PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYIN ve ARAŞTIRMA TEŞVİK PROJELERİ
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Performans Değerlendirmesi
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI ARAŞTIRMA GELİŞTİRME TEMA GRUBU
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Erciyes Üniversitesi Vakfınca 1 Ocak 2006 Tarihinden İtibaren Yurtiçi ve Yurtdışı Bilimsel Çalışmalara Verilecek Maddi Desteklerle İlgili İlkeler Doç.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Giriş Bu toplantıda; Bugüne kadar yapılan çalışmalar, Stratejik amaçların, hedeflerin ve faaliyetlerin oluşturulması, Performans göstergelerinin belirlenmesi.
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ
Bitlis Eren Üniversitesi
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Faaliyet Raporu 31 Aralık 2014 – 31 Aralık 2015 tarihleri esas alınmıştır.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 3- Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
AKADEMİK TEŞVİK YÖNETMELİĞİ (DEĞİŞİKLİKLER)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYIN ve ARAŞTIRMA TEŞVİK PROJELERİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Akademik Teşvik Ödeneğinin Hesaplanması
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2019 AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ BİRİM KOMİSYONLARI BİLGİLENDİRME VE EŞGÜDÜM TOPLANTISI 25 Aralık 2018.
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ FİNANSAL EKONOMETRİ BÖLÜMÜ Ocak-Aralık 2014 www.sakarya.edu.tr

GENEL BİLGİLER 2014 İNSAN KAYNAKLARI Profesör Sayısı Doçent Sayısı 2 Doçent Sayısı 2 Yardımcı Doçent Sayısı 4 Araştırma Görevlisi Sayısı Öğretim Görevlisi Sayısı Okutman Sayısı Uzman Sayısı Tekniker Sayısı Öğrenci Asistan Sayısı 3 SUNULAN HİZMETLER Öğrenci Sayısı 62 Derslik Sayısı 1 İŞBİRLİKLERİ İşbirliği Sayısı

KIRMIZI ALAN GRAFİĞİ

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji.1: Eğitim öğretim içeriklerini evrensel bilim anlayışına uygun olarak sürekli geliştirmek. Hedef 1.1: Akademik kadrolara kriterleri yüksek adayların tercih edilmesini sağlamak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Profesörlük kadroları için Atanma ve Yükseltilme Ölçüt Puanları ortalaması 900 Doçentler kadroları için Atanma ve Yükseltilme Ölçüt Puanları ortalaması 600 Yardımcı Doçentlik kadroları için Atanma ve Yükseltilme Ölçüt Puanları ortalaması 240

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji.1: Eğitim öğretim içeriklerini evrensel bilim anlayışına uygun olarak sürekli geliştirmek. Hedef 1.1: Akademik kadrolara kriterleri yüksek adayların tercih edilmesini sağlamak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Araştırma Görevlisi kadroları için Atanma ve Yükseltilme Ölçütleri Puanları ortalaması 80 Öğretim Görevlisi kadroları için Atanma ve Yükseltilme Ölçüt Puanları ortalaması Uzman kadroları için Atanma ve Yükseltilme Ölçüt Puanları ortalaması

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji.2: Süreç ve mekanlarda bilişim teknolojilerinin etkin kullanılmasını sağlamak ve yaygınlaştırmak. Hedef 2.1: Öğrencilere sunulan yükseköğretim hizmetinin etkinliğini artıracak eğitsel destek hizmetlerini (yabancı dil, bilişim teknolojisi, çalışma ortamı vb.) artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI (Ders notu, ödev vb. aktivitelerin internet ortamında paylaşıldığı ders sayısı/Toplam ders sayısı) x 100 (uzaktan eğitim hariç) 66,6 Engelli öğrencilere uygun olarak sunulan ders materyali sayısı (Bilişim destekli ders çalışma ortamı için tahsis edilen alan büyüklüğü / Birimin toplam alan büyüklüğü) x 100 3.Gösterge Dekanlıklar düzeyinde izlenmektedir.

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji.3: Uzaktan eğitim ve yaşam boyu öğrenim projeleri ile eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamak. Hedef 3.1: Üniversitemizde yaşam boyu öğrenim kapsamında çalışanlara ve öğrencilere yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Yaşam boyu öğrenim-eğitim kapsamında çalışanlara ve öğrencilere yönelik faaliyet (tez, proje, etkinlik, eğitim, sertifika programı vb) sayısı Hedef 3.2 - Üniversitemizde yaşam boyu öğrenim kapsamında topluma yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak. Yaşam boyu öğrenim kapsamında topluma yönelik faaliyet (kurs, sertifika programı, seminer, tez, proje, etkinlik vb.)sayısı 2 %100

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji.3: Uzaktan eğitim ve yaşam boyu öğrenim projeleri ile eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamak. Hedef 3.5: Üniversitemizde örgün öğretim derslerinden uzaktan eğitimde verilen ders sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI (Örgün öğretim kapsamındaki lisans derslerinden uzaktan eğitim yoluyla verilen ders sayısı/Toplam lisans ders sayısı)*100 50 %100 3 Aynı gösterge MYO’larda «Önlisans» olarak izlenmektedir.

Strateji 4: Eğitim öğretimde uluslararasılaşma seviyesini artırmak. Hedef 4.1: Üniversitemizin uluslararası üniversitelerle yükseköğretim alanında işbirliğini artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Uluslararası kurum ve kuruluşlarla yürütülen ortak yükseköğretim programı, sertifika programı vb. sayısı (kongre sempozyum gibi etkinlikler hariç) Hedef 4.2: Yurt dışında yürütülen araştırma faaliyet ve projelerine öğretim elemanlarının katılımını artırmak. (Yurt dışına araştırma veya eğitim amacıyla giden öğretim elemanı sayısı/Toplam öğretim elemanı sayısı) * 100 16,6 %100 1

Strateji 4: Eğitim öğretimde uluslararasılaşma seviyesini artırmak. Hedef 4.4: Üniversitemizin yabancı öğrenciler ve öğretim elemanları tarafından tercih edilme düzeyini artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI (Yabancı uyruklu lisans öğrenci sayısı/Toplam lisans öğrenci sayısı) x 100 1,61 %100 3,22 (Yabancı uyruklu lisansüstü öğrenci sayısı/Toplam lisansüstü öğrenci sayısı) x 100 (Yabancı uyruklu öğretim elemanı sayısı/Toplam öğretim elemanı sayısı) x 100 Birimin niteliğine uygun olan gösterge yazılacaktır.

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji 5: Bölgesel, ulusal ve uluslararası öncelikleri dikkate alarak bilimsel çalışmalar yapmak ve desteklemek. Hedef 5.1: Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen nitelikli yayın, bilimsel ve sanatsal faaliyetlerin sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2013 GERÇEKLEŞEN 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI SCI, SCI-expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerdeki makale sayısı/Toplam öğretim üyesi sayısı 0,16 %100 0,33 SCI, SCI-expanded, SSCI ve AHCI dışındaki indeksler tarafından taranan dergilerdeki makale sayısı/Toplam öğretim üyesi sayısı 0,83 %519 Birim tarafından yayınlanan ve indekslerde taranan dergi sayısı Birim tarafından periyodik olarak yayınlanan akademik dergi sayısı (İndeksli dergilerde yer alan toplam atıf sayısı/Toplam öğretim üyesi sayısı) 4,66 %2913 1,66

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji 5: Bölgesel, ulusal ve uluslararası öncelikleri dikkate alarak bilimsel çalışmalar yapmak ve desteklemek. Hedef 5.3: Üniversitemizde alınan patent sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2013 GERÇEKLEŞEN 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Patent sayısı Hedef 5.4: Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen bilimsel, sanatsal ve tasarım ödül sayısını artırmak. (Kazanılan bilimsel, sanatsal ve tasarım ödül sayısı /Toplam öğretim üyesi sayısı) 0,33 %100 033

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji 5: Bölgesel, ulusal ve uluslararası öncelikleri dikkate alarak bilimsel çalışmalar yapmak ve desteklemek. Hedef 5.10: Üniversitemizde gerçekleştirilen disiplinlerarası araştırma ve geliştirme çalışmalarının sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Disiplinlerarası yapılan araştırma ve geliştirme faaliyeti sayısı 1 %100 Hedef 5.11: Üniversitemizde akredite olmuş laboratuvarların sayısını artırmak. Akreditasyon işlemleri tamamlanan laboratuvarlar sayısı

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji 6: Yaşanabilir ve sürdürülebilir bir gelecek için bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçekte hizmet üretmek ve destek sağlamak. Hedef 6.1: Üniversitemizde veya Üniversitemiz tarafından düzenlenen ulusal konferans, seminer, panel vb. faaliyet sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2013 GERÇEKLEŞEN 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Ulusal kongre ve sempozyum sayısı (üniversitemizde düzenlenen veya üniversitemiz tarafından düzenlenen) 1 Ulusal ve yerel konferans, seminer, panel sayısı (üniversitemizde düzenlenen veya üniversitemiz tarafından düzenlenen) %100 Ulusal ve yerel sergi, defile ve diğer gösteri sayısı (üniversitemizde düzenlenen veya üniversitemiz tarafından düzenlenen)

PERFORMANS GÖSTERGESİ Strateji 6: Yaşanabilir ve sürdürülebilir bir gelecek için bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçekte hizmet üretmek ve destek sağlamak. Hedef 6.4: Üniversite tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin sayısını artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ 2014 2015 HEDEF GERÇEKLEŞEN GERÇEKLEŞME ORANI Biriminiz tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetleri sayısı 1 %100 2 Hedef 6.5: Öğrencilerin ve Öğrenci Topluluklarının sosyal sorumluluk faaliyetlerini teşvik etmek. Öğrenciler ve Öğrenci Toplulukları tarafından yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetleri sayısı Öğrencilerin sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılım oranı (Sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılan öğrenci sayısı/Toplam öğrenci sayısı*100) 16,12 19,35

KIYASLAMA HEDEF Birim Adı EN YÜKSEK H.4.2 Yurt dışına araştırma veya eğitim amacıyla giden öğretim elemanı sayısını giriniz. Finansal Ekonometri (%100) Maliye H.5.1 Indeksli dergilerde yer alan toplam atıf sayısını giriniz. (%2913) (…..) H.5.4 Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen bilimsel, sanatsal ve tasarım ödül sayısını artırmak. (……) EN DÜŞÜK Hedef 1.5: Uygulamalı eğitim programlarının etkinliğini artırmak. Hedef 4.1: Üniversitemizin uluslararası üniversitelerle yükseköğretim alanında işbirliğini artırmak. (….) Hedef 5.3: Üniversitemizde alınan patent sayısını artırmak.

KURUMSAL RİSKLER Risk Tanımı Öncelik Durumu Önleme Faaliyetleri (Sadece Yüksek ve Çok Yüksek öncelikteki riskler için yazılacak) Başarılı öğrencilerin üniversiteye çekilememesi Uygun öğrenci kabul şartlarının oluşmaması Öğrencilere verilen hizmetlerin öğrencilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamaması Üniversitenin başarılarının yeterince tanıtılamaması

Başarının kaynağı/sebebi SONUÇ ve ÖNERİLER En Yüksek Hedef Başarının kaynağı/sebebi H.4.2 Yurt dışına araştırma veya eğitim amacıyla giden öğretim elemanı sayısını giriniz. TÜBİTAK 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı kapsamında yurtdışı araştırma burslarından faydalanılmasını teşvik etmek ve bu fırsatların değerlendirilmesi H.5.1 Indeksli dergilerde yer alan toplam atıf sayısını giriniz. Nitelikli yayınlar yapılmasını teşvik ederek literatüre önemli katkılar yapılmasını sağlanmıştır. H.5.4 Üniversitemizde öğretim üyesi başına düşen bilimsel, sanatsal ve tasarım ödül sayısını artırmak. Ödüller hakkında bilgilendirme toplantıları yapılarak ödüller teşvik edilmiştir.

Planlanan İyileştirmenin Açıklaması SONUÇ ve ÖNERİLER En Düşük Hedef Planlanan İyileştirmenin Açıklaması Hedef 1.5: Uygulamalı eğitim programlarının etkinliğini artırmak. İyileştirme Ekibi, Tamamlanma Tarihi, Hedef 4.1: Üniversitemizin uluslararası üniversitelerle yükseköğretim alanında işbirliğini artırmak. Bölüm içi değerlendirme toplantıları İşbirliği ekibi kurulması Hedef 5.3: Üniversitemizde alınan patent sayısını artırmak. Kurum İçi Eğitim Düzenlenmesi Hedef 5.6: Üniversitemizde yapılan tez,bitirme,ödev vb. çalışmalarda projeye dayalı çalışmaların sayısını artırmak. Danışmanların ve öğrencilerin hedeflerinin belirlenmesi ve düzenli takibi Paydaşların proje konusunda bilgilendirilmesi Hedef 6.2: Üniversitemizde veya Üniversitemiz tarafından düzenlenen uluslararası konferans, seminer, panel vb. faaliyet sayısını artırmak. İyileştirme Ekibi, Bölüm Kurulu Tamamlanma Tarihi