KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
Advertisements

MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ SUNUMU 2015
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

SUNUM İÇERİĞİ Genel dokümantasyon yapısı Revizyon süreci Doküman kodlama Dilek, öneri şikayet kutusu çalışma sistemi DÖF süreci İç tetkik süreci Veri analiz Sürekli iyileştirme Kalibrasyon

Genel Dokümantasyon Yapısı Kalite Politikası Kalite El Kitabı Prosedürler Kalite Planları, Talimatlar Kayıtlar

DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar Talimatlar Formlar İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar Listeleri

Organizasyon Şemaları

Organizasyon Şemaları Sağlık Kültür Spor Dairesi Organizasyon Şeması Organizasyon şemalarımız güncel mi?

Kalite Politikamız AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Kalite politikası;         Etkin, verimli, rekabetçi, üstün performansa odaklanmış, uluslararası tanınırlığı ve saygınlığı olan girişimci bir dünya üniversitesi olmak amacı ile toplam kalite yönetim anlayışına uygun bir kalite kültürü oluşturmak, iç ve dış paydaşlarımızın bugün ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini karşılamak üzere eğitim, araştırma ve hizmet süreçlerimizi iyileştirerek, değişim ve gelişimin sürekliliğini sağlamaktır. 

Kalite Hedeflerimiz İnternet ortamında yayınlanan e-kitap sayısını, 2008 yılına oranla %10 oranında arttırmak. Kütüphane de bulunan basılı kitap sayısını 2008 yılına oranla %5 oranında arttırmak. Kültür hizmetleri kapsamında düzenlenen etkinlik sayısını 2008 yılına oranla %2 arttırmak. Spor hizmetleri kapsamında sunulan her türlü bireysel ve takım sporları etkinliklerinde yararlanan öğrenci sayısını 2008 yılına oranla %10 arttırmak.

Kalite Hedeflerimiz Sağlık hizmeti kapsamında sunulan ayakta tedavi hizmetleirnden öğrenci ve personelin memnuniyet düzeyini %60’ın üzerine çıkarmak. Günlük yazışmaların %15 oranında otomasyon sistemine aktarılması. 2009 yılı sonuna kadar idari personele 15 adam/saat eğitim vermek. Yatırım ve planlama hizmetlerinin verimliliğini 2008 yılına oranla %5 oranında arttırmak. Üniversitemiz önlisans ve lisans düzeyinde sınav yönetmeliğinin aksayan yönleri ile ilgili yapılacak düzenlemelerle memnuniyet oranının %40’dan %80’e çıkarmak.

Kalite Hedeflerimiz Öğrenci otomasyon programı hizmetlerinden yararlananların memnuniyet oranını %75’den %80’e çıkarmak. Akdeniz Üniversitesi ile ilgili basında çıkan haber sayısını 2008 yılına oranla %15 arttırmak Şehir dışındaki tanıtım fuarlarına katılım sayısını %2 arttırmak. Öğrenci değişimi programları kapsamında 2009 yılı sonuna kadar üniversitemizi tercih eden öğrenci sayısını 2008 yılına göre %25 arttırmak. 2009 yılı sonuna kadar, üniversitemizden yapılan proje başvuru sayısının %20 oranında arttırılması. İnternet çıkış hızını artan network trafigi oranında yükseltmek.

Kalite Hedeflerimiz 00.00.FR.10 Kalite Hedefleri Formu 00.00.PL.22 Hedef Takip Planı 00.00.FR.15 Birim Performans Raporu

Görev / Pozisyon Tanımlarımız 00.00.FR.11 Görev Tanımı Formu 00.00.FR.11 Görev Tanımı Formu-2 00.00.FR.42 Pozisyon Tanımı Formu Görev tanımları güncel mi Görev tanımlarımız güncel mi ?

DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler/Süreçler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar/Süreçler Talimatlar Formlar Kayıtların Arşivlenmesi İç ve Dış Kaynaklı Doküman Listeleri

Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları Proses Yaklaşımı Kuruluş içinde proses sisteminin uygulanması, bu proseslerin belirlenmesi ve etkileşimleri, “proses yaklaşımı” olarak adlandırılabilir.

Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları

Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları Girdi Faaliyet Çıktı Proses Proses Proses

Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları Proses Yaklaşımı Basamakları Proseslerin belirlenmesi, tanımlanması Proseslerin sıralaması ve etkileşimlerinin belirlenmesi Proseslerin operasyon ve kontrolu için kriter ve metodların belirlenmesi Proseslerin operasyonu ve izlenmesi için gerekli kaynak ve bilginin mevcudiyetinin sağlanması Proseslerin izlenmesi, ölçülmesi ve analiz edilmesi Proseslerin sürekli iyileştirilmesi, planlanan sonuçlara ulaşılabilmesi için gereken faaliyetlerin uygulanması

Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları 00.00.FR.14 Süreç Tanımlama Formu 00.00.İA.01 Süreç İş Akış Şeması Formu 00.00.FR.41 Süreç Performans Raporu 00.00.FR.22 Süreç Etkileşim Şeması

Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları 1.Basamak Tedavi Hizmetleri İş Akış Şeması Multimedya Hizmetleri İş Akış Şeması Karne Hizmetleri Süreci İş Akış Şeması Ulaşım Hizmetleri Süreci İş Akış Şeması Menü Listesi Planlama Süreci İş Akış Şeması

DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler/Süreçler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar/Süreçler Talimatlar Formlar Kayıtların Arşivlenmesi İç ve Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listeleri

“Spesifik hedefler belirlenerek, uygulayıcının anlayabileceği Talimatlar “Spesifik hedefler belirlenerek, uygulayıcının anlayabileceği dilde yazılan, istenilen sonuç için gerekli ifadelerin kullanıldığı dokümandır.” Örnek 79.08.03.TT.26 Kazan Yıkama Talimatı 79.08.03.TT.06 Kuru Depo Kullanım Talimatı 00.03.TT.15 Duyur Masası Talimatı

Formlar İş ve işlemlerde kullanılan her türlü kayıt aracıdır, Sistem gereği belirli bir sistematiği ve arşiv süresi olmalıdır. Her birim ihtiyaç duyduğu alanlarda form üretebilir. Üretilen formlar kalıcı, sürekli kullanılacak nitelikte ise mutlaka KYS içinde tanımlanmalıdır.

Kayıtların Arşivlenmesi 00.00.FR.08 Kalite Kayıtları Arşivleme Tablosu 00.00.FR.08 KYB Kalite Kayıtları Arşivleme Tablosu

Kayıtların Arşivlenmesi

İç ve Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listeleri 00.00.FR.05 İç Kaynaklı Güncel Doküman Listesi 00.00.FR.06 Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listesi

DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler/Süreçler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar/Süreçler Talimatlar Formlar Kayıtların Arşivlenmesi İç ve Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listeleri

Dokümanlarımız Güncel mi ? 00.00.FR.07 Doküman Gözden Geçirme Formu

SUNUM İÇERİĞİ Genel dokümantasyon yapısı Revizyon süreci Doküman kodlama Dilek, öneri şikayet kutusu çalışma sistemi DÖF süreci İç tetkik süreci Veri analiz Sürekli iyileştirme Kalibrasyon

DOKÜMAN HAZIRLAMA / REVİZYON Yönetim Temsilcisi Onay Kalite Yönetim Birimi KYB İnternet Sitesi ISO Dokümanları Bilgi işlem D.B. İdari Mali İşler D.B. Kütüphane D.B. Öğrenci İşleri Personel İşleri SKS Strateji Gel. Yapı İşleri Teknik D.B. Hukuk Müşavirliği

DOKÜMAN HAZIRLAMA / REVİZYON 00.00.FR.03 Yeni Doküman ve Revizyon İstek Formu 00.00.FR.04 Revizyon Takip Tablosu

SUNUM İÇERİĞİ Genel dokümantasyon yapısı Revizyon süreci Doküman kodlama Dilek, öneri şikayet kutusu çalışma sistemi DÖF süreci İç tetkik süreci Veri analiz Sürekli iyileştirme Kalibrasyon

Kalite Yönetim Sisteminin Sürekli İyileştirilmesi Sürekli İyileştirme Yönetim Sorumluluğu Ölçme, Analiz ve İyileştirme Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme Kalite Yönetim Sisteminin Sürekli İyileştirilmesi Müşteri Şartlar Memnuniyet

Birim Kalite Görevlileri Birim Kalite Temsilcisi Dokümantasyon Sorumlusu Veri Analiz Sorumlusu İletişim Sorumlusu Arşiv Sorumlusu

KYB Görev Dağılımı Bilgi İşlem D.B. Kütüphane ve Dokümantasyon D.B. Hukuk Müşavirliği Uluslararası İlişkiler Birimi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Öğrenci İşleri D.B. Sağlık Kültür Spor D.B. Arzu Akıncı Çetin arzuakinci@akdeniz.edu.tr 310 66 78 Günsel Bilici gunselbilici@akdeniz.edu.tr 310 66 81 /310 22 28

KYB Görev Dağılımı İdari Mali İşler D.B. Strateji Geliştirme D.B. Personel D.B. Yazı İşleri ve Evrak Ş.M. BAP Koordinasyon Birimi Yapı İşleri Teknik D.B. Tuba Şahin tubasahin@akdeniz.edu.tr 310 66 81 /310 22 28 M. Cem Sakarya cemsakarya@akdeniz.edu.tr 310 66 44 /310 60 72

“Ben farkında olduğum şeyleri kontrol edebilirim,  farkında olmadığım şeyler beni kontrol edecektir.  O yüzden farkındalık bana güç verir...."