analizi.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Risk Yönetimi Toplantımıza
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İLETİŞİM.
Eğitimci Geliştirme Programı
İLETİŞİM ENGELLERİ.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Klinik Yetiştiricilik
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
İletişim Sanatı 1.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HOŞGELDİNİZ.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Yönetim Fonksiyonları
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Performans değerlendirme
Teknoloji Nedir?.
Öğretimin Planlanması
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

PERFORMANS DEĞERLENDİRMEDE GERİBİLDİRİM BURÇİN ÇETİN KARABAT

TANIM Bir sürecin basamaklarındaki bir değişimin önceki bir basamağa etki etmesi ve neden-sonuç ilişkisi içinde bir döngü oluşturması olayı Çalışanların performansları hakkında bilgi sahibi olmaları, güçlü özellikleri ile gelişim alanındaki özelliklerini görmelerini sağlayan yapıcı görüşme biçimi Gönderilen bilgi veya talimatın alıcıda yaptığı etkiye ilişkin edinilen bilgi veya yapılan bir davranışın, düzenlemenin sonucu hakkında insanın çevreden edindiği bilgi

Geribildirim-İletişim İlişkisi Geribildirim alıcının verilen mesajı çözüp değerlendirmesinden sonra yeni bir mesaj olarak karşı tarafa iletmesi Alınan mesajı cevaplandırmak için gönderici olarak bir mesaj hazırlama ve bunu iletişim kanalı yolu ile eski göndericiye iletme

Geribildirim Nedir? Somut davranışlara ve olgulara dayalıdır Somut verilerler desteklenmeli Davranışları yönetir Tavırlara değil, davranışlara odaklanmaktır Vermek isteyebileceğiniz ve sahip olduğunuz bilgi kadar değil, bireyin kullanabileceği kadar bilgi içermeli Yalnızca insanın yaptığı işi daha iyi öğrenmesini sağlamamalı, aynı zamanda kendisini tanımasına da yardım etmeli

“John Wooden” Westwood Büyücüsü Bir zafiyeti ya da tatsız bir gerçeği dile getirmekten kaçınmamak gerekir; ama aynı zamanda öğrencinize, bunu çözebilmesi için yardım etmek gerekir.

Geribildirim Ne Değildir? Eleştirmek değildir Nasihat değildir Geribildirim vermek için verilen bir uygulama değildir Varsayımlara, genellemelere, yorumlara göre verilmez

Geribildirimin Amaçları Performans hedefleri üzerinde uzlaşma sağlanabilmektedir. Çalışan ve yönetici arasında güçlü kişisel ilişkiler kurulabilmektedir Düzeltilmeye ihtiyaç duyulan performans alanları saptanabilmektedir. Gelecek değerlendirme döneminde o çalışandan nasıl bir performans beklendiği ortaya konabilmektedir. Yöneticilerin ve çalışanların işin genelinden ve sistemden kaynaklanan kuşku, gerilim ve belirsizlikleri durumlarını ortadan kaldırılabilmekte ve azaltılabilmektedir.

“Geribildirim Arama Davranışı” Değer yaratmak üzere kişinin teknik/ davranışsal performansının boyutlarını tespit etmek amacı ile gösterdiği bilinçli çaba. GAD’ı etkileyen faktörler Geribildirim için başvurulacak kaynak tercihi Zamanlama Ne sıklıkla geribildirimde bulunulacağı İmaj kaygısı ve ego koruma eğilimi

Geribildirim Türleri Pozitif/ Olumlu Geribildirim Negatif/ Olumsuz Geribildirim Dolaylı Yöntem Dolaysız Yöntem Karışık Yöntem

POZİTİF GERİBİLDİRİM İstenilen davranış ya da sonuçlar sergilendiğinde ortaya çıkar Bireysel motivasyon ve ödüllendirme öngörülür Tekrar pozitif geribildirim almak istendiğinde istenilen tepki tekrar edilir. Pozitif geribildirimin kişisel gelişimi engelleme durumları Kaynağın çalışan ile yakınlık derecesi Negatif geribildirim vererek çalışanın moralini bozmama Negatif geribildirim düşüncesini erteleme davranışı

NEGATİF GERİBİLDİRİM Başarının sağlanamadığı ve istenilen standartlara ulaşılamadığı durumlarda teknik ve davranışsal gelişim sağlama Kişiye dönük eleştirisel ancak yapıcı açıklamalar

Negatif Geribildirim Aşamaları Negatif geribildirim bilgisinin edinimi Negatif geribildirim bilgisinin değerlendirilmesi Negatif geribildirim bilgisinin kabul görmesini etkileyen faktörler Kaynağın uzmanlık gücü Kaynağın alıcı üzerindeki karizmatik etkisi Kaynağın ilgili alanda kişinin performansını yakında takip edip etmediği Kaynağın performansı objektif kriterlere göre değerlendirmesi Geribildirimin içerik bakımından netlik ve belirginliği

Negatif Geribildirim Aşamaları 3. Negatif geribildirim bilgisi doğrultusunda davranış değiştirilmesi Çalışanlar negatif geribildirime yönelik 3 reaksiyon gösterebilir: -Geribildirimi kabul eder, davranışlarında ve teknik bilgi ve becerilerinde yeniden düzenleme yapar -Geribildirimdeki mesajı görmezden gelir, varolan davranışları devam ettirir -Belirli davranış kalıpları içinde olmaya devam ederken, ek geribildirim bilgisi arar

Dolaysız Yöntem Dolaylı Yöntem Karışık Yöntem Sorular önceden hazırlanmıştır. Görüşmeyi yönetici yönlendirir. Çalışan yalnızca kendisi hakkındaki geribildirimi dinler, görüşmeye katkı sunamaz. Dolaylı Yöntem Konular önceden bellidir, ancak görüşme sınırlandırılmamıştır. Çalışanı düşünmeye sevk eder. Karışık Yöntem En etkili yöntemdir. Her iki yöntemin de bir karması şeklindedir.

Etkili Geribildirimin Özellikleri Dostça ilişki kurulmalı ve uyum sağlanmalı Yönetici çalışanlarına karşı açık olmalı Çalışma ortamındaki iletişim ağı güçlendirilmeli Yargılayıcı olmak yerine tanımlayıcı olmalı Yönlendirici olmak yerine destekleyici olmalı Üstünlük yerine eşitlik yansıtılmalı

Geribildirim Verme Yöntemleri Bire-bir toplantı yöntemi Grup toplantısı yöntemi Kişisel çalışma yöntemi

Bire-Bir Toplantı Çalışan ve yöneticinin yüz yüze görüşmesi Elde edilen performans değerleme sonuçlarını çalışana aktarmanın en kolay ve etkili yolu Çalışan bu toplantı sayesinde eksiklerini daha rahat görebilmekte, yönetici ile gelişim hedeflerini ve hareket planlarını daha rahat belirleyebilmektedir Uzun zaman alır

Grup Toplantı Yöntemi Yöneticilerin çalışanlara değerleme sonuçlarını grup toplantısı ile vermesi Grup toplantı yöntemi esnasında çalışan, olumsuz geribildirim verilmesi durumunda, gruptaki diğer çalışanlardan oluşan destekleyici bir çevre içerisindedir Fakat grup toplantı yöntemi çalışan ve yönetici arasındaki ikili iletişimin zayıflamasına neden olmaktadır. Bu olumsuz etkinin azaltılması için görüşmeler daha küçük gruplara bölünerek yapılabilmektedir.

Kişisel Çalışma Yöntemi Kişisel çalışma yönteminde, çalışan kendi performans değerleme sonuçlarını yazılı olarak almakta, yorumlamakta ve ihtiyaçları doğrultusunda planlarını oluşturabilmektedir. Maliyet açısından çok uygun bir yöntemdir Çalışanın geribildirime yeterince önem vermemesi veya zaman geçtikten sonra dikkate alması dezavantaj yaratmaktadır. Bire-bir ilişki kurulamadığı için çalışanın geribildirimi yanlış yorumlama veya yanlış anlamasına sebep olabilmektedir. Bu sorunu azaltmak için hazırlanan geribildirim raporlarının kolay anlaşılır ve açık olması gerekmektedir.

Geribildirim Arama Sıklığı ETKİLEYEN FAKTÖRLER Geribildirim bilgisinin algılanan değeri İşyerindeki kıdem Çalışanın iş performansı veya davranışsal performans ile ilgili olumsuz değerlendirmeleri Özgüven Geribildirim için başvurulacak kaynağa ulaşma zorluğu Geribildirim için başvurulacak kaynağın tutumu

Geribildirim Toplantısının Planlanması Düzeltilmesi ve üzerinde durulması gereken konu veya davranışı belirleyin. Bu konunun kurum ve kişi açısından önemi nedir? Geribildirimin sebebi nedir? Davranışı tanımlamak için hangi ayrıntıları öne çıkarmak gerekir? (Kim, ne, ne zaman) Davranışın etkisi nedir? Ne gibi sonuçlar elde etmeyi istiyorsunuz? Geribildirim verilmesi gereken en uygun kişi kimdir neden? En uygun iletişim tarzı nedir, neden? Bu geribildirimin önünü kesecek engelleri tanımlayın. Bu engellerin üstesinden gelmek için ne yapabilirsiniz? Karşınızdaki kişi açısından bakıldığında hangi davranış daha yapıcı olur neden? Kaynak: Harvard ManageMentor, Giving and Receiving Feedback

Geribildirim Örnekleri “Çok kötü bir rapor olmuş. İşine biraz daha değer verseydin, daha iyi bir iş çıkarabilirdin.” “Raporun kurum standartlarına uygun formatta değil. İçerik de bir önceki dönem verilerine dayanıyor.”

Geribildirim Örnekleri “Projeyi neden zamanında bitirmedin?” “Proje, ilk tahmininden üç hafta sonra tamamlandı ve bunun sonucunda müşterimiz bir sonraki projede başka bir danışmanla çalışmayı düşünüyor. Bundan sonraki projeleri zamanında bitirmek için sence ne yapılması gerekiyor?”

Geribildirim Örnekleri “Toplantıyı çok iyi yönettin.” “Tüm ekip toplantıyı yönetme tarzından çok memnun kaldı. Netleşmemiş konulara açıklık kazandırdın, konunun dağılmasını önlemek için konuşulanları sık sık özetledin ve tarafsızlığını korudun. Sonuç olarak, bir hafta daha ayrıntılar üzerinde zaman kaybetmek yerine bugün bir karara varabildik.”