Peygamberlerin Ortak Özellikleri (Sıfatları-Nitelikleri)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Özgürlük nedir? Nasıl anlaşılmalıdır?
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
Sabreden Zafere Ulaşır
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
5-SORUMLULUK GÖREVİNİ TAM YERİNE GETİRMEMİŞ OLANIN VİCDAN YARASINA , NE MAZERETİN ÇARESİ,NE İLACIN ŞİFASI ÇARE GETİRMEZ. MEVLANA.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
SABIR DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI.
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
RAMAZAN. ÖYLE BİR AY Kİ O !!! RAMAZAN.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
ULU ÖNDER(LİDE R) Hikmet SIRMA. lider Toplum ya da grupları yöneten, onlara yön veren kişilere lider denir. Lider kime denir?
HAZIRLAYAN : SAD İ YE D İŞ BİR İNSAN VE PEYGAMBER OLARAK HZ. MUHAMMED.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
KİŞİSEL HİJYEN.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Bugün neler öğreneceğiz?
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
Son İlahi Kitap Kur’an-ı Kerim
Sabreden Zafere Ulaşır
Aile Atölyeleri Projesi
Bireysel Konularda İstişare
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
Din Dersi Paylaşım Portalı
Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.
Hz. Muhammed’in Sözleri
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİGİSİ Peygamber ve Peygamberlere İman
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
Otokontrol Öz denetimli
FOTOSENTEZ.
KUR’AN VE SÜNNETULLAH(TARİH YASALARI)
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
Hicret Olayı.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
2 - DEDELER ZAMANI İBRAHİM'in hayatı Yaratılış bölüm
Taif’i daha önce duydunuz mu?
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
Sunum transkripti:

Peygamberlerin Ortak Özellikleri (Sıfatları-Nitelikleri) İsmet Peygamberlerin günah işlememeleri Sıdk Peygamberlerin doğru olmaları Tebliğ Peygamberlerin Allah’tan aldığı emirleri olduğu gibi insanlara iletmeleri Emanet Peygamberlerin güvenilir olmaları Fetanet Peygamberlerin üstün zekalı olmaları

Peygamberlerin Nitelikleri (Sıfatları-Özellikleri) İsmet: Peygamberlerin günahsız olmaları dır. Her peygamber, doğumundan ölümüne kadar, Allah tarafından özel bir şekilde korunarak, günaha ve günaha giden yollardan alıkonularak himaye edilirler. Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.) de süt annesinin yanında kalırken melekler tarafından kalbinin yıkandığı bu şekilde günahtan arındırıldığı rivayet edilmiştir. Peygamberler günah işlemezler ancak onlar da insan olduklarından dolayı ufak tefek hatalar yapa-bilirler. Peygamberlerin bu hatalarına zelle denir. Sıdk: doğruluk, sadakat demektir. Doğru olmak; Yalan söylememeyi, Sözünde durmayı, Emanete ihanet etmemeyi gerektirir. Sıdk inancın doğru olmasını, inandığı değerlere uymayı, inandığı gibi yaşa- mayı ifade eder. Ancak bu şekilde insanlara örnek olma görevi hakkıyla yerine getirilmiş olur. “Öyle ise emrolunduğun gibi dosdoğru ol. Beraberindeki tövbe edenler de dosdoğru olsunlar……” (Hûd sûresi 112) Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.)’in Hılful Fudul’a üye olması, Hz. Ebubekir-i Sıddık (r.a.)’ın Mirac sonrası Peygamberimizi doğrulaması Peygamberimizin Sıdk özelliğine örnek olarak verilebilir.

Tebliğ: Allah’tan aldıkları ilahi mesajları olduğu gibi insanlara iletmek demektir. "Eğer (peygamber) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı, elbette O'nu kuvvetle yakalar; sonra da O'nun can damarını koparırdık (onu yaşatmazdık.) Sizden hiç kimse buna engel olamazdı.” (Hakka sûresi 44-45) Peygamberler tebliğ faaliyetini yürütürken zora baş vurma- mışlardır. “Artık sen öğüt ver! Sen ancak bir öğüt vericisin. Sen, onlar üzerinde bir zorba değilsin.” (Ğaşiye sûresi 21-22) Tebliğ faaliyetini yerine getirirken yüce Allah Peygamber- lerini korumuştur. (Kızıldenizin yarılması, suikastlerden kurtarılmaları vb.) “Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer Emanet: Peygamber- lerin güvenilir olmaları demektir. Güvenilir ol- mak için insanların güve- nini ortadan kaldıran yalandan, sözünü tutmamaktan, emanete ihanet etmekten kaçınılması şarttır. “Rabbimin vahyettiklerini size tebliğ ediyorum. Ben sizin için güvenilir bir nasihatçıyım.” (A’raf sûresi 68) Peygamberler sağlam kişilikli, güvenilir insanlardır. Onlar sadece Peygamberlik döneminde değil, kendilerine bu görev verilmeden önce de bu özellikleri ile tanınırlar. Bunun en güzel örneği kuşkusuz Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.)’dir. Peygamberimizin lakabı “Muhammedül Emin” (Güvenilir Muhammed)di. (Kâbe Hakemliği, Safa tepesindeki ilk davetindeki konuşmalar Peygamberimizin emin bir kimse olmasına ayrıca örnek olarak verilebilir.) bunu yapmazsan, O’nun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah, seni insanlardan korur. …...” (Maide sûresi, 67) Dünyanın imtihan yeri olması sebebiyle Peygamberler, risalet görevini yerine getirirken sıkın- tılara katlanmışlar ve en güzel sabır örneğini göstermişlerdir.

Fetanet: Peygamberlerin üstün zekalı, akıllı olmaları demektir. Peygamberler kendilerine gelen vahyi üstün zekalarıyla çok iyi kavrayarak, tüm insanların da en iyi şekilde anlamasını sağlarlar. Bu özellikleriyle onları karanlıkta yol gösteren bir deniz fenerine benzetebiliriz. Allah’ın emirlerinin düzgün anlaşılması, ezberlen-mesi, İnsanların seviyesine göre vahyin anlatılması, Zulme karşı mücadelenin doğru metotlarla sürdürülmesi ve başarıya ulaşılabilmesi için bu görevi yapan kimselerin üstün zekalı olmaları önemlidir. İnanmayan topluluklar da kendi peygamber- lerini delilik veya sihirbazlıkla suçlamışlardır. Bunun sebebi kendilerinin akıllarını kullanmayarak ata-larının dinine inanmalarıydı. Kendilerinin çokluğunu, atalarının yaşam tarzlarını doğruluğun ölçüsü olarak gösteriyorlardı. Halbuki Peygamber-ler insanların akıllarını kullanmaları gerektiğini onlara bildirmiş, Peygamberlerine moral vermiştir. “İbrahim, şöyle dedi: “Öyle ise siz, (hâlâ) Allah’ı bırakıp da, size hiçbir fayda, hiçbir zarar veremeyecek şeylere mi tapacaksınız?” Yazıklar olsun, size de; Allah’ı bırakıp tapmakta olduklarınıza da! Hâlâ aklınızı başınıza almayacak mısınız?” (Enbiya sûresi, 66-67) “Nûn. (Ey Muhammed) Andolsun kaleme ve satır satır yazdıklarına ki, sen Rabbinin nimeti sayesinde, bir deli değilsin.” (Kalem sûresi, 1-2)

Aşağıda anlatılan tarihi olayı fetanet yönünden değerlendirirdiniz Aşağıda anlatılan tarihi olayı fetanet yönünden değerlendirirdiniz? Peygamberimizin yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Hz. Muhammed (sav) otuz beş yaşlarında iken gerçekleştirilen Kâbe tamiri sırasında Kureyşliler arasında yaptığı hakemlik önemli bir mahiyet taşımaktadır. Miladi 605 yılında Kureyşliler, yangın ve sel baskınlarından zarar gördüğü için Kâbe’yi yeniden inşa etmek istediler. Hz. Peygamber’in de amcası Abbas’la birlikte taş taşıyıp yardımcı olduğu tamir sırasında Kâbe yeniden inşa edildi, ancak Hacer-ül Esved’in yerine yerleştirilmesi hususunda anlaşmazlık çıktı. Bu şerefli görevi hiçbir kabile başkasına bırakmak istemedi, hatta bu yüzden savaşmayı bile göze alanlar oldu. Nihayet Kureyş’in ileri gelenlerinden Ebû Ümeyye b. Mugîre, “Benî Şeybe kapısından Kâbe’ye ilk giren kimsenin vereceği karara uyulmasını” teklif etti; Kureyşliler bu teklifi benimseyip beklemeye başladılar. Kapıdan Hz. Muhammed (sav)’in girdiği görülünce orada bulunanlar “İşte el-emîn, işte Muhammed geldi!” diyerek memnuniyetlerini ifade ettiler. Hz. Muhammed (sav) bir örtü getirterek Hacer-ül Esved’i onun üzerine koydu, bütün kabile reislerinin iştirakiyle örtüyü kaldırdı, konulacağı hizaya gelince de taşı kendi elleriyle alıp yerine yerleştirdi. Böylece Kureyşliler arasında çıkmak üzere olan bir çatışmanın da önüne geçilmiş oldu.

Sunuyu İzlediğiniz İçin Teşekkür Ederim. Hazırlayan ve Sunan: Sezai Dönmez Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni