Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
YAPILANDIRMACILIK.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
MERHABA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MERHABA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Yapılandırmacılığın eğitim ortamına etkilerini kavrayabilme,

Probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve iş birliğine dayalı öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklayabilme, Probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, iş birliğine dayalı öğrenmeyi hayat bilgisi dersinde uygulayabilme.

Çağdaş eğitimin odak noktası bilgi değil, öğrencidir. GİRİŞ Çağdaş eğitimin odak noktası bilgi değil, öğrencidir. Temel amacın öğrenciye bilgi yükleme olmadığı bir eğitim sisteminde öğretme-öğrenme süreci, kullanılan yöntem ve teknikler, öğretmen-öğrenci rolleri ve değerlendirme sistemi de değişiklik göstermektedir.

Hayat bilgisi ve diğer derslerin hedefleri arasında, öğrencilerin çeşitli etkinlikler yapmalarını sağlayarak bilgiyi kendilerinin yapılandırmasına olanak tanımak yer almıştır.

Bu yaklaşım yapılandırmacılıktır. Bu da öğretmen merkezli bir yaklaşımdan öğrenci merkezli bir yaklaşımın temel alındığını göstermektedir. Bu yaklaşım yapılandırmacılıktır.

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNİN ÖZELLİKLERİ 2005 yılında hazırlanan ve uygulanmaya başlanan Hayat Bilgisi Öğretim Programı öğrenciyi merkeze alan bir programdır.

Program, bilgi ağırlıklı olmaktan çok çocuğun yaşam kalitesini artıracak temel becerileri ve kişilik özelliklerini geliştirmeye yöneliktir.

Hayat bilgisi dersinde benimsenen ilkelerden hareketle öğrencinin rolü hakkında çıkarımda bulununuz.

YAPILANDIRMACILIK Yapılandırmacılık, Dewey’in felsefesine ve eğitim anlayışına; Piaget ve Vygotsky’nin insanın biyolojik, kültürel, toplumsal ve dilsel gelişimi ile ilgili ilkelerine; Bruner ve Ausubel’in öğrenme konusundaki görüşlerine dayandırılabilir.

Bugün çoğu çağdaş öğretim programı, yapılandırmacılık kuramı temel alınarak geliştirilmiştir. Yapılandırmacılığın son yıllarda ilgi görmesi, dört temel nedene dayanmaktadır.

Yapılandırmacılığın son yıllarda ilgi görmesini sağlayan dört temel nedeni tartışınız.

Yapılandırmacı Yaklaşımın Temel Özellikleri Birkaçı : Yapılandırmacılıkta öğretme değil, öğrenme ön plandadır. Öğrencinin özerkliği ve girişimciliği cesaretlendirilir. Öğrencide öğrenme isteği ve amacı yaratmak önemlidir.

Yapılandırmacı öğretme-öğrenme stratejisine yönelik olarak, Piaget’ye dayalı bilişsel yapılandırmacılık, Vygotsky’ye dayalı sosyal yapılandırmacılık ve Glasersfeld’e dayalı radikal yapılandırmacılık yaklaşımları, bilginin nasıl oluşturulduğu konusunda farklı görüşleri savunmaktadır

Diğer Alt Başlıklar Yapılandırmacılığın Eğitime Yansımaları Yapılandırmacı Kuramda Öğretmen ve Öğrencinin Rolü

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME PDÖ, öğrencileri karmaşık bir olay ya da durum ile karşı karşıya bırakarak, onların söz konusu olayı sahiplenerek, olaydan sorumlu olmalarına olanak verir.

Öğrenciler günlük yaşamla ilgili olan problemi tanımlayarak araştırma yoluyla geçerli bir çözüme ulaşmada gerekli olanları öğrenirler.

Hayat bilgisi dersinde kullanılacak problemde bulunması gereken özellikler nelerdir?

Diğer Alt Başlıklar Probleme Dayalı Öğrenmede Öğretmen ve Öğrencinin Rolü Probleme Dayalı Öğrenmenin Yararları ve Sınırlılıkları

PROJE TABANLI ÖĞRENME PTÖ yaklaşımı, içeriğin birbirinden bağımsız küçük bilgiler yığını olarak öğretilmesine karşı geliştirilmiş ve çağdaş ülkelerde uygulanmakta olan bir öğretme- öğrenme modelidir.

Bu model, olabildiğince birden fazla dersin öğrenme hedeflerini kapsar. PTÖ, öğrencilerin kendilerine özgü bir biçimde çalışmalarına ve kendi bilgilerini kurmalarına izin verir.

Diğer Alt Başlıklar Proje Tabanlı Öğrenmenin Aşamaları Proje Tabanlı Öğrenmenin Yararları ve Sınırlılıkları Proje Tabanlı Öğrenmede Değerlendirme

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME İDÖ, basitçe; öğrencilerin küçük gruplar hâlinde çalışarak ve birbirinin öğrenmesine yardım ederek öğrenmeyi gerçekleştirme süreci olarak tanımlanabilir

İDÖ sürecinde öğrenciler birtakım beceriler kazanmaktadır İDÖ sürecinde öğrenciler birtakım beceriler kazanmaktadır. Johnson ve Johnson (1975) iş birliğine dayalı becerileri dört grupta toplamıştır: Grup Oluşturma: Görevi Yerine Getirme: Grup Çalışmalarını Formüle Etme: Olgunlaştırma:

Diğer Alt Başlıklar İş Birliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Yararları ve Sınırlılıkları

İş birliğine dayalı öğrenmede öğretmenin görevleri nelerdir?