Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Donanım ve Yazılım Tacettin İnandı Halk Sağlığı. DONANIM VE YAZILIM KAVRAMLARI Bilgisayar, yazılım (software) ve donanım (hardware) olmak üzere iki bölümden.
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri Kullanıldığı Yerler Örnekler Düzenleyen: Mehhmet Akif BARIŞ.
Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.
Donanım Birimleri.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
ARAZİ ROBOTU KAVRAMSAL TASARIMI
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DONANIM VE YAZILIM.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Şahin GÖKÇEARSLAN. Yazılım Türleri Bilgisayar Yazılımları Yazılım türleri (İşletim sistemleri, paket programlar, programlama dilleri) Yazılım lisans türleri.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
HARİCİ VERİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ. HARİCİ VERİ DEPOLAMA NEDİR?  Harici Veri Depolama: Verilerimizi saklamak ve gelecekte kullanmak amacıyla kullanılan.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DONANIM VE YAZILIM.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
YAZILIM KURULUMU VE YÖNETİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
1)RESİM DÜZENLEMEK TEMEL KAVRAMLAR: Piksel, Nokta ve Nokta Aralığı, Çözünürlük, Rezolasyon, LPI, DPI HAZIRLAYAN: Ayşe Cansel KARAMAN.
HAZIRLAYAN SEDA KALKANDELEN
EKRAN KARTLARI.
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
Temel Bilgisayar Bilgileri
ENM 321 İNSAN MÜHENDİSLİĞİ
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gurbet Güntürk Evsel BY423 Güz, 2015
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Prof. Dr. Eşref ADALI Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-B
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
İşlemciler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz

Office: D8-408 Phone: Office hours: Monday: 15:00 -16:00 Thursday: 14:00-15:00 Friday :---

Bilgisayar Grafikleri(computer Graphics) Dersinin Amacı Ders boyunca Bilgisayar Grafigi nedir? Bilgisayar Grafiğinin dayandığı algoritma ve metotlar nelerdir? Bilgisayar Grafiklerini kimler kullanır ve nasıl?

Textbook / Recommended Reading Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: , James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes (2nd Edition), 1995 James D. FoleyAndries van DamSteven K. FeinerJohn F. Hughes Fundamentals of Computer Graphics, Shirley Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997).

Bilgisayar Garfiklerine Giriş 2B dönüşümler 3B Dönüşümler Projeksiyonlar Stereo projeksiyon Kırpma Bilgisayar Grafiklerinde renk kullanımı Eğriler ve Yüzeyler Sanal Gerçeklik Uygulamalar Bu dersin konuları(Topics)

Bilgisayarda Grafik, bir resmin ya da görsel bir çıkışın tanımlanması, saklanması, manipüle edilmesi ve gösterilmesi için bilgisayarın kullanılması olarak tanımlanabilir. Temelde bakıldığında bütün bu işler pasif bir çalışma olarak görülmektedir. Bilgisayar resim içindeki bilgiyi saklar ve işleyerek gözlemciye sunar. Gözlemcinin resim üzerinde doğrudan denetimi yoktur. Uygulama, çok basit bir fonksiyona ilişkin bir grafik olabileceği gibi, bir uçağın inişinin simüle edilmesi kadar karmaşık olabilir.

Bilgisayar Grafiği terimi 1960 da William Fetter tarafından kullanılmıştır. O Boing için bir insan vücudunun üç boyutlu modelini kullanarak cockpit dizaynları gerçekleştirmiştir

Etkileşimli Grafikte de bilgisayar, yine resim hazırlama ve sunma için kullanılmaktadır. Ancak gözlemci, resimle gerçek zamanda bir etkileşim yapar ve görüntüye etki edebilir. Gerçek zamanda çalışmanın getireceği sınırlama için şöyle bir örnek verebilir iz.

örneğin, 1000 çizgi parçasından oluştuğunu ve resmi 1000 uç noktası ile tanımlayabildiğimizi varsayarsak, bu döndürme işlemi için 1000x4’lük bir matrisin 4x4’lük dönüşüm matrisi ile çarpımı gerekecektir. Bu işlemde gerekli çarpma ve toplama işlemleri göz önüne alınırsa rakamların ne kadar yüksek olduğu açıktır. Böyle bir işlem, toplama işlemini 2,6 mikro saniyede ve çarpma işlemini 3,6 mikro saniyede yapan bir işlemci için yaklaşık olarak 0,1 s sürecektir.

Dinamik hareketlerin ekranda gösterilmesi flicker etkisini ekranda yok etmek üzere, resmin saniyede en az 30 kez tekrarlanması gerektiğinden resim düzgün olarak tekrarlanamayacaktır. Bu tür isteklerin gerçekleşmesi için gerek donanım gerek yazılımda bir çok yeni teknikler geliştirilmektedir.

Kullanıcı Mouse, tablet ve stylus, Kuvvet geribeslemeli cihazlar, scanner vb giriş birimlerini kullanarak, objelerin yapısını, görünümünü, cisimlerin ekranda hızlı bir şekilde görünmesini sağlar. İşlem sırasında yoğun bir grafik hesaplama dolayısı ile güçlü bir işlemci ve grafik kartına ihtiyaç duyar. İşlenen veriler gerektiğinde saklanır ve tekrar kullanılır.

Etkileşimli grafikte görüntüleme cihazı olarak, yaygın kullanılan ekranlar özellikle yüksek çözünürlüklü olanlar, Stereo ekranlar, auto stereo ekranlar, projektörler, stereo projektorler, Başa takılan ekranlar (head mounted screen) vb kullanılır.

Grafik Hesaplama teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte mümkün hale gelen önemli bir teknolojidir Grafik kullanıcı arabirimleri Görsel hesaplama, Masa üstü yayıncılık. Bilimsel görselleştirme, Bilgi görselleştirme Donanım gelişmesi herşeyi geliştiriyor 6-12 ay da bilgisayar teknolojisinin gücü ikiye katlanırken fiyatlarda düşmektedir. Cep bilgisayarları, PDA, cep telefonları Leapfrog pad vb oyun ve eğitim kartları Grafik kartları ve network hızları eksponansiyel artmaktadır 6-8 ayda grafik entegrelerinde önemli gelişmeler Sony Playstation2, Nvidia, Ge force3 Nintendo game boy, game cube, Microsoft Xbox Bilgisayardaki çevresel gelişmeler

Klasik veri paylaşmalar ve Yöntemler terk edilmektedir. Kişisel bilgisayarlar, İş istasyonları içice girmiş bilgisayar ağları oluşmuştur. Dosyalar, hesaplama servisleri ve ağ hala paylaşılmaktadır. Bilgisayarlar çok güçlü hale gelmişler

Yeni Hesaplama teknikleri Multimedya: Yazı, grafik, ses, video sekronizasyonu Etkileşimli media Intereactive TV, Video On demand İnternet ve internet uygulamaları Embedded computing(PDA, information uygulamaları) Uzaktan eğitim Eğitim

Bilgisayar Grafiklerinin Uygulama alanları Sanat, eğlence, film, animasyon, bilgisayar oyunları için özel efektler oluşturma World Wide Web Kitap, magazin dizaynı, fotograf işleme simülasyon (Eğitim) Bilgisayar Destekli tasarım(CAD),Devre dizaynı( circuit design ) vs. Bilimsel analiz ve görselleştirme Grafik kullanıcı arabirimi(Graphical User Interfaces) Bilgisayar görmesinde analiz ve sentez de bilgisayar grafiği

Eğlence

(bir böceğin hayatı)Bug’s life-Pixar

MIT- Image-Guided Surgery Project Tıbbi Görselleştirme

Grafik Kullanıcı arabirimi Her gün kullandığımız, windows, linux, ve programlar

Bilimsel Görselleştirme

Airflow around a Harrier Jet (NASA Ames)

Bilgisayar Destekli tasarım

LCD İnce ve hafif, tüp ve elektron tabancaları yok Polarize edilmiş kristal ile ışık bloke edilir veya edilmez.Elektriksel alanla ve ısı ile sıvı hale getirilir. Hücrelerden oluşan matris gibidir, ancak, kırmızı,yeşil ve mavi hücrelerden oluşur Ekran görüntüsü değişmediği müddetçe yenilenme(refresh) gerektirmez Her piksel için 3 hücre kullanılır