Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli"— Sunum transkripti:

1 Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
Belirleyici a. Kalite b. Fiyat c. Özgünlük d. Servis e. Ulaşılabilirlik Sosyal a. Aile b. Referans Grupları c. Sosyal Sınıf Sembolik Tutum Niyet Marka Bağlılık Dikkat Uyarıcı Belirsizliği Güdüler Algısal Koşullanma Marka Bağlılık Güven Seçim Kriterleri Satın Alma Tatmin Açık Araştırma Uyarıcı Gösterimi Girdiler Algısal Yapılar Öğrenme Yapıları Çıktılar

2 Tüketici Davranışı Modelleri-5 Engel, Kollat ve Blackwell Modeli
Eğilimler Araştırma İlgi Sorunun Belirlenmesi Seçeneklerin Değerlendirilmesi Seçim Değerlendirme Ölçütleri Güdüler Kültürel Norm ve Değerler Normatif Uyum Referans Grupları ve Aile Varolan Koşullar Uyumsuzluk Sonuçlar BİLGİ GİRİŞİ BİLGİ İŞLENMESİ KARAR GELİŞME AŞAMALARI ÜRÜN-MARKA DEĞERLENDİRMELERİ GENEL GÜDÜLENME ETKİLERİ DIŞ ETKENLER Uyarıcılar - Kitle İletişim Araçları - Kişiler arası veya Kişisel - Pazarlama Ağırlıklı Uyaranlar Açıkkalma Alımlama E T K İ N B L Bilgi ve Deneyim İnançlar Tutumlar Beklenmeyen Durumlar Doyum Kişisel Yaşam Biçimi

3 Tüketicilerde Öğrenme
Pazarlamacılar tüketicilere Nereden ürün/hizmet alacaklarını Nasıl Kullanılacağını Nasıl Koruyacaklarını Kullanım sonrası ne yapacaklarını öğretmek zorundadırlar İnsanı diğer canlılardan ayıran temel niteliklerden birisi ve ön önemlisi öğrenme yeteneğidir. Yaşam ile ilgili bir çok şey öğrenildiği gibi, tüketim ve tüketim davranışlarında öğrenilir. Hangi markaları seçeceğimize, aldığımız ürünlerin nasıl tüketileceğine, öğrenerek karar veririz.

4 Öğrenme ve Kuramları Öğrenme: Tüketici davranışları açısından;
davranışlarda meydana gelen bir değişiklik Tekrarlar ya da yaşantılar sonucunda meydana gelen değişiklik Uzun süreli olması gerekir. Tüketici davranışları açısından; Ürünler ve markalar ile ilgili olarak algılamalarda, düşüncelerde ve eylemlerde meydana gelen değişiklik

5 Öğrenme Kuramları Davranışsal Öğrenme Bilişsel Öğrenme
Tepkisel öğrenme Edimsel Öğrenme Bilişsel Öğrenme

6 Nötr ve Koşulsuz Uyarıcı
Tepkisel Koşullanma Nötr Uyarıcı Zil Tepki Yok Koşulsuz Uyarıcı Yiyecek Koşulsuz Tepki Salya Nötr ve Koşulsuz Uyarıcı Zil ve Yiyecek Koşulsuz Tepki Salya Koşullu Uyarıcı Zil Koşulsuz Tepki Salya Tekrar:Tepkisel Koşullanma yoluyla öğrenmede tekrar gerekir Genelleme: Benzer uyarıcılara da aynı tepkini verilmesi Ayrıt etme: Benzer uyarıcılar arasından birini seçme

7 Edimsel Koşullanma Bir davranışın sonuçlarına bağlı olarak değişikliğe uğraması Deneme-yanılma yoluyla öğrenme Deneme Uyarıcı Davranış Değişikliği

8 Bilişsel Öğrenme Kişi düşünce yeteneği elde ettiği bilgiler ve geçmiş deneyimleri ile, uyarıcılar olmadan da öğrenmeyi gerçekleştirir. Belirli bir sorunla ilgili olarak bilgilerini oluşturma süreci MODEL ALMA: başkalarının davranışlarından kaynaklanan sonuçları gözlemleyip, davranışlarda yapılan değişiklik. Başkasının davranışlarının izlenmesi ile bilgilenme Başkasını davranışını ile kendi durumunu özdeşleştirerek öğrenme (Taklit)


"Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları