Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM"— Sunum transkripti:

1 PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
MAN 341T 04/12/2017 PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM Kaynak: Pazarlamanin Temelleri Kaynak: Pazarlama Yönetimi -Gazanfer Erbaşlar

2 Stok bulundurmak ve fiziksel dağıtım. Satış yapmak.
Pazarlama Kanalında Aracılar ve Önemi Ürünlerin ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye akışına yardımcı olan kişi ya da örgütler pazarlama aracıları adını alır. Örneğin, tıbbi cihazların dağıtımında aracılık eden işletmeler göz önüne alındığında bu sektörde dağıtıcıların (distribütörlerin) şu dört işlevi yerine getirdikleri bilinmektedir: Stok bulundurmak ve fiziksel dağıtım. Satış yapmak. Satış sonrası hizmetleri sağlamak. Müşteriye kredi sağlamak.

3 Aracılar Değişim Sürecinde Verimliliği Artırırlar
Pazarlama Kanalında Aracılar ve Önemi Aracılar Değişim Sürecinde Verimliliği Artırırlar Aracılar Değişim İşlemlerini Rutin Hâle Getirirler Aracılar Tüketicinin Araştırma Sürecini Kolaylaştırır

4 Pazarlama kanalı yönetimi açısından bu akışların en önemlileri:
Pazarlama Kanallarında Meydana Gelen Akışlar (Kanallar) Bir dağıtım kanalının oluşturulmasıyla bir dizi akış meydana gelir. Bu akışlar ürünlerin ve hizmetlerin dağıtımında yer alan kanal üyelerini ve diğer kurumları birbirine bağlayan bir bağ oluşturur. Pazarlama kanalı yönetimi açısından bu akışların en önemlileri: Fiziksel akış Sahipliğin akışı Paranın (ödeme ilişkilerinin) akışı Bilgi akışı Tutundurma (satış çabalarının) akışıdır.

5 Üretici – Tüketici Kanalı Üretici – Perakendeci – Tüketici Kanalı
Pazarlama Kanalı Çeşitleri Tüketim Ürünleri İçin Pazarlama Kanalları Üretici – Tüketici Kanalı Üretici – Perakendeci – Tüketici Kanalı Üretici – Toptancı – Perakendeci – Tüketici Kanalı Üretici – Acente – Toptancı – Perakendeci – Tüketici

6 Üretici – Örgütsel Alıcı
Endüstriyel Ürünler İçin Pazarlama Kanalları Endüstriyel ürünlerin dağıtımında, endüstriyel dağıtıcı ya da tüccar toptancı kavramları aynı anlama gelmektedir. Endüstriyel ürünler için kullanılan kanallar şunlardır: Üretici – Örgütsel Alıcı Üretici – Endüstriyel Distribütör – Örgütsel Alıcı Üretici – Acente – Örgütsel Alıcı Üretici – Acente – Distribütör – Örgütsel Alıcı

7

8 Iams köpek maması markası süpermarketler, evcil hayvan dükkânları, toptancılar ve diğer satış mağazalarında yoğun dağıtımı kullanmaktadır. iVet Professional Formulas ürünleri ise sadece veterinerlerde bulunur. Böylesi bir seçimli dağıtım, işletmelerinde bu markanın ürünlerini bulunduran veterinerlerin ürünü satmaya yönelik çabaları sayesinde daha yüksek tutundurma faaliyeti ile sonuçlanmaktadır.

9

10

11 Kanal yapısının üç boyutu şunlardır: Kanaldaki aşamaların sayısı.
Pazarlama Kanalı Yapısının Belirlenmesi Dağıtım amaçlarını belirleyen bir firma, çeşitli kanal yapısı seçenekleri belirleyebilmelidir. Kanal yapısının üç boyutu şunlardır: Kanaldaki aşamaların sayısı. Her aşamadaki aracıların türü. Her aşamadaki yoğunluk (her aşamada yer alan aracı sayısı).

12 Kanal Yapısını Etkileyen Değişkenlerin Değerlendirilmesi
Kanal seçimini etkileyen etkenleri aşağıdaki başlıklar altında inceleyebiliriz: Pazar Faktörü Pazarın Türü Pazarın Büyüklüğü Pazarın Yoğunluğu Ürün Faktörleri Ürünün Teknik Yapısı Ağırlık / Boyut Ürün Sınıfı Üretici Firma Faktörleri Kanalı Denetleme Arzusu Üreticinin Ürün Dizisinin Derinliği Kanal Üyelerine İlişkin Faktörler Çevresel Faktörler

13 Pazarlama Kanallarında Çatışma ve Güç
Pazarlama kanalı üyelerinin aralarındaki ilişki karşılıklı bağımlılığa dayalı bir ilişki türüdür. Kanal sisteminin etkin bir biçimde işlemesi için kanal üyelerinin işbirliği içinde olması gereklidir.

14 Pazarlamada Fiziksel Dağıtım
Fiziksel dağıtım; hammaddelerin, yarı bitmiş ürünlerin ve son kullanıma yönelik ürünlerin, üretim noktalarından tüketim noktalarına kadar etkin bir biçimde akışını planlamak, uygulamak ve denetlemek amacıyla iki ya da daha fazla faaliyetin birbiriyle bütünleştirilmesini açıklayan bir kavramdır.

15 Depolama ve Ambalajlama Malzeme Aktarımı
Fiziksel Dağıtım İşlevleri Temel fiziksel dağıtım işlevlerini oluşturan elemanları aşağıdaki şekilde sıralamamız mümkündür: Taşıma Stok Yönetimi Depolama ve Ambalajlama Malzeme Aktarımı Müşteri Hizmetleri ve Sipariş İşleme

16

17


"PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları