“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Problem Çözme.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
21. Yüzyıl becerileri.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Problem Çözme Becerileri
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
SANAT EĞİTİMİ.
1. KUŞAK DÜZEN.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
GÜNCELLENEN 2017 ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖNE ÇIKAN HUSUSLAR
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Sizce Teknoloji Nedir?.
İNOVASYON İnovasyon nedir?
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
21. YY BECERİLERİ.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya çalışan ülkelerin yüzyılı olacaktır.”

Gelecek vizyonu olamayan bir ülke, yerinde saymaz, hep geriye gider.

Dünyada ekonomik ve sosyal anlamda gelişmiş ülkelerin tümü (ABD, Japonya, AB üyesi birçok ülke) uzun dönemli toplumsal, ekonomik ve siyasi hedefleri ile uyumlu bir eğitim, bilim ve teknoloji vizyonu geliştirmilerdir ve bu vizyonu güncellerken teknoloji öngörüsü çalışmalarını etkin bir araç olarak kullanmaktadırlar.

Vizyon 2023 Projesi Ana Teması Cumhuriyetimizin 100. yılında, Atatürk’ün işaret ettiği muasır medeniyet seviyesine ulaşma hedefi doğrultusunda bilim ve teknolojiye hakim, teknolojiyi bilinçli kullanan ve yeni teknolojiler üretebilen, teknolojik gelişmeleri toplumsal ve ekonomik faydaya dönüştürme yeteneği kazanmış bir "refah toplumu" yaratmak olarak belirlenmiştir.

Devlet/Kamu–Firmalar/Özel Sektör - Üniversiteler ve Araştırma kurumları üçgenindeki koordinasyonun sinerjisi gelecek vizyonumuzu şekillendirecektir.

En basit tanımıyla inovasyon, farklı, değişik, yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Bu fikirler, daha önce çözülmemiş sorunları çözmek veya daha önce karşılanmayan ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla geliştirilebilir. Ya da zaten var olan pek çok ürün ve hizmeti daha güzel, daha kullanışlı, daha çok insanın işine yarayacak hale getirmeyi amaçlayabilir. Bu fikirlerin hayata geçirilmesi ve ortaya ürün, hizmet veya iş yapış yöntemlerinin çıkarılmasıyla ve ardından bu ürün ve hizmetlerin satılmaya veya iş yapış yöntemlerinin uygulanmaya başlanmasıyla inovasyon yapılmış olur.

Günümüzde herkesin kabul ettiği kaçınılmaz bir gerçek vardır. O da çocuklarımızın yaşayacağı zamanın bizim yaşadığımız zamandan çok farklı olacağıdır. Bu noktadan hareket ettiğimizde çocuklarımızın kazanması gereken bilgi, beceri ve tutumlar da mutlaka farklı olacaktır.

Gözlem, sorgulama, araştırma, değerlendirme ve yaratıcılık gibi tasarım ve teknoloji için gereken zihinsel süreçleri yeterince aktif hâle getirmeyen, tekdüze çalışmalarla, sadece el becerisini geliştiren yaklaşımlarla yarının dünyasında yaşayacak insanların beklentilerini karşılamak mümkün değildir. Bu amaçla çocuklar, ihtiyaçlar ortaya çıkmadan tahmin etme ve farklı sorunları yakalama, bunlara yaratıcı çözümler geliştirme, tasarım hâline getirme, tasarımın üretim aşamalarını belirleme ve üretme becerisi kazanmalıdır.

Teknoloji, insan hayatının kalitesini artırmak amacıyla yaratıcılık ve zekânın; bilim, sanat, mühendislik, ekonomi ve sosyal çalışmayla oluşturulan bir bireşimidir.

Tasarım, zihinde canlandırılan biçimdir. Bu tanımlamada zihinsel süreçlerin kullanımı ön plana çıkmaktadır. Farklılıkları bulma, hayal kurma, sorgulama, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, akıl yürütme gibi üst düzey zihinsel süreçlerin tasarım yapmada önemli bir yeri vardır.

Teknoloji ve tasarım birbirini doğrudan etkileyen kavramlardır. İkisi arasındaki ilişki özne ile nesne arasındaki ilişki gibidir. Bu ilişkide öncelikli zihinsel süreç olarak yaratıcılık, karşımıza çıkmaktadır. Teknoloji ve tasarım ilişkisinin geliştirilmesi bireyin yaratıcılık düzeyinin geliştirilmesi ile mümkün olabilir. Yaratıcılığın geliştirilebilmesi dış uyarılara açık ve alıcı olmakla birlikte duygu, istek, hayal gücü ve iç tepkilerinin de bilincinde olmasını gerektirmektedir (Çellek T. 2003).

Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı’nı tamamlayan öğrencilerin; 1. Merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip olmaları, 2. Çevresindeki olay ve mekânlar arasındaki ilişkiyi kendine has bir bakış açısıyla değerlendirmeleri, 3. Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üretmeleri, 4. Öz güvenini, hayal gücünü ve estetik duygularını geliştirmeleri,

5. Kendisi ve çevresi ile barışık, rekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık olmaları, 6. Bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinmeleri, 7. Özgün tasarımlar ortaya çıkarmaları, 8. Aldığı kararları değerlendirmeleri ve sorumluluklarını taşımaları, 9. Gelecek ile ilgili kurgular yapmaları, 10. Teknolojik gelişmeler karşısında kendilerini yenilemeleri, 11. Duygu ve düşüncelerini farklı yollarla ifade etmeleri amaçlanmaktadır.

Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı’nın vizyonu, kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hâle getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir.

Teknoloji ve Tasarım dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlar genel olarak eğitim ve basılı kaynak yetersizliği, Alana kaynaklık edecek yükseköğretim programının olmaması, Alanında çalışan öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim kurslarının yetersizliği, Fiziki alan yetersizlikleri, Zihni çalışmalardan ziyade el becerilerinin ön plana çıkarılması,

HAZIRLAYAN ÖNDER ÇALIŞKAN