KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Advertisements

Mimaride kimlik.
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
Göç Nedir? İnsanların, doğdukları yerden başka yerlere geçici ya da sürekli olmak üzere taşınmasına GÖÇ denir.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
ADIM ADIM TÜRKİYE.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
ANTROPOLOJİ.
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
RABİA GİZEM KURU - ELVİN YILMAZ-DOĞUKAN AYTEKİN - BURAK YILMAZ-EFE ŞAHİN 4 A SINIFI.
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
Doğal koşulların insana sunduğu alanlarda, hayatın sürdürülebilmesi için gerçekleştirilen ekonomik faaliyetlere bağlı olarak ortaya çıkan arazi kullanımı.
Müze Nedir?.
AVRUPALI SEÇKİN DESTİNASYONLAR European Destinations Of Excellence (EDEN)
Safranbolu
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
TÜRKİYE’ DE MÜZECİLİK VE MÜZECİLİK TARİHİ
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Coğrafi Bölgeler.
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Tarihin Faydalandığı Bilim Dalları
Doğal Mirası Koruma Mekansal Gelişme Kültürel Mirası Koruma KIRSAL KALKINMA DÜŞÜN GERÇEKLEŞME SÜRECİ VE KELKİT A.Faruk GÖKSU Çekül Vakfı Kelkit 2005.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
BİLTAKOTAD (BİLİMİ ve TARİHİ KORUMA ve TANITMA DERNEĞİ) Kuruluş Tarihi: 17 Nisan 2014 Sloganımız: Tarihi bilin, bilimi ilerletin!
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
İstanbul & Pecs. Avrupa Birliği Başkenti Olmak Ülkenin bilinirliğinin artması Gelen turist sayısının artması Ekonomik açıdan gelişim Şehrin tanıtımı için.
BİRLİKTE YAŞAMAK BİRLİKTE YAŞAM KÜLTÜRÜ. ÖNCE İNSAN ÖNCE İNSAN!
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Türk-İslam Arkeolojisi
Uygarlık Düzeyi Açısından Eğitimin Kısa Tarihi. Günümüzde e ğ itim bir sistem olarak ele alınmaktadır. Sistem, birbiri ile ilişkili olan ve birlikte çalışan.
KÜLTÜREL MİRAS NEDİR?.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
ZAMANDA YOLCULUK YAPMAK İSTER MİSİNİZ?
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi
ADIM ADIM TÜRKİYE BATUHAN ÖZDEM.
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
GÜZEL ÜLKEM TÜRKİYE.
Sembolik Düşünce Nedir
Türkiye' de Müzecilik ve Osman Hamdi Bey
Sosyal Bilgiler Dersi 2. Ünite ADIM ADIM TÜRKİYE
Ülkemizde yıllardan beri “Ilısu baraj yapımı” için
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
KÜLTÜR TURİZMİ.
SOSYAL YAPI İlin Türkiye'deki konumu Edirne haritası Çalışma alanı
UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi gereğince her Taraf Devlet, korumak için tespit amacıyla kendi toprağı üzerindeki  somut.
NEŞET ERTAŞ Kırşehir'de 1938'de doğan Neşet Ertaş, Çiçekdağı'ndan Türkiye 'ye açılan bir halk ozanıdır. Babası kendisi gibi bir saz üstadı olan Muharrem.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
MİMARLIK VE ŞEHİR PLANLAMA BÖLÜMÜ
BİTKİ ÖRTÜSÜ VE UĞRADIĞI ZARARLAR
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
DEMOGRAFI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Müze Nedir? Sanat ve bilim eserlerinin veya sanat ve bilime yarayan nesnelerin saklandığı, halkagösterilmek için sergilendiği yer veya yapılara müze denir.Müzeler,
Sunum transkripti:

KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI

KÜLTÜREL MİRAS NEDİR? Kültürel miras, bir toplumun üyelerine ortak geçmişlerini anlatan, aralarındaki dayanışma ve birlik duygularını güçlendiren bir hazinedir. İnsanların tarih boyunca biriktirdikleri deneyimlerin ve geleneklerin devamlılığını, geleceğin doğru kurulmasını sağlar.

Kültürel miras; kimliğimizle, kültürümüzle, tarihimizle ilgili somut ve soyut değerlerin tümüdür. Toplumlar için kendi kültürel mirasları, ulusal kimliklerinin tanımlayıcı öğeleri olarak görülmektedir. Kültürel mirasların korunması, bir nevi ulusal kimliklerin korunması ile eşdeğerdir. Bu nedenledir ki özellikle somut olmayan kültürel miras öğelerini, her toplum kendi değeri olarak görüp sahip çıkmaya başlamıştır.

Toplumlar bu değerleri kendi kültür mirasları olarak sahiplenebilmek için bu öğelerin kökeni üzerine bilimsel araştırma faaliyetlerine girişmişlerdir. Şüphesiz bu sahipleniş oldukça önemlidir, çünkü bu alana yönelik çalışmaların artmasına, bu değerlerden unutulmaya yüz tutanların ortaya çıkarılmasına olanak sağlamaktadır..

Kültürel miras öğelerinin araştırılmasına yönelik bu bilincin artması ile birlikte bu öğelerin korunmasına yönelik yöntem ve teknolojilerin gelişimi de ivme kazanmıştır

TÜRKİYE’DE KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI

Türkiye, birçok Avrupa Konseyi ve UNESCO kararını onaylamış; Venedik Tüzüğü (1964), Dünya Kültürel ve Doğal Mirası Koruma Sözleşmesi(1972), Avrupa Mimari Mirası Koruma Sözleşmesi (1985), Avrupa Arkeoloji Mirasının Korunması Sözleşmesi’ni (1992) taraf olarak iç hukuk belgesi haline getirmiştir. Türkiye kültürel mirası açısından dünyada eşsiz konumdaki ülkelerden biridir. Yaşamaya elverişli konumu, farklı uygarlıkların bu coğrafyada yerleşmesine ve kendini ifade eden çok sayıda ürün vermesine imkan sağlamıştır.

Kentsel ve kırsal geleneksel yerleşimler, arkeolojik sitler, tek yapılar ve bu alanların kullanım geleneklerini de içeren soyut ve somut miras değerleri, kültürlerin hafızasını oluşturarak geleceğin planlamasında güvenilir hareket noktalarını oluşturmaktadır. Bu ürünler tarih içinde bir kez oluşturulmuştur, bu nedenle de yok olmaları durumunda yerlerinin doldurulması imkansızdır. Oluşumları ve süreç içinde üstlerine eklemlenen değerler onların zamandan bağımsız olarak geçmişten geleceğe varlığının devamlılığını zorunlu kılmaktadır. Tarihi bir çevrenin, yapı grubunun, tek yapının ve bu yapılarda gerçekleştirilen bazı eylemlerin soyut-somut miras kapsamında tanımlanabilmesi için bazı değerleri içermesi gerekmektedir.

Restorasyon ve sorunlarI

Restorasyon ; arkeolojik veya sanat değeri taşıyan bir eserin özgünlüğüne zarar vermeden gelecek kuşaklara aktarmak için yapılan zorunlu müdahalelere denir.

Toprak altından çıkartılan eserlerin yüzyıllarca uyum sağladıkları ortamdan farklı bir ortama çıkartılması , yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalması bu alanda gelişimi sağlamıştır.

Restorasyonun çalışma alanını kültürel değerler ve nadide sanat eserleri oluşturmaktadır. Her ülkenin içine bulunduğu coğrafya, iklim ve sanat eserlerinin farklılıkları neticesinde geliştirdikleri yöntemler de birbirinden farklılıklar arz eder.

Restorasyonun belli başlı sorunlarI

Eserin restorasyon kararının verilmesi ile başlanmaktadır. Restorasyon öncesi, projelerin bazılarının yetersiz hazırlanmasından kaynaklanmaktadır. Bir diğer karşılaşılan sorun, özellikle eski eser restorasyonunda kullanılan malzemelerin temininde yaşanılan problemlerdir. Birim fiyatlardaki yetersizlikler uygulama sürecinde sorunlara neden olmaktadır. Çalışan kalifiye eleman eksikliği önemli bir sorundur.

Sonuç olarak, restorasyon alanında Türkiye ; Verdiği eğitimi dünya standartları düzeyine yükseltmeli, Restorasyon konusundaki tartışmalarda bir amaç belirleyerek kriterlerini oluşturmalı , Kültürel zenginliğini dikkate alarak bu alanda profesyonelliğe önem vermelidir.

Restorasyona bazI örnekler İstanbul Topkapı Sarayı Bağdat Köşkü Restorasyonu

İstanbul I. Mahmud Kütüphanesi Restorasyonu

İstanbul TopkapI SarayI Harem Hünkar Salonu, Müzik OdasInIn Restorasyonu