ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Teknoloji Bağımlılığı ve Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ETİK KULLANIMI
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
Ödev yapma alIşkanlIğI
POZİTİF + YAŞAM TARZI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
İŞ TATMİNİ.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ŞÜKRÜ NAİLİPAŞA İLKOKULU
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
“AİLE EĞİTİMİ” HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
AİLE EĞİTİMİ.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Sunum transkripti:

ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU

BİREYİN ÖZGÜVENİNE TOPLUMUN İHTİYACI VAR

ÖZGÜVEN Özgüven çocuğun doğumundan itibaren anne babasıyla, daha sonra diğer bireylerle kurduğu ilişkiler sonucunda yaşama karşı takındığı tavrıdır.

Özgüven, bireyin kendi yeterlilikleri, yetenekleri ve değerleri hakkındaki duygu ve düşünceleridir. ‘Yeterli/yapabilir oluş’ ve ‘sevilmeye layık oluş’ şeklinde iki temel duygu üzerinde gelişir.

Özgüven geliştirememiş bireyler hiçbir zaman kendileri gibi olamadıklarından yalnızlık ve mutsuzluk yaşarlar.

OLUMSUZ ÖZGÜVEN YAŞAYANLARIN TEMEL DAVRANIŞLARI

1-Başarısızlıktan ve hata yapmaktan korkar ve yeni aktivitelere girmekten kaçınırlar.

2-En ufak hayal kırıklığına tahammülleri yoktur,bu nedenle içinde bulunduğu çalışmayı kesebilirler. 3-Yetersizlik ve güçsüzlük duygularını saklamaya çalışırken saldırgan ve kontrol edici davranışlara sığınırlar.

4-Başarısızlık yada hataları ile ilgili objektif değerlendirmeler yapamadıkları için durumla ilgili mazeretler ileri sürer ve çoğunlukla dış etkileri suçlarlar. 5-Başarısızlığı kabullenemediklerinden hileye başvurabilirler.

6- Sosyal olarak reddedilmekten korktuklarından arkadaş ilişkileri azalır ve akran grubuna ait olumsuz davranışları taklit ederek davranış bozuklukları geliştirir 7-Sevilebilir ve tercih edilir olduğuna inanmadıklarından kendisiyle ilgili eleştirilere katlanamaz ve aşırı hassasiyet geliştirirler.

OLUMLU ÖZGÜVEN GELİŞİMİ İÇİN AİLELERE ÖNERİLER

Çocuğunuzun duygularına ve düşüncelerine saygılı ve duyarlı olun. Onları olduğu gibi kabullenip, koşulsuz bir sevgiyle sevdiğinizi gösterin.

Çabalarını fark ederek olumlu geri bildirimler verin. Kullandığınız övgülerde abartılı değil çabasına odaklı olun. Hataların ve başarısızlıkların yaşamın bir parçası olduğunu kendinize kabul ettirerek onlara bu konuda olumlu modeller olun.

Çocuğunuzun problem çözme becerileri kazanabileceği ve kendisini tanıyıp görebileceği deneyimlere fırsat tanıyın. Yaşına uygun sorumluluklara sahip olmasına olanak tanıyarak kendini ifade etmesini sağlayın.

Başarısız sonuçlar karşısında çabaya ve sürece odaklanarak çocuğunuzun dikkatini de bu alana çekin. Unutmayın ki her birey tek ve biriciktir.

Biricik olmaktan utandırılan herkes hayatı için bir kahraman edinir. Bu da kendi yaşamına izleyici olarak kalmayı ve mutluluğu dışarıda aramayı getirir.

TEŞEKKÜRLER HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN