İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,
Eğitimler Şubat 2005 - Kasım 2006 arasında Üç gün süreli Altı eğitimden 90 doktor katılımcı yararlandı Eğitmenler: Sağlık Bakanlığı eğitici sertifikalı ITF öğretim üyeleri Prof. Dr. Ayşen Bulut (Halk S. Uzmanı) Prof. Dr. Güler Bahadır (Psikolog) Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu (Fizyolog) Prof. Dr. Kamil Pembeci (Anest. Rean. Uzm)
Program I. gün 09.15 - 09.30 Hoş geldiniz 09.30 - 10.00 Tanışma 10.00 - 10.30 Programın amaçları ve tanıtımı 10.30 - 10.45 ARA 10.45 - 11.30 Öğrenme, deneyim ve eğitimcinin işlevi 11.30 - 12 30 Erişkin eğitimi 12.30 - 13.45 YEMEK 13.45 - 13.50 Isınma - Sıfatlar 13.50 - 14.30 Olumlu eğitim ortamı oluşturma 14.30 - 14.45 ARA 14.45 - 16.30 İletişim 16.30 - 16.45 Günün değerlendirmesi
Program II. gün 09.00 -09.15 Isınma 09.15 -10.30 Farklı eğitim yöntemleri 10.30 -10.45 ARA 10.45 -12.30 Eğitim araç gereci oluşturma ve kullanma 12.30 -13.45 YEMEK 13.45 -14.00 Isınma 14.00 -15.30 Yeterliğe dayalı eğitim ve yetiştiricilik 15.30 -15.45 ARA 15.45 -17.00 Eğitim programı hazırlama 17.00 -17.15 Günün değerlendirmesi
Program III. gün 09.00-09.15 Isınma 09.15-12.30 Grup sunumları (üçer kişilik 5 grup) 12.30-13.00 YEMEK 13.00-13.30 Sınav 13.30-14.00 Eylem planı oluşturma 14.00-14.15 Ara 14.15-14.45 Değerlendirme ve kapanış
Değerlendirme Süreç için: Günü değerlendirme Kurs sonu yazılı ve sözlü değerlendirme Sonuç için: Katılımcı sunumları-yapılandırılmış Yapacaklarım Yapmayacaklarım Sağlık Müdürlüğü yazılı sınavı
Eğitimi Değerlendirme Formu- Programla ilgili 5 4 3 2 1 Kursun amaçları ve hedefi açıktı 60 12 - Bilgiler net bir şekilde aktarıldı 59 13 Eğitmen (ler) konularında coşkulu ve hevesliydi 63 7 Teori ve pratik arasında iyi bir denge kurulmuştu 58 17 Kurs iyi organize edilmişti 15 Öğretilenleri iş yerimde kullanabilirim 56 19 Derslerde kullanılan etkinlikler amaca uygundu Bu kurs eğitmen olarak kendime güvenimi artırdı 52 21 5: Kesinlikle katılıyorum 4: Katılıyorum 3: Kararsızım 2: Katılmıyorum 1: Hiç katılmıyorum
Eğitimi Değerlendirme Formu Eğitmenlerle ilgili 5 4 3 2 1 Kendimi rahat hissetmemi sağladı 66 8 Bütün grubun etkin katılımı sağlandı 65 Konu hakkında kendi bilgisinin sınırlarını iyi çizdi Bilmediği şeyler varsa bunu kabul etti 56 15 Katılımcılar arasındaki etkileşimi destekledi 71 - Soru sormamı ve endişelerimi dile getirmemi destekledi 61 9 Kazanılacak becerilerinin hedeflerini açıkça ifade etti 58 11 6 Becerilerin dayandığı ilkeleri ve mantığını açıkladı 51 21 Eğitim konusunda yeterli olabilmem için yeni yollar aramaya motive etti 19
İLKYARDIMCI EĞİTMENİ DEĞERLENDİRME FORMU İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ İLKYARDIMCI EĞİTMENİ DEĞERLENDİRME FORMU Eğitmen Adayının Adı-Soyadı : ……………………………………………… Tarih : ...................................……………. 3- Başarılı 2- Yeterli 1- Yetersiz 3 2 1 1. Öğrenmeye açıklık 2. Bireysel sorumluluk alma 3. Ekip çalışmasına uyum 4. İletişim becerisi 5. Amaca uygun program hazırlama 6. Uygun eğitim tekniği seçimi 7. Eğitim tekniklerini başarıyla uygulama Sunumun Değerlendirilmesi : (Tam puan: 4) .................................................................................................................................................... ...............................................................................................................................………………….. Sonuç :
Yapacaklarım-Yapmayacaklarım Bu programa katıldıktan sonra Artık hep (yeşil): Amaç yazacağım Bildiklerini uygulayan eleman yetiştireceğim Karşımdaki insanların ihtiyaçlarını daha iyi belirleyeceğim Eğitimlere ısınma ile başlayacağım Bir daha hiç (kırmızı): Somurtmayacağım, Kızmayacağım Kendime odaklı olmayacağım Araları gruptan ayrı geçirmeyeceğim Sırtımı dönmeyeceğim
Eğitim için Kullanılan Eğitim Malzemeleri Eğitici Eğitimi Kitabı Mevzuat ve temel yaşam desteğine ilişkin güncellenmiş yaklaşımları içeren CD Acil İlkyardım kitabı Manken ve modeller