KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
Advertisements

(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğü
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
BALIKESİR ÜNİ VERSİTESİ
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Hazırlayan : Muharrem GÜLER
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
İLETİŞİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ ÇAĞRI MERKEZİ
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
AFET VE ACİL DURUM HABERLEŞME HİZMET GRUBU
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
NORM KADRO UYGULAMALARI
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
MHRS nedir? Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS);
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
2547 SK. GÖRE 38. MADDE GÖREVLENDİRİLME İŞ AKIŞ SÜRECİ
HARCAMA.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI. KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE KARİYER İMKANI Vergi Denetim Kurulu, mensuplarına kariyer imkanı sunan bir okuldur. Vergi Müfettişleri.
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
ARALIK Kurum Sayısı WebTelefon / FaxAdres Sanayi Cad. No1 Azdavay.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
ELEMENT BİLGİSAYAR İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ.
SAĞLIK, KÜLTÜR ve SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL HAZİRAN 2018 DÖNEM BRİFİNGİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İsmail GÜLSOY Bilgi İşlem Daire Başkanı

Entegrasyon

Entegrasyon Öncesi 2005 yılında; 12 ilçe 33 beldemiz vardı. Her ilçede birden fazla ödeme noktamız vardı. Toplam ödeme noktamız / vezne binamız 32 adetti. Vezne / Veznedar sayımız 95 adetti.

Entegrasyon Sonrası P.T.T. ile entegrasyona geçtik Bankalar ile entegrasyona geçtik Veznelerin çoğunu kapattık Her ilçede şube müdürlüğünde 1 veznemiz var Vezne sayımız 12

Fatura Ödemeleri (%)

Entegrasyon

Proje Yönetimi

Proje Yönetimi Kurumun ihtiyacına göre proje bilgi işlem / ilgili başkanlığı tarafından tanımlanır Bilgi İşlem Daire Başkanlığı önderliğinde proje ekibi kurulur Projeyi kullanacak Daire Başkanlıklarından anahtar personel istenir Anahtar personeller ile yapılan analizleri doğrultusunda projeyi hazırlanır Projenin yazılımı yapılır Projeyi test olarak uygulamaya alınır Projeyi kullanacak birimlere eğitim verilir Proje içeriğine göre anahtar personelin kabulüne sunulur Anahtar personelin onaylamasından sonra projeyi devreye alınır

Proje Yönetimi Projenin uygulaması sırasında her hangi bir istek ilgili anahtar personele gelmektedir. Bu personel çözüm üretemez ise istek Bilgi İşlem Daire Başkanlığına gelmektedir. Bilgi İşlem çözüm üretmeye başlar.

Düzenleme Yönetimi Yeni uygulamayı ilgilendiren Daire Başkanlıklarından konu ile ilgili yetkin anahtar personel talep edilir. Konu ile ilgili düzenlemelerin akış şeması ve algoritması hazırlanır. Bilgi İşlem ile çözüm üretir ve test eder. Anahtar personelin kontrolüne sunulur. Değişiklik / düzenleme devreye alınır.

Otomasyon Yönetimi Otomasyon modüllerinin kimin tarafından kullanılacağı ilgili daire başkanlığının yetkisindedir. Modülü kullanacak personel ilgili Daire Başkanlığına istekte bulunur. İlgili Daire Başkanlığının Bilgi İşlem Daire Başkanlığına yazı ile personele belirtilen yetkiler verilir.

Bilgi İşlem Daire Başkanlıklarının Genel Sorunları

Personel Sorunu Kamu sektöründe çalışan personel ve aynı statüde özel sektörde çalışan personelin özlük haklarını karşılaştırdığımızda kamu sektöründe özel sektöre oranla daha düşük özlük hakları ile çalışıldığı görülmektedir. Öyle ki kamu sektöründe aynı statüdeki başarılı ve başarısız tüm personel aynı maaşı alırken özel sektörde performansa göre daha yüksek ücret alma imkânı bulunmaktadır. Bunun kamu bilgi işlem alanında iki negatif etkisi vardır. Birincisi başarılı insanların özel sektöre yönelmesi, ikincisi ise kamu sektöründeki çalışkan insanların zaman içerisinde çalışma azim ve şevklerini kaybetmesidir. 

Yönetim Sorunu Üç temel sorun bulunmaktadır: yönetim politikası eksikliği, yönetim eksikliği yönetici eksikliği. Yayınlanmış bir Bilgi İşlem politikasının olmaması Bilgi işlem birimlerinin genel çalışma şekli acil müdahalelerin çokluğu nedeniyle plansızdır. Plansız çalışma sonuncunda ise uzun vadede ortaya herhangi bir ürün çıkmamaktadır.

Yönetim Sorunu Bu alandaki bir diğer sorun ise yetişmiş yönetici eksikliğidir. Uzun yıllar teknik alanda çalışan ve genel olarak teknik işlerle çalışan personel kendisini yönetim alanından yeterince geliştirememektedir. Bu nedenle bilgi işlem alanından yetişmiş yönetici sayısı yeterli değildir.

İletişim Sorunu Bilgi İşlem Personeli ve diğer personeller arasında iletişim sorunu sıkla karşılaşılan bir durumdur. Kurumun ihtiyaçlarını karşılamak için verilen hizmetleri kullanacak insanların ihtiyaçlarını tam anlatamayan birim personeli Aynı zamanda çoğu zaman kritik hizmetleri yüksek özveriyle çalıştıran bilgi işlem personeli yaptığı işin ne olduğu anlaşılamamaktadır. Bu aşamada ise yapılan işlerin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını personele ve üst yönetime tam olarak açıklanamamaktadır.

Bütçe Bürokrasi Sorunu Bilgi işlem hizmetlerinin verildiği fiziksel cihazların ve yazılımların çok büyük bir kısmının yurtdışı menşeli olması nedeniyle bu yazılım ve donanımların maliyeti yüksektir Her an değişen teknoloji göz önüne alındığında yıllar sonra ortaya çıkacak ihtiyacın ve bu ihtiyacı karşılayacak bütçenin kestirilmesi çok zordur. Ayrıca kamuda alım yapılması uzun ve yorucu bir bürokrasi maratonu gerektirmektedir. Bu süreç içerisinde teknik işlerle sorumlu olan bilgi işlem personeli bürokrasi ve yazışmalarla uğraşmakta asıl sorumluluk alanından uzaklaşmaktadır.

Dokümantasyon Sorunu Dokümantasyon bilgi işlem hizmetlerinin sürekliliği anlaşılabilirliği ve sorun giderme açısından kritik öneme sahiptir. Bu alanda ihtiyaç olan şey yapılan küçük büyük her işin düzgün ve anlaşılabilir bir şekilde dokümante edilmesidir Bilgi işlem hizmetlerinde dokümantasyon sorunu bulunmaktadır. Ayrıca bilgi işlem alanında standartların olmaması veya var olan standartların uygulanmaması bu sorunu tetiklemektedir.

Çözüm Önerileri Bu ve benzeri başarılı çalıştayların düzenli olarak yapılması Su Kanal İdareleri arasındaki iletişimin arttırılması, bilgi ve tecrübe paylaşımının Üst yönetimler tarafından domine edilmesi Ortak bir Bilgi İşlem politikası ortaya çıkarmak için çalışmalar yapılması Eğitim ihtiyaçlarının ve yetişmiş nitelikli personelin ancak bu şekilde oluşturulacağının Üst Yönetimlere sürekli olarak anlatılması, İletişim becerilerini arttırmak için zaman zaman hem bilgi işlem personellerini hem de diğer birim personellerini belirli aralıklarla bir araya getirecek etkinlikler ve toplantılar düzenlenmesi

Çözüm Önerileri Bütçe ihtiyaçlarının diğer birimlerden farklılıklarının belirli aralıklarla üst yönetimlere anlatılması ve konu hakkında bilgilendirmelerin zamanında yapılması anlama/anlaşma sorunlarının önüne geçecektir. Uluslararası standartların takip edilmesi ve iş süreçlerinin bu yönde düzenlenmesi dokumantasyon ve görev tanımlarının belirli standarta oturtulmasına yardımcı olacaktır.

SUKİWEB

Su ve Kanalizasyon İdareleri Su ve Kanalizasyon İdareleri 76.667.864 kişi olan ülke nüfusumuzun % 76.96’sına 58.999.801 kişiye hizmet vermektedir. İdarelerin bu hizmetleri verebilmek için Norm Kadro esaslarına göre 30 Genel Müdür, 94 Genel Müdür Yardımcısı, 30 Teftiş Kurulu Başkanı, 30 Hukuk Müşaviri, 498 Daire Başkanı, 1.323 Şube Müdürü olmak üzere 17.347 memur ve 45.239 işçi toplam 62.586 personeli bulunmaktadır.

Su ve Kanalizasyon İdareleri Bu hizmetleri sunma aşamasında 2014 yılı için yaklaşık 12.235.584.228 TL bütçe kullanılacağı tahmin edilmektedir. Bu bütçe değeri 15 Bakanlığın bütçesini geride bırakmaktadır.

Sukiweb Genel Müdürlüğümüz, Su ve Kanalizasyon İdarelerin yaptıkları ve yapacakları benzer iş ve işlemlerde bilgi ve tecrübe paylaşımına imkân sağlayabileceği, birbirleri ile iletişimin ve etkileşimin yapılabileceği Su ve Kanalizasyon İdareleri bilgi paylaşım sitesini (www.suki.web.tr) hizmete almıştır. Bu site üzerinden idareler; kendi haberlerini, üst yöneticilerin telefon bilgilerini, kurum web adreslerini, faaliyet raporlarını, şartnamelerini ve istatistikleri başta olmak üzere istedikleri bilgi ve belgeleri paylaşabilmektedir.

Zaman Ayırıp Dinlediğiniz İçin TEŞEKKÜRLER