KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SUNUM İÇERİĞİ Genel dokümantasyon yapısı Revizyon süreci Doküman kodlama Dilek, öneri şikayet kutusu çalışma sistemi DÖF süreci İç tetkik süreci Veri analiz Sürekli iyileştirme Kalibrasyon
Genel Dokümantasyon Yapısı Kalite Politikası Kalite El Kitabı Prosedürler Kalite Planları, Talimatlar Kayıtlar
DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar Talimatlar Formlar İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar Listeleri
Organizasyon Şemaları
Organizasyon Şemaları Sağlık Kültür Spor Dairesi Organizasyon Şeması Organizasyon şemalarımız güncel mi?
Kalite Politikamız AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Kalite politikası; Etkin, verimli, rekabetçi, üstün performansa odaklanmış, uluslararası tanınırlığı ve saygınlığı olan girişimci bir dünya üniversitesi olmak amacı ile toplam kalite yönetim anlayışına uygun bir kalite kültürü oluşturmak, iç ve dış paydaşlarımızın bugün ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini karşılamak üzere eğitim, araştırma ve hizmet süreçlerimizi iyileştirerek, değişim ve gelişimin sürekliliğini sağlamaktır.
Kalite Hedeflerimiz İnternet ortamında yayınlanan e-kitap sayısını, 2008 yılına oranla %10 oranında arttırmak. Kütüphane de bulunan basılı kitap sayısını 2008 yılına oranla %5 oranında arttırmak. Kültür hizmetleri kapsamında düzenlenen etkinlik sayısını 2008 yılına oranla %2 arttırmak. Spor hizmetleri kapsamında sunulan her türlü bireysel ve takım sporları etkinliklerinde yararlanan öğrenci sayısını 2008 yılına oranla %10 arttırmak.
Kalite Hedeflerimiz Sağlık hizmeti kapsamında sunulan ayakta tedavi hizmetleirnden öğrenci ve personelin memnuniyet düzeyini %60’ın üzerine çıkarmak. Günlük yazışmaların %15 oranında otomasyon sistemine aktarılması. 2009 yılı sonuna kadar idari personele 15 adam/saat eğitim vermek. Yatırım ve planlama hizmetlerinin verimliliğini 2008 yılına oranla %5 oranında arttırmak. Üniversitemiz önlisans ve lisans düzeyinde sınav yönetmeliğinin aksayan yönleri ile ilgili yapılacak düzenlemelerle memnuniyet oranının %40’dan %80’e çıkarmak.
Kalite Hedeflerimiz Öğrenci otomasyon programı hizmetlerinden yararlananların memnuniyet oranını %75’den %80’e çıkarmak. Akdeniz Üniversitesi ile ilgili basında çıkan haber sayısını 2008 yılına oranla %15 arttırmak Şehir dışındaki tanıtım fuarlarına katılım sayısını %2 arttırmak. Öğrenci değişimi programları kapsamında 2009 yılı sonuna kadar üniversitemizi tercih eden öğrenci sayısını 2008 yılına göre %25 arttırmak. 2009 yılı sonuna kadar, üniversitemizden yapılan proje başvuru sayısının %20 oranında arttırılması. İnternet çıkış hızını artan network trafigi oranında yükseltmek.
Kalite Hedeflerimiz 00.00.FR.10 Kalite Hedefleri Formu 00.00.PL.22 Hedef Takip Planı 00.00.FR.15 Birim Performans Raporu
Görev / Pozisyon Tanımlarımız 00.00.FR.11 Görev Tanımı Formu 00.00.FR.11 Görev Tanımı Formu-2 00.00.FR.42 Pozisyon Tanımı Formu Görev tanımları güncel mi Görev tanımlarımız güncel mi ?
DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler/Süreçler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar/Süreçler Talimatlar Formlar Kayıtların Arşivlenmesi İç ve Dış Kaynaklı Doküman Listeleri
Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları Proses Yaklaşımı Kuruluş içinde proses sisteminin uygulanması, bu proseslerin belirlenmesi ve etkileşimleri, “proses yaklaşımı” olarak adlandırılabilir.
Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları
Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları Girdi Faaliyet Çıktı Proses Proses Proses
Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları Proses Yaklaşımı Basamakları Proseslerin belirlenmesi, tanımlanması Proseslerin sıralaması ve etkileşimlerinin belirlenmesi Proseslerin operasyon ve kontrolu için kriter ve metodların belirlenmesi Proseslerin operasyonu ve izlenmesi için gerekli kaynak ve bilginin mevcudiyetinin sağlanması Proseslerin izlenmesi, ölçülmesi ve analiz edilmesi Proseslerin sürekli iyileştirilmesi, planlanan sonuçlara ulaşılabilmesi için gereken faaliyetlerin uygulanması
Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları 00.00.FR.14 Süreç Tanımlama Formu 00.00.İA.01 Süreç İş Akış Şeması Formu 00.00.FR.41 Süreç Performans Raporu 00.00.FR.22 Süreç Etkileşim Şeması
Prosedürler/Süreçler/İş Akış Şemaları 1.Basamak Tedavi Hizmetleri İş Akış Şeması Multimedya Hizmetleri İş Akış Şeması Karne Hizmetleri Süreci İş Akış Şeması Ulaşım Hizmetleri Süreci İş Akış Şeması Menü Listesi Planlama Süreci İş Akış Şeması
DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler/Süreçler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar/Süreçler Talimatlar Formlar Kayıtların Arşivlenmesi İç ve Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listeleri
“Spesifik hedefler belirlenerek, uygulayıcının anlayabileceği Talimatlar “Spesifik hedefler belirlenerek, uygulayıcının anlayabileceği dilde yazılan, istenilen sonuç için gerekli ifadelerin kullanıldığı dokümandır.” Örnek 79.08.03.TT.26 Kazan Yıkama Talimatı 79.08.03.TT.06 Kuru Depo Kullanım Talimatı 00.03.TT.15 Duyur Masası Talimatı
Formlar İş ve işlemlerde kullanılan her türlü kayıt aracıdır, Sistem gereği belirli bir sistematiği ve arşiv süresi olmalıdır. Her birim ihtiyaç duyduğu alanlarda form üretebilir. Üretilen formlar kalıcı, sürekli kullanılacak nitelikte ise mutlaka KYS içinde tanımlanmalıdır.
Kayıtların Arşivlenmesi 00.00.FR.08 Kalite Kayıtları Arşivleme Tablosu 00.00.FR.08 KYB Kalite Kayıtları Arşivleme Tablosu
Kayıtların Arşivlenmesi
İç ve Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listeleri 00.00.FR.05 İç Kaynaklı Güncel Doküman Listesi 00.00.FR.06 Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listesi
DOKÜMANLARIMIZ Organizasyon Şemalarımız Kalite Politikamız Kalite Hedeflerimiz Görev / Pozisyon Tanımlarımız Prosedürler/Süreçler ( Sistem Prosedürleri ) İş Akış Şemalar/Süreçler Talimatlar Formlar Kayıtların Arşivlenmesi İç ve Dış Kaynaklı Güncel Doküman Listeleri
Dokümanlarımız Güncel mi ? 00.00.FR.07 Doküman Gözden Geçirme Formu
SUNUM İÇERİĞİ Genel dokümantasyon yapısı Revizyon süreci Doküman kodlama Dilek, öneri şikayet kutusu çalışma sistemi DÖF süreci İç tetkik süreci Veri analiz Sürekli iyileştirme Kalibrasyon
DOKÜMAN HAZIRLAMA / REVİZYON Yönetim Temsilcisi Onay Kalite Yönetim Birimi KYB İnternet Sitesi ISO Dokümanları Bilgi işlem D.B. İdari Mali İşler D.B. Kütüphane D.B. Öğrenci İşleri Personel İşleri SKS Strateji Gel. Yapı İşleri Teknik D.B. Hukuk Müşavirliği
DOKÜMAN HAZIRLAMA / REVİZYON 00.00.FR.03 Yeni Doküman ve Revizyon İstek Formu 00.00.FR.04 Revizyon Takip Tablosu
SUNUM İÇERİĞİ Genel dokümantasyon yapısı Revizyon süreci Doküman kodlama Dilek, öneri şikayet kutusu çalışma sistemi DÖF süreci İç tetkik süreci Veri analiz Sürekli iyileştirme Kalibrasyon
Kalite Yönetim Sisteminin Sürekli İyileştirilmesi Sürekli İyileştirme Yönetim Sorumluluğu Ölçme, Analiz ve İyileştirme Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme Kalite Yönetim Sisteminin Sürekli İyileştirilmesi Müşteri Şartlar Memnuniyet
Birim Kalite Görevlileri Birim Kalite Temsilcisi Dokümantasyon Sorumlusu Veri Analiz Sorumlusu İletişim Sorumlusu Arşiv Sorumlusu
KYB Görev Dağılımı Bilgi İşlem D.B. Kütüphane ve Dokümantasyon D.B. Hukuk Müşavirliği Uluslararası İlişkiler Birimi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Öğrenci İşleri D.B. Sağlık Kültür Spor D.B. Arzu Akıncı Çetin arzuakinci@akdeniz.edu.tr 310 66 78 Günsel Bilici gunselbilici@akdeniz.edu.tr 310 66 81 /310 22 28
KYB Görev Dağılımı İdari Mali İşler D.B. Strateji Geliştirme D.B. Personel D.B. Yazı İşleri ve Evrak Ş.M. BAP Koordinasyon Birimi Yapı İşleri Teknik D.B. Tuba Şahin tubasahin@akdeniz.edu.tr 310 66 81 /310 22 28 M. Cem Sakarya cemsakarya@akdeniz.edu.tr 310 66 44 /310 60 72
“Ben farkında olduğum şeyleri kontrol edebilirim, farkında olmadığım şeyler beni kontrol edecektir. O yüzden farkındalık bana güç verir...."