SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI VERSİYON –

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ OLARAK BİZ NE YAPACAĞIZ?
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI SMYO _DERS NOTLARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
TSE BULGULARI VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
SINIF YÖNETİMİ.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Hatice Şimşek Keskin***
KAMUDA HASSAS GÖREV.
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
S AĞLIKTA K ALİTE S TANDARTLARI VE DÖKÜMAN YÖNETİMİ Bülent BULUT Kalite Yönetim Direktörü.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI VERSİYON – 5 2015 T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Balıkesir Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI VERSİYON – 5 2015

Standartların Puanlandırılması Puanlamada 10'luk puanlama sistemi kullanılmıştır. Standartlar puanlandırmaya esas 5 kategoriden oluşmaktadır:

Standartların Karşılanma Düzeyinin Belirlenmesi Standartların karşılanma düzeyi belirlenirken amaçsal yorumlama yapılarak standart ve değerlendirme ölçütleri birlikte bir bütün olarak ele alınmalıdır. Standartların karşılanma düzeyleri üç kategoride ele alınır: • Karşılanıyor (K) • Kısmen Karşılanıyor (KK) • Karşılanmıyor (KM) Standardın karşılanma düzeyine göre aşağıdaki şekilde puanlama yapılır: • Karşılanıyorsa; Standart için belirlenen tam puan • Kısmen Karşılanıyorsa; Standart için belirlenen puanın yarısı • Karşılanmıyorsa; O (Sıfır) puan

Kalite Puanını Etkileyen Unsurlar • Karşılanmayan her bir Çekirdek Standart için Hastane Kalite Puanı 5 puan düşürülür. • Karşılanmayan Çekirdek Standart sayısının 6 ve üzerinde olması durumunda, Hastane Kalite Puanı 30 puan düşürülür. • Hastane Kalite Puanı 80 ve üzerinde olmak koşulu ile; Hastane Kalite Puanına, karşılanan her bir opsiyonel standart için 0,5 puan, her bir opsiyonel gösterge için ise 0,25 puan eklenir. Opsiyonel standartlardan alınacak toplam puanın 5’i geçmesi durumunda 5 puan, opsiyonel göstergelerden alınacak toplam puanın 2’yi geçmesi durumunda ise 2 puan Hastane Kalite Puanına eklenir. Hastane Kalite Puanına toplamda en fazla 7 puan eklenebilir. • Hastane Kalite Puanı bu kurallar dâhilinde 100’ ü geçiyorsa Kalite Puanı 100 kabul edilir.

Kalite Puanının Hesaplanmasında Kullanılan Formül [SKS’ de değerlendirilen bölümlerden elde edilen puan toplamı/(SKS’ de değerlendirilen bölümlerdeki standartların puan toplamı – SKS’ de değerlendirilen bölümlerdeki standartlardan değerlendirme dışı bırakılan puan toplamı)] x 100 +/- Kalite Puanını Etkileyen Unsurlar

1. ADIM * “Kurum Kalite El Kitabı” veya “ Kurumsal Yapı El Kitabı” oluşturulmalı, içinde amaç, misyon, vizyon, hedefler, organizasyon şeması gibi kurumun yapısı ile ilgili genel bilgiler yer almalıdır.

2. ADIM * Kalite sisteminizde kayıtlı tüm dokümanlarınızı SHKS’ de yer alan bölümlere göre ayırın ve “Doküman Yönetim Rehberi” nde yer alan kodlara göre kodlamalarını yapın (Doküman listesi üzerinde). * Yazılı düzenlemeleri ilgili sorumlulara yeni standartlar ile birlikte verin ve gerekli değişiklikleri yapmalarını isteyin. * Yapılacak olan revizyonu bu işlemleri yaptıktan sonra yapmaya özen gösterin. (Eğer doküman içeriğinde değişiklik söz konusu değilse ve sorumlu tarafından SHKS’ de yer alan standardı karşıladığı belirtiliyorsa beyanı yazılı ve imzalı alın.)

3. ADIM * SHKS’ ye yeni eklenen standartlar tespit edilmeli. Bu standartlar için gerekli olan sistem düzenlemeleri yapılmalı ve yazılı düzenlemeleri yapılmalıdır. Örneğin; Kırmızı Kod yönetimi ile ilgili olarak öncelikle sistem oluşturulmalı, prosedür ya da talimatı hazırlanmalı, personele eğitimleri verilmeli ve tatbikatı yapılmalıdır.

4. ADIM * SHKS’ ye yeni eklenen standartlar tespit edilmeli. Bu standartlar için gerekli olan sistem düzenlemeleri yapılmalı ve yazılı düzenlemeleri yapılmalıdır. Bunun için bölüm kalite sorumluları ile bilgilendirme toplantısı yapın. Bölümleri ile ilgili standartları tebliğ edin. Örneğin; Kırmızı Kod yönetimi ile ilgili olarak sistem oluşturulmalı, prosedür ya da talimatı hazırlanmalı, personele eğitimleri verilmeli ve tatbikatı yapılmalıdır.

5. ADIM * Standartların içinde yer alan “Çekirdek Standartları” gözden geçirin ve hastanenizde uygulanmasını sağlayın. Karşılanamayan her çekirdek standart hem puan kaybına hem de genel kalite puanınızdan 5 puanın düşmesine neden olacaktır.

6. ADIM * Opsiyonel standartları gözden geçirin ve içinden karşılayabileceğiniz standartlar varsa belirleyin ve gerekli düzenlemeleri yapın. Karşılayabildiğiniz her opsiyonel standart size artı puan kazandıracaktır.

7. ADIM * Versiyon – 5’ i kapsayan Özdeğerlendirme Planı yapılmalı ve uygulanmalı. Özdeğerlendirme planı yapılırken bölüm kalite sorumluları da plana dahil edilmeli. Böylece sorumlular standardın ne anlama geldiğini ve karşılanması için gerekenlerin neler olduğunu daha iyi kavrayacaklardır. Değerlendirici mantığı ile baktıklarında kendi birimlerindeki eksiklikleri daha iyi görebileceklerdir.