ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
İletişim Bilimlerine Giriş
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Siyaset Bilimine Giriş
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
İletişim Bilimine Giriş
İletişim Süreci ve Türleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
CÜMLEDE ANLAM.
Sihirli Mermi Kuramı (Hipodermik Şırınga)
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
‘ ’Spor Yöneticisi Adaylarında İletişim’’. İletişim Nedir ? Kişinin kişiyle veya kişinin dış çevre ile olan duygu ve düşünce paylaşım sürecidir.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
Gündem Oluşturma Kuramı
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Kişilerarası iletişim çatışmaları
İletişim Süreci ve Türleri
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Dil, İmaj & Göstergebilim
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
İletişim Bilimlerine Giriş
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
DİĞER TUTUMLAR.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
İNSANLAR VE YÖNETİM.
İletişim, propaganda ve tutum değiştirme
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
21. YY Eğitimi. Nedir? Nereden kaynaklanmaktadır? Niçin başvurulur? Nasıl önlenir? Terörizmden neden korkarız?
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNİN ARAŞTIRMA METODLARI ve DİLİ
İLETİŞİM TÜRLERİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
. DERS.
TEŞKİLAT VE PROPAGANDA
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
TUTUMLAR: SOSYAL DÜNYAYI DEĞERLENDİRMEK
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
Sunum transkripti:

ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ Etki Anlam ve İdeoloji ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ

Konu Başlıkları İletişim Etkinliğine Yönelik Yaklaşımlar Etki Süreç Odaklı Yaklaşımlar Algı – Tutum İkna İdeoloji Propaganda Kamuoyu

İletişim Etkinliğine Yönelik Yaklaşımlar Etki - Süreç odaklı yaklaşımlar Algı Tutum Davranış Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Bilinç Kültür İdeoloji Propaganda

Etki-Süreç Odaklı Yaklaşımlar Etki üzerine Algı Tutum Davranış Öykü anlatıcıların Rol modellerin değişmesi

Algı ve Tutumlar Algı: 1)çevrede uyaranlar, ayrım, yorumlama süreci 2)malzeme seçimi ve anlamlandırma - Algı eşiği, ilgi, duyumlama enerjisi,bilinç a)Görsel(biyolojik ve psikolojik), b)Duygusal(deneyimsel), c)Seçimleyici(psikolojik,eğitimsel,sosyal durum) Tutum: bir şeye yönelik deneyim, bilgi, duygu ve güdülere dayanarak örgütlediği zihinsel, duyusal, davranışsal bir tepkinin ön eğilimidir.

Etki Zihinsel(Bilişsel) Tutum(Duygusal) Davranışlarda(Eylemsel) Medyanın insanlar üzerindeki etkilerine kafa yoran ilk iletişim araştırmaları , medya mesajlarının insanların tutumlarını istendik yönde etkileme ve yönlendirmede hayli güçlü etkilere sahip olduğu şeklinde abartılı bir ön kabule sahiptir. Bu yaklaşım medyanın etki gücünden de bir korku duyulması ya da tedirgin olunması gerektiğine işaret eder.

Etki

İkna Kişileri veya kitleleri istenilen tutum ve davranış doğrultusunda razı etme İletişim çalışmalarında önemli(savaşa gitme, oy verme, ürün satma, sigarıyı bırakma vb.) Retorik,aristo ikna sanatı İletişim ve İkna üzerine, iknada sunuş sırası, tutum örgütlenmesi ve değişim, sosyal yargı Kaynak Güvenirliliği(uzman ve güvenilen kişilikler) Korku çekiciliği(emniyet kemeri ve sigara) İkna iletişim çalışmalarında hayli ilgi çeken bir konudur. Bir ürünün satılması, siyasi bir lidere oy verilmesi, sigarayı bırakma ya da kan davasını sürdürmenin anlamsızlığına insanları ikna etmek gereklidir. İkna, akılcı ya da sembolik yollarla insanları yeni bir eyleme yöneltme, bir fikri ya da ürünü benimsetmede klavuzluk etmedir. İknada baskı ve zorlayıcı teknikler değil; fikri çekici kılma esastır. Ancak ikna, her zaman akılcı ve insanların yararına olmayabilir. İkna, bir davranış ya da tutum değişikliği gerçekleştirmedir. Siyasal alandan dini söylemelere kadar kamu spotları, büyük afişler, el ilanları ve broşürler, kısa ya da uzun metrajlı filmler gibi pek çok yöntem kitle iletişim araçları aracılığıyla insanları ikna etmede hep kullanılmıştır.

Etki-Süreç Odaklı Yaklaşımlar Süreç üzerine Doğrudan İki Aşamalı Dairesel Sarmal

Süreç Hipodermik İğne, Sihirli Mermi Eşik Bekçiliği, Kanaat Önderliği Shannon geri beslemeli dairesel Elisabeth Noumann Suskunluk sarmalı

Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Eleştirel Yorumsamacı Göstergesel Bilinç Anlam Niyet Kültür

Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar İdeoloji Kamu-oyu Kamuoyu oluşturma Propaganda

İdeoloji İdeoloji, siyasal ya da toplumsal bir öğreti oluşturan, bir hükümetin, bir siyasi partinin, bir toplumsal sınıfın davranışlarına yön veren politik, hukuksal, bilimsel, felsefi, dinsel, ahlâki, estetik düşünceler bütünü. İdeoloji, bireylerin bilincindeki gerçekliğe dair yanlış bir bilinç ya da bilgi durumudur. Buna göre yanlış bilinç bireylerin bir yanlış görmesi meselesi değil, genel toplumsal yapının maddi temeli tarafından belirlenmesi meselesidir. Bilincin dış bir güç tarafından Belirlenme, yanlış bilince ve bilgilere sahip olma durumu

Kamu ve Kamuoyu Kamu: Ortak çıkarlar çerçevesinde topluluk oluşturucu konularda kararbirliğine ulaşmak için etkileşimde bulunan toplumsal kesim. Oy: Bir sorunla veya durumla ilgili bulunan seçeneklerden birinin tercih edilmesi Kamuoyu: Bir toplumsal kesime ait genel karar tercihi, genel düşünce, halkoyu

Kamuoyu Kamuoyu oluşturmak: Bir düşünceyi yaygınlaştırmak, halkın dikkatini o düşünce etrafında toplamak, yoğunlaştırmak Kamuoyunu oluşturan araçlar: Aile, eğitim, kültür, toplumsal kontrol mekanizmaları, bireysel ve psikolojik araçlar, siyasal patiler, ve MEDYA Kamuoyuna yönelik yaklaşımlar.. Toplumsal denetim Gündem belirleme kuramı Yetiştirme Kuramı

Propaganda “bir topluluğun düşüncelerini, duygularını davranışlarını, tavır ve hareketlerini etki altında tutmak ve onları değiştirmek amacıyla yayınlanan bilgi, belge, doktrin ve görüşlerdir.” Propagandanın pek çok tanımı olabilir. Ancak hepsinin birleştiği ortak nokta, propagandanın bir grubun çıkarlarını destekleyen, bilerek çarpıtılmış ya da saptırılmış bilgi anlamına gelmesidir. Beyaz, Gri ve Kara Propaganda Propaganda teknikleri(ad takma, halktan biri, itibarlı kişiler, herkes yapıyor) (telkin, beyin yıkama, ideoloji aşılama) Stratejiler: Ad takma, itibarlı kişilerin desteğini, halktan biri, herkes yapıyor

SORULAR… Aşağıdaki gelişmelerden hangisi elektronik iletişimin başlangıcı olarak kabul edilir? Aşağıdakilerden hangisi iletişim sürecinin unsurlarından biri değildir? Kitle iletişim araçlarından elde edilen mesaj değerlendirilirken fikirlerine önem verilen, güven duyulan başkalarının yorumlarının hesaba katılması hangi iletişim teorisi ile açıklanır? Aşağıdakilerden hangisi kamuoyunu açıklar nedir? Dost merci gibi görülen ama arkasında başka kişilerin olduğu bir kaynaktan kanı oluşturmak ve kitleleri etkilemek amacıyla yayılmak istenen mesajlar bütününe ...................................... denir.