Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Öğrenen Örgütler.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
VİZYONER LİDERLİK.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlemeyle ilgili en güncel eğilimlerden olan ve giderek yoğunluğu artan örgütler arasındaki ilişki ağını incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİ OLUŞTURMA.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete geçiren nedenlere, uluslararası gelişme evrelerine ve uluslararası stratejik ortaklıklar vasıtasıyla küresel büyümeye bakarak başlayacağız.

KÜRESEL ALANA GİRİŞ Neden örgütler için küresel tecrübe üst yönetimde çok önemlidir? Çünkü dünya süratle küresel alanın birleşmesi yönünde gelişiyor ve şirketler küresel bakış açısına sahip üst yöneticilere ihtiyaç duyuyor. İletişimdeki olağanüstü gelişme, teknoloji ve ulaşım yeni ve rekabetin yoğun olduğu bir tabiat yaratmıştır.

Küresel Büyümeyi Harekete Geçiren Nedenler İktisadi, teknolojik ve rekabetçi güçler, çoğu şirketin yerelden küresele odaklanmasını sağlamıştır. Bugünün örgütleri için küresel çevrenin önemi değişen küresel ekonomide yansıtılmaktadır.

Genel olarak örgütlerin uluslararası büyümesini hareket geçiren üç temel öge vardır: ölçek ekonomisi kapsam ekonomisi düşük maliyetli üretim faktörleri

Uluslararası Gelişme Evreleri Hiç bir şirket bir gecede küresel dev hâline gelemez. Yöneticiler, küresel gelişim ve büyüme için bilinçli bir şekilde strateji benimsemek zorundalar. Örgütler, yabancı pazarlara çeşitli şekillerde farklı yolları izleyerek girerler.

Uluslararası Stratejik Ortaklıklar Vasıtasıyla Küresel Büyüme Bir ortak girişim, iki veya daha fazla firmanın finansal desteği ile ancak şirketlerden bağımsız bir şekilde oluşturulan bir kuruluştur. Bu, geliştirme ve üretim maliyetlerini paylaşmak ve yeni pazarlara nüfuz etmek için popüler bir yaklaşımdır.

KÜRESEL STRATEJİYE UYGUN YAPI TASARLAMAK Bölüm 2’de işlediğimiz üzere, bir örgüt yapısı, bir taraftan çalışanlarını belirgin işlevler, ürünler ya da coğrafi bölgelere odaklarken, aynı zamanda eşgüdüm ve kontrol için yeterli bilgi işleme sağlayarak kendi durumuna uygun hâle getirmelidir.

Yerel Yerine Küresel Fırsatlar İçin Model Ulusal duyarlılık ile küresel anlamda standartlaşmak arasında seçim yapmak yöneticilerin karşılaştığı bir çelişkidir. Yöneticiler, küresel alanda her bir bağlı şirketin özerk hareket edip etmemesi ya da faaliyetlerin ülkeler arasında standartlaşıp standartlaşmaması hakkında karar vermek zorundadır.

ŞEKİL 5.3 Örgütsel Yapıyı Uluslararası Avantaja Uygun Hâle Getirme Modeli

ŞEKİL 5.3 Örgütsel Yapıyı Uluslararası Avantaja Uygun Hâle Getirme Modeli Uluslararası Birim Uluslararası fırsatların keşfedilmesi ile beraber, şirketler genellikle uluslararası birim içinde gelişen ihracat bölümü ile işe başlar.

Küresel Ürün Bölünme Yapısı ŞEKİL 5.4 Uluslararası Birim ile Birlikte Yurt İçi Melez Yapı

ŞEKİL 5.5 Eaton Şirketi Tarafından Kullanılan Kısmi Küresel Ürün Yapısı

Küresel Coğrafi Bölüm Yapısı Küresel coğrafi bölüm yapısı dünyayı, her bir coğrafi bölümün CEO’ya raporlama yaptığı coğrafik bölgelere böler. Her bir bölüm, kendi coğrafi alanı içinde işlevsel faaliyetlerin tam denetimine sahiptir.

ŞEKİL 5.6 Colgate Palmolive Şirketinin Küresel Coğrafi Yapısı

Küresel Matris Yapısı Küresel matris yapı, çok uluslu şirketler için iletişim açısından coğrafi mesafelerin daha büyük ve eşgüdümün daha karmaşık olması haricinde Bölüm 2’de açıklanan matris yapıya benzerdir.

ŞEKİL 5.7 Küresel Matris Yapı

KÜRESEL YETENEKLER OLUŞTURMAK Başarılı fikirleri, ürünleri ve hizmetleri kendi ülkelerinden uluslararası boyuta taşımanın zorluklarını yaşayan birçok iyi bilinen şirket örneği vardır.

Küresel Örgüt Olma Mücadelesi ŞEKİL 5.8 Küresel Örgüt Olma Mücadelesi

Küresel Eşgüdüm Mekanizmaları Yöneticiler, çeşitli şekillerde oldukça farklılaşmış birimler arasında bilginin ve yeniliğin transferi ve eşgüdümü açısından küresel zorluklarla karşılaşır. En yaygın olan bazıları; Küresel takımların kullanımı Sıkı merkezi planlama Denetim ve belirli eşgüdüm rolleri

EŞGÜDÜM VE DENETLEMEYE YÖNELİK KÜLTÜREL FARKLILIKLAR Örgütsel değerler ve normlar, daha kapsamlı olan ulusal kültürlerin değerlerinden etkilenir ve bunlar, örgütün sırayla yapısal yaklaşımını ve yöneticilerin bir uluslararası firmayı denetleme ve eşgüdümleme yöntemini etkiler.

Ulusal Değer Sistemleri Örgütler içinde önemli bir etkiye sahip olabilecek gibi görünen iki boyut; güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınmadır. Yüksek güç mesafesi insanların kurumlar, örgütler ve bireyler arası güç eşitsizliğini kabul ettikleri anlamına gelir. Düşük güç mesafesi, insanların güçte eşitlik beklediği anlamına gelir.

Eşgüdüm ve Denetlemeye İlişkin Üç Ulusal Yaklaşım Japon Şirketlerinde Merkezileşmiş Eşgüdüm Avrupa Firmalarının Merkezi Olmayan Yaklaşımı ABD: Biçimselleştime Yoluyla Eşgüdüm ve Denetim

ULUSÖTESİ ÖRGÜT MODELİ Ulusötesi modeli, uluslararası örgüt türünün en gelişmiş olanını temsil eder. Bir çok farklı birimleri ile hem örgütsel karmaşıklıkta hem de çeşitli parçaları bütünleştiren mekanizmaları ile örgütsel eşgüdümde en üst düzeyi yansıtır.

Ulusötesi örgütün her bir parçası, örgütün tamamından haberdardır ve bütünleşiktir. Böylece yerel faaliyetler şirketin diğer parçalarını tamamlar ve şirketi çalışır hâle getirir.

KONUNUN ESASLARI Bu bölümde kitap içeriğinde yer alan tüm esaslardan sadece 1 tanesine yer verilmiştir. Örgütler genel olarak, yurt içine yönelimden başlayarak, sonrasında uluslararasına kayarak, daha sonrasında çok uluslu yönelime giderek ve son olarak dünyayı potansiyel pazar olarak görmek üzere küresel yönelime hareket ederek, dört aşamada evrilirler. Örgütler genel olarak ihracat bölümünü kullanırlar, sonra uluslararası bölümü kullanırlar ve nihayetinde dünya çapında coğrafi yapıyı ve ürün yapısını geliştirirler.