Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Advertisements

ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
Değerler Eğitimi Özgüven.
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
Kazanım 5. Yaşadığı bölgede görülen bir afet ile bölgenin coğrafi özelliklerini ilişkilendirir.
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Durum çalışması: birçok sorusu ve az cevabı olan bir kadın girişimci.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
BAYKUŞ KARDEŞİN PARTİSİ.
GIDA MÜHENDİSLİĞİ NEDİR? GIDA MÜHENDİSLİĞİ, gıdaların üretiminden tüketimine (tarladan sofraya) kadar ki bütün süreçlerde mesleki bilgi ve deneyimleri.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
ÖZENLİ KULLANIM Hazırlayan NEHİR OR 1 / C.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
ZAMİRLER.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
Öğretim Teknikleri - III
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
Adım 1 adresine gidin.
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
İSTEDİĞİNİZ SORUNSUZ BİR TAŞINMA İŞLEMİ İSE >DOĞRU YERDESİNİZ< EVDEN EVE NAKLİYAT Adres: Kemalpaşa Mah. 20/4 Sk. No:21 Bağcılar / İstanbul Telefon : 0212.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Dr Gürsel ÖZER Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu (AHEF) Yönetim Kurulu Başkanı Esenyurt Hamit Demir ASM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
Fazilet Hazal Burmabıyık
BULUT SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kazanım Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
FABRİKAM İLE BAHAR TEMİZLİĞİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur. 7. İşbirliği yaparak üretime dayalı yeni fikirler geliştirir.

Bu kavramlar hakkında neler biliyorsunuz? Sizce üretime nasıl katkı sağlanır? Ülkemizde üretim faaliyetlerini ve ekonomik faaliyetleri kimler nasıl geliştirebilir? Meslek Üretim Verimlilik Bu kavramlar hakkında neler biliyorsunuz? Sizce bu mesleği daha iyi yapabilmesi için neler yapmalıdır? Ailenizde çalışanlar üretime nasıl katkıda bulunuyor?

Tarımsal üretimin artırılması için neler yapılabilir?

Üretime başka hangi yollarla katılabiliriz? Fabrikada çalışan işçiden, tarlasını eken köylüye, ayakkabı yapan esnaftan, maden çıkaran işçiye kadar herkes, bir ürün elde ederek ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır Üretim Üretime başka hangi yollarla katılabiliriz?

Siz üretime nasıl katkıda bulunuyorsunuz? Yeni fikir ve projeler yaparak Yeni fikir ve projeler yaparak Üretim ve israf konusunda kamuoyu oluşturarak Geri Dönüşüm yaparak Siz üretime nasıl katkıda bulunuyorsunuz?

Siz böyle bir yarışmaya katılmak isteseydiniz projeniz ne olurdu? Üretime katılmada hangi proje daha etkilidir? En çok dikkatinizi çeken proje hangisi? Haberdeki projeler nelerdir? Haberde hangi konudan bahsedilmektedir?

Nasıl üretilecek? Kim üretecek? Neden üretilecek? Ne zaman üretilecek? Nerede üretilecek? Ne üretilecek?

İşbirliğini anlatan başka hangi atasözlerimiz var? “Bir elin nesi var iki elin sesi var.” atasözünden ne anlıyorsunuz? İşbirliğini anlatan başka hangi atasözlerimiz var?

Merhaba, benim adım Oğuz Merhaba, benim adım Oğuz. Bir grup sınıf arkadaşımla bir araya gelerek oyuncaklarımız hakkında düşündük. Aldığımız oyuncakların çoğu çabucak bozuluyor ya da kırılıyor. Renkleri, boyutları, çok da bizim isteğimize göre değil. Birçoğu yaş seviyemize ve ilgilerimize uygunluk göstermiyor. Bazıları da eğitici ve yenilikçi değil. Bu durumda arkadaşlarımla ne yapabileceğimizi konuşmaya başladık. Öncelikle oynamak istediğimiz oyuncakların özelliğini bilmemiz gerekiyordu.

Biz de tüm sınıf arkadaşlarımıza, “Oyuncaklarınızın hangi özellikleri taşımasını istersiniz?” sorusunu yönelttik ve onların yanıtlarını defterimize kaydettik. “Çocuk olan da oyuncaklarla oynayan da biziz. Yaşımıza, ilgimize, zevkimize uygun oyuncaklarla oynamak bizim hakkımız.” diye düşündük. Derken oyuncaklarımızın özellikleri konusunu bir proje olarak ele alıp işlemeye başladık. Projemizin adını “Oyuncakları En İyi Çocuklar Tasarlar” koyduk. Bu başlığı içeren afişler hazırlayarak bunları okulumuzun uygun yerlerine astık. Arkadaşlarımızdan da yardım alarak oyuncaklarda istediğimiz tür, şekil ve özellikleri tasarladık.

Üretime dayalı proje hazırlarken işbirliği yapmak neden önemlidir? Tüm bunları önce bir gazetenin çocuk sayfasına, sonra da oyuncak üreticisi kuruluşlara gönderdik. Bir oyuncak firmasının yetkilisi, okulumuza gelerek bizim grubumuzla görüştü. Çocukların oynayacakları oyuncakları kendilerinin tasarlaması düşüncesini çok dikkat çekici bulduğunu söyledi. Bizi hafta sonları oyuncak şirketinin araştırma - geliştirme bölümündeki çalışmalara katılmaya davet etti. Bir süre sonra yeni nesil oyuncaklar elimizdeydi. İş birliği içerisinde başladığımız küçük bir düşünce yolculuğu, bizi oyuncak üretimine katkı sağlamaya kadar getirdi. Ve büyükler gördüler ki “Oyuncakları En İyi Çocuklar Tasarlar”. Üretime dayalı proje hazırlarken işbirliği yapmak neden önemlidir? Siz olsaydınız projeye hangi ismi verirdiniz? Projede çalışan çocukların girişimciliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

YENİ FİKİRLER Tarım, sanayi, hizmet, ulaşım gibi bir ekonomik faaliyet alanına ait bir iş kolu seçiniz. Bu iş kolunda üretimin geliştirilebilmesi ve artınlabilmesi için yeni fikirler belirleyiniz. Yeni fikirlerin belirlenmesi konusunda arkadaşlarınızla ve aile büyüklerinizle iş birliği yapınız. Belirlediğiniz fikirleri aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı bir arkadaşınızın fikirleriyle karşılaştırınız. 1) ……………………………………….…………………………………………………… ................................................................................................................................... 2) ……………………………………….…………………………………………………… 3) ……………………………………….…………………………………………………… 4) ………………………………….………………………………………………………… 5) ………………………………….………………………………………………………… 6) ………………………………….…………………………………………………………

ÖRNEK CÜMLELER Doğru Yanlış Üretimi artırmak için tarım arazilerini küçültmek gerekir Ülke kalkınmasına katkıda bulunulan üretim sadece bir ürün elde etmekle olur İsrafı önlemekte bir nevi üretime katkıda bulunmaktır Üretimde işbirliği yapılmalıdır Yeni projeler üretimi artırır

Tarımsal alanlarda üretimin artmasında DPY 2013 Tarımsal alanlarda üretimin artmasında aşağıdakilerden hangisinin katkısı yoktur? A) Çiftçilere eğitim verilmesinin B) Tarım arazilerinin bölünmesinin C) Kaliteli tohumların kullanılmasının D) Tarımsal üretimin desteklenmesinin

Aşağıdakilerden hangisi bir yöredeki ekonomik üretimi artırmak için yapılabileceklerden birisi değildir? A) Eğitim kalitesini artırmak B) Mesleki eğitimi yaygınlaştırmak C) Çalışanları işten çıkarmak D) Yeni fabrikalar açmak

Mahallemizdeki ev hanımları, belediyenin açtığı kurslara katılarak halı dokumasını öğrendiler ve bu alanda çalışmaya başladılar. Yukarıdaki anlatılanlardan, seçeneklerdeki sonuçlardan hangisi çıkarılamaz? A) Kadınların el becerileri gelişmiştir. B) Kadınlar, para kazanmaya başlamışlardır. C) Kadınlar, üretime katkıda bulunmaktadırlar. D) Belediyeler, sadece kadınlar için kurslar açmaktadır.