ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

Performans Değerlendirme
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
AHMET YESEVİ İLKÖĞRETİM OKULU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Proje, Performans Değerlendirme
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. Ö ĞRENCI BAŞARıSıNı DEĞERLENDIRIRKEN YAPıLAN ÖLÇME ETKINLIKLERININ AMACı ; ÖĞRENCIYE PUAN VERME, BAŞARıLı OLDUĞU.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
SEVCAN DEMİR ELEKTROY NEDİR? Öğrencilerin derse ne ölçüde katıldıklarını görmek; onların sorunlarını tespit etmek ve tüm sınıfın beraber ilerleme.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Probleme Dayalı Öğrenme
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ÜNER TOPAKTAŞ 1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ ÜNER TOPAKTAŞ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Geçerlik ve Kullanışlılık
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan

Öğrenci merkezli eğitim anlayışı ile yetiştirilmiş bireylerin öğrenme düzeylerini ölçmek için klasik ölçme araçlarını kullanmak doğru olmaz. Çünkü klasik ölçme araçları ürün odaklıdır.

1.ÖĞRENCİNİN DURUM BELİRLEME SÜRECİNE KATILMASI Öğrencinin durum belirleme sürecine katılması, çalışmalarını duygu ve düşüncelerinden arınık olarak değerlendirip kendilerine eleştirel yaklaşmış olurlar. Ayrıca onların derse olan ilgilerini, tutumlarını artırmış oluruz.

Öz Değerlendirme Öğrenciler öğrenme sürecinde gerçekleştirdikleri çalışmaları öğretmenleri tarafından ya da öğrencilerin beraberce belirledikleri kriterler doğrultusunda değerlendirirler ve öğrenmeleri hakkında kendi kararlarını verme fırsatı bulurlar.

Öz değerlendirme formu performans görevi tamamlandığında doldurulur ve ğretmene verilir. Böylece öğrenci kendini değerlendirği için yani sorumluluk aldığı için sürece daha aktif katılır. Böylelikle; Öğrenci kendisi hakkında karar verme fırsatı yakalar. Zayıf ve güçlü yönlerini belirler Derse katılımı sağlayıp, öğrenmeye karşı ilgiyi artırır

Akran Değerlendirme Bu değerlendirme türünde öğrenciler akranlarını değerlendirirler. İş birliğine dayalı ve proje tabanlı öğrenme gibi teknikler kullanılıyorsa bu değerlendirme yöntemini kullanabiliriz.

Başkasının sizi değerlendireceğini beilmeniz sizin çalışmanızda daha bilinçli olmanızı, performansınızı daha iyi şekilde ortaya koymanızı sağlar. Arkadaşlarının projelerini değerlendirirken hem eleştirel bakmayı, hem de kendi çalışmalarınıza benzer çalışmaları inceleme fırsatı yakalamış olurlar.

Grup Değerlendirme Diğer değerlendirme türlerinde olduğu gibi grup değerlendirme de öğrencilerin iş birliği içerisinde çalışma alışkanlığı kazanması açısından oldukça faydalıdır. Öğrenciler birbirileriyle etkileşim halinde olduklarından (etkileşim) becerileride gelişmektedir.

Grup değerlendirme formunu çalışmalarından önce alan öğrenciler, dahil oldukları grubu süreçte gözlemler ve bu formu doldurur.

Bu tür değerlendirmelerde öğrenciler kendilerini ve arkadaşlarını gerçek performanslarından farklı olarak gösterebilmektedirler. Bu da güvenilirlik ve geçerlilik sorunu ortaya çıkarmaktadır. Bu noktada öz, akran ve grup değerlendirme uygulamaları yetersiz kalmaktadır. Objectiflik sağlamak istiyorsak dereceli puanlama anahtarı (rubrik) kullanmamız gerekecektir.

2. DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI (RUBRİK) Dereceli puanlama anahtarları, öğrencilere hangi ölçütlere göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeyde puana denk geleceğini gösterir. Önceden belirlenmiş ölçütler içeren bir rubrik verildiğinde öğrenci çalışmasının hangi aşamasında ne kadar puan alacağını, çalışmasını yaparken ilerlemesi gereken işlem basamaklarını önceden bilmiş olur. Dolayısla çalışmasında alıdığı puanı neye göre aldığını, bu puanın ne anlama geldiğini de bilir.

3. PERFORMANS DEĞERLENDİRME Performans değerlendirme alt düzey bilişsel beceri yerine ölçen soruya yanıt vermek yerine, daha az ancak daha üst düzey bilişsel beceriler ölçen, üst düzey düşünmeyi gerektiren sorulara yanıt vermeyi veya görevleri yerine getirmeyi gerektirmektedir.

Örnek: Fen bilgisi öğretmeni, dersin sınavında 20 tane çoktan seçmeli soru sormak yerine, onların öğrendiği bilgi ve becerileri kullanabileceği bir deney sonuçlarını yorumlamalarını, sonuçları sözlü ya da yazılı olarak ifade etmelerini isteyebilir.

4. OTANTİK DEĞERLENDİRME Otantik durum belirlemede öğrencilerin gündelik hayatta, günlük yaşam durumlarında kullanabilmeleri gerekir. Öğrencilerin, öğrendiklerini doğrudan ölçebilmemiz için değerlendirme ortamlarının da gerçek dünya olması gerekir. Eğer gerçek dünya ortamında yapabilme fırsatımız yoksa da sınıfı gerçek yaşam durumu olabilecek bir ortama dönütürüp değerlendirme yapabiliriz.

Örn: sınıfı bir halk pazarı ortamına dönüştürdük ve öğrenciler de satıcı ve alıcı rolünde; böyle bir ortam oluşturabiliriz. Otantik durum belirleme öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin ve yeteneklerin değerlendirlmesinde bize gerçek kanıtlar sağlar.

5. PORTFOLYOYA DAYALI DEĞERLENDİRME Portfolyoyu öğrencilerin belirlenen bir veya bir kaç alandaki çabasını, gelişimini, başarısını gösteren, onun amaçlar doğrultusunda biriktirdiği işlerin oluşturduğu dosya olarak tanımlayabiliriz.

Öğrencilerim bir çok çalışmasını içerdiği için oldukça kapsamlı bir çalışmadır. Öğrenciler bu çalışmada yaratıcılıklarını ve çok yönlü düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.

TEŞEKKÜRLER