ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme, belli ölçüde kar elde etmek ve hizmet yaratmak amacıyla üretim faktörlerini bilinçli ve sistemli olarak bir araya getirip tüketicilerin istekleri.
Advertisements

MESLEKİ EĞİTİM.
Örgütsel Güven ve Adalet
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
‘’Kaliteli, sağlam, hızlı ve güvenilirlik’’ mantığı ile hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkararak profesyonel hizmetler sunmak.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Projenin sonlandırılması
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
İNOVASYON.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
ÖĞRENME HEDEFLERİ Bu bölümün sonunda
BÖLÜM 1 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ. BÖLÜM 1 TASARIM VE İNŞAAT SÜREÇLERİ.
Toplam Kalite Yönetimi
Yeni Kariyer Yaklaşımları
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
III. CanSAT Uygulaması CanSAT Nedir? Amerika Birleşik Devletleri’nden dünyaya yayılan bir kavramdır. İngilizce “Can” ve “Satellite” sözcüklerinin birleşiminden.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Geleneksel Tasarım Araçları
KARİYER GELİŞTİRME.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Ayşenur batı Hande arpacı
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Kalite ile ilgili kavramlar
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL: Durumsallık Teknoloji
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Canadian Tenth Edition
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Şirket Adı İş Planı.
Sunum transkripti:

ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”

ŞEKİL 13.2 Örgüt Tasarımını Etkileyen Baskılar

Bölümün Amacı Bu bölümde, temel ve temel olmayan çalışma süreçlerini ve söz konusu süreçlerin örgüt yapısını tasarlamayla olan etkisini ele alacağız.

ÖRGÜTÜN TEMEL İMALAT TEKNOLOJİSİ İmalat teknolojileri, geleneksel üretim süreçlerini ve esnek imalat, yalın imalat gibi modern uygulamaları kapsamaktadır.

İmalat Firmaları İmalat teknolojisiyle ilgili ilk ve en etkili çalışma Britanyalı sosyolog Joan Woodward tarafından geliştirilmiştir. Woodward’ın teknik karmaşa ölçeği, ilk başta on kategoriden oluşmaktaydı. Söz konusu kategoriler daha sonra üç ana teknoloji grubunda birleştirilmiştir:

Grup I Küçük çaplı parça bazlı üretim Grup II Büyük çaplı seri üretim Grup III Kesintisiz üretim süreci

Strateji, Teknoloji ve Performans Woodward’ın çalışmasının bir diğer bölümü ise kârlılık, pazar payı, hisse fiyatı ve tanınırlık gibi boyutların yanı sıra firmaların başarısını da incelemektedir. Woodward, yapı-teknoloji ilişkisini ticari başarıyla karşılaştırmıştır ve başarılı firmaların tamamlayıcı yapıları ve teknolojileri olan firmalar olduğunu keşfetmiştir.

MODERN UYGULAMALAR Woodward’ın araştırmasından sonraki yıllarda, imalat teknolojisinde yeni gelişmeler meydana gelmiştir. Daha önceleri yüzlerce karmaşık süreci manuel olarak takip eden teknisyenler şimdi enerjilerini uzun dönem üretim eğilimlerine odaklamış durumdadırlar.

Esnek İmalat Sistemleri İleri derecede otomatikleştirilmiş fabrikalar esnek imalat sistemleri (EİS) olarak bilinmektedir.

Yalın İmalat Yalın imalat, atıkları azaltmak ve kaliteyi iyileştirmek üzere üretim sürecinin her aşamasında detaylara odaklı bir yaklaşım sergileyen ve sorun çözme becerisi olan, ileri düzeyde eğitimden geçmiş çalışanları kullanmaktadır.

Performans ve Yapısal Uygulamalar Kişiselleştirilmiş ŞEKİL 13.5 Esnek İmalat Teknolojisinin Geleneksel Teknolojiyle İlişkisi Standart Az Sınırsız

ÖRGÜTÜN TEMEL HİZMET TEKNOLOJİSİ Hizmet Firmaları Hizmet teknolojisi içerisinde 3 ana başlık vardır. Hizmet Üretim ve Hizmet Ürün

Hizmet başlığı altında yer alan gruplar: Havaalanı Oteller Danışmalıklar Sağlık bakımı Hukuk şirketleri

Ürün ve Hizmet başlığı altında yer alan gruplar: Fast-Food satıcıları Kozmetik mağazaları Emlakçılar Aracı kurumlar Perakende mağazaları

Ürün başlığı altında yer alan gruplar: Alkolsüz içecek firmaları Çelik fabrikaları Otomobil imalatçıları Madencilik şirketleri Gıda işleme fabrikaları

ŞEKİL 13.8 Hizmet ve Ürün Örgütlerinin Kuruluş ve Yapısal Özellikleri Hizmet Örgütünü Tasarlama ŞEKİL 13.8 Hizmet ve Ürün Örgütlerinin Kuruluş ve Yapısal Özellikleri

TEMEL OLMAYAN BÖLÜM TEKNOLOJİSİ Bu başlık altında, bölüm düzeyinde analizlere yer verilecektir. Örgüt içerisindeki her bir bölüm farklı nitelikteki teknolojiyi içeren üretim sürecine sahip durumdadır.

Çeşitlilik Çeşitlilik, dönüşüm sürecinde meydana gelen beklenmeyen ve yeni olayların sıklığıdır.

Çözümlenebilirlik Dönüşüm sürecinin çözümlenebilir olduğu durumlarda, iş mekanik adımlara indirgenebilir ve katılımcılar sorunların üstesinden gelmek için objektif ve hesaba dayalı/sayısal prosedürü uygulayabilirler.

Çerçeve Çeşitlilik ve çözümlenebilirliğin boyutları teknolojinin dört ana kategorisine temel oluşturmaktadır: Rutin teknolojiler El işine dayalı teknolojiler Mühendislik teknolojileri Rutin olmayan teknolojiler

ŞEKİL 13.9 Bölüm Teknolojilerinin Çerçevesi

BÖLÜM TASARIMI ŞEKİL 13.10 Yapısal ve Yönetim Özelliklerine Göre Bölüm Teknolojisinin İlişkisi

BÖLÜMLER ARASI İŞ AKIŞININ KARŞILIKLI BAĞLILIĞI Birbirine bağlılık, bölümlerin belirli görevleri yerine getirmesi için kaynaklar ve malzemeler konusunda birbirine ne derecede bağlı olduğu anlamına gelmektedir.

Türleri ŞEKİL 13.11 Thompson’ın Birbirine Bağlılık Kavramına Yönelik Sınıflandırması ve Yönetim Üzerindeki Sonuçları

Yapısal Öncelik Yatay örgüt yapısı, karşılıklı bağlılığı desteklemek için ihtiyaç duyulan koordinasyonu ortaya çıkarır. Kötü bir koordinasyon ise örgüt için kötü bir performans anlamı taşır.

Yapısal Sonuçları ŞEKİL 13.12 Bir İmalat Firmasında Birbirine Bağlılık Koordinasyonu Sağlamanın Başlıca Yolları

ŞEKİL 13.13 Bağlılık Dereceleri Arasındaki İlişki ve Takım Oyununun Diğer Özellikleri

TEKNOLOJİNİN İŞ TASARIMI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ İş Tasarımı İş tasarımı, çalışanlar tarafından yerine getirilecek hedefler ve görevleri içermektedir. Yöneticiler, verimliliği ve işçi motivasyonunu artırmak için iş tasarımını bilinçli olarak değiştirebilirler.

Sosyoteknik Sistemler Sosyoteknik sistemler yaklaşımı, örgütsel ve insani gereksinimleri dikkate alarak, örgüt içinde gerekli olan tekniğin ve insanlara yönelik ihtiyaçların etkileşimini ortaya koymaktadır.

ŞEKİL 13.14 Sosyo-Teknik Sistemler Modeli

KONUNUN ESASLARI Bu bölümde kitap içeriğinde yer alan tüm esaslardan sadece 1 tanesine yer verilmiştir. Örgütün teknik ve insan yönlerini birbirine uyumlandırmayı öngören sosyoteknik sistemler yaklaşımının birkaç ilkesi, teknolojideki ilerlemelerin işlerin doğasını ve günümüz şirketlerindeki sosyal etkileşimi değiştirmesi ile giderek önem kazanmaktadır.