İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Dr. Nehire Tüten YÜKSEKOĞLU
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
Klinik Yetiştiricilik
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Eğitici Eğitimlerinin Organizasyonu
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2008 – Haziran 2009 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Ağustos 2009.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER (n=15) n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2009 – Haziran 2010 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2010.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK SAĞLIĞI ENSTİTÜSÜ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
2016–2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL BASUT EĞİTİM KURUMLARI OKUL AİLE BİRLİĞİ I. DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Gündem Maddeleri: I. Dönem eğitim- öğretim.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Sunum transkripti:

İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,

Eğitimler Şubat 2005 - Kasım 2006 arasında Üç gün süreli Altı eğitimden 90 doktor katılımcı yararlandı Eğitmenler: Sağlık Bakanlığı eğitici sertifikalı ITF öğretim üyeleri Prof. Dr. Ayşen Bulut (Halk S. Uzmanı) Prof. Dr. Güler Bahadır (Psikolog) Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu (Fizyolog) Prof. Dr. Kamil Pembeci (Anest. Rean. Uzm)

Program I. gün 09.15 - 09.30 Hoş geldiniz 09.30 - 10.00 Tanışma 10.00 - 10.30 Programın amaçları ve tanıtımı 10.30 - 10.45 ARA 10.45 - 11.30 Öğrenme, deneyim ve eğitimcinin işlevi 11.30 - 12 30 Erişkin eğitimi 12.30 - 13.45 YEMEK 13.45 - 13.50 Isınma - Sıfatlar 13.50 - 14.30 Olumlu eğitim ortamı oluşturma 14.30 - 14.45 ARA 14.45 - 16.30 İletişim 16.30 - 16.45 Günün değerlendirmesi

Program II. gün 09.00 -09.15 Isınma 09.15 -10.30 Farklı eğitim yöntemleri 10.30 -10.45 ARA 10.45 -12.30 Eğitim araç gereci oluşturma ve kullanma 12.30 -13.45 YEMEK 13.45 -14.00 Isınma 14.00 -15.30 Yeterliğe dayalı eğitim ve yetiştiricilik 15.30 -15.45 ARA 15.45 -17.00 Eğitim programı hazırlama 17.00 -17.15 Günün değerlendirmesi

Program III. gün 09.00-09.15 Isınma 09.15-12.30 Grup sunumları (üçer kişilik 5 grup) 12.30-13.00 YEMEK 13.00-13.30 Sınav 13.30-14.00 Eylem planı oluşturma 14.00-14.15 Ara 14.15-14.45 Değerlendirme ve kapanış

Değerlendirme Süreç için: Günü değerlendirme Kurs sonu yazılı ve sözlü değerlendirme Sonuç için: Katılımcı sunumları-yapılandırılmış Yapacaklarım Yapmayacaklarım Sağlık Müdürlüğü yazılı sınavı

Eğitimi Değerlendirme Formu- Programla ilgili 5 4 3 2 1 Kursun amaçları ve hedefi açıktı 60 12 - Bilgiler net bir şekilde aktarıldı 59 13 Eğitmen (ler) konularında coşkulu ve hevesliydi 63 7 Teori ve pratik arasında iyi bir denge kurulmuştu 58 17 Kurs iyi organize edilmişti 15 Öğretilenleri iş yerimde kullanabilirim 56 19 Derslerde kullanılan etkinlikler amaca uygundu Bu kurs eğitmen olarak kendime güvenimi artırdı 52 21 5: Kesinlikle katılıyorum 4: Katılıyorum 3: Kararsızım 2: Katılmıyorum 1: Hiç katılmıyorum

Eğitimi Değerlendirme Formu Eğitmenlerle ilgili 5 4 3 2 1 Kendimi rahat hissetmemi sağladı 66 8 Bütün grubun etkin katılımı sağlandı 65 Konu hakkında kendi bilgisinin sınırlarını iyi çizdi Bilmediği şeyler varsa bunu kabul etti 56 15 Katılımcılar arasındaki etkileşimi destekledi 71 - Soru sormamı ve endişelerimi dile getirmemi destekledi 61 9 Kazanılacak becerilerinin hedeflerini açıkça ifade etti 58 11 6 Becerilerin dayandığı ilkeleri ve mantığını açıkladı 51 21 Eğitim konusunda yeterli olabilmem için yeni yollar aramaya motive etti 19

İLKYARDIMCI EĞİTMENİ DEĞERLENDİRME FORMU İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ İLKYARDIMCI EĞİTMENİ DEĞERLENDİRME FORMU Eğitmen Adayının Adı-Soyadı : ……………………………………………… Tarih : ...................................……………. 3- Başarılı 2- Yeterli 1- Yetersiz 3 2 1 1. Öğrenmeye açıklık    2. Bireysel sorumluluk alma    3. Ekip çalışmasına uyum    4. İletişim becerisi    5. Amaca uygun program hazırlama    6. Uygun eğitim tekniği seçimi    7. Eğitim tekniklerini başarıyla uygulama    Sunumun Değerlendirilmesi : (Tam puan: 4) .................................................................................................................................................... ...............................................................................................................................………………….. Sonuç :

Yapacaklarım-Yapmayacaklarım Bu programa katıldıktan sonra Artık hep (yeşil): Amaç yazacağım Bildiklerini uygulayan eleman yetiştireceğim Karşımdaki insanların ihtiyaçlarını daha iyi belirleyeceğim Eğitimlere ısınma ile başlayacağım Bir daha hiç (kırmızı): Somurtmayacağım, Kızmayacağım Kendime odaklı olmayacağım Araları gruptan ayrı geçirmeyeceğim Sırtımı dönmeyeceğim

Eğitim için Kullanılan Eğitim Malzemeleri Eğitici Eğitimi Kitabı Mevzuat ve temel yaşam desteğine ilişkin güncellenmiş yaklaşımları içeren CD Acil İlkyardım kitabı Manken ve modeller