“Koruman Gereken ve 1 Kere Sahip Olabileceğin Tek Varlığın”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Liderlik ve Örgütsel Adalet
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Yönetim ve Organizasyon
Örgütsel Güven ve Adalet
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İŞLETME YÖNETİMİ.
“Koruman Gereken ve 1 Kere Sahip Olabileceğin Tek Varlığın”
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Zorlu rekabet ortamında değişen koşullara adapte olarak, kendini geliştirerek, değişen müşteri tatmini kriterlerini zamanında yakalayıp, var olan boşlukları.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Şebeke Organizasyon Yapıları ve Güven
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
Eğitimin ve Toplum.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
KURUM KÜLTÜRÜ.
 Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam sistemini ifade eder.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
GRUP İLETİŞİMİ.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Sunum transkripti:

“Koruman Gereken ve 1 Kere Sahip Olabileceğin Tek Varlığın”

Karar Mercii ‘Toplum’ “GÜVEN” Şirketlerin veya kurumların ilkeleriyle değil, toplumun değer ve duyarlılıklarına uyumlu olmakla bağdaştırılan bir unsurdur.

‘Güvenmek’ belirsiz ve kontrol edilemez bir gerçekle başa çıkmanın çok önemli bir stratejisi haline gelmektedir. “bireylere karmaşık sosyal çevreye uyum sağlamada yardımcı olan ve böylece artan fırsatlardan yarar sağlamasına imkan veren bir BASİTLEŞTİRME stratejisidir”

Güven; bir tarafın diğerine itimat düzeyi ve diğer tarafa kendini açma isteği… -Doğruluk; kuruluşun doğru olduğuna duyulan inanç -Güvenilirlik; kuruluşun ne yapacağını söylerse onu yapacağına olan inanç -Yeterlilik; kuruluşun ne yapacağını söylerse onu yapma kabiliyeti olduğuna duyulan inanç

Ortak Reçete 21. Yüzyıl beraberinde dünya vatandaşlığı kavramı altında “ortak bir takım değerleri” ön plana çıkarmaya başladı. İtibarın yönetilmesi ile ilgili gündemimiz varsa değişen dünyanın değişen toplumsal duyarlılıklarını iyi anlamamız ve yorumlamamız gerekmektedir

İtibarın Hammaddesi “Söylem ve Eylem Uyumu” Değişen toplumsal tercihler, söylem ve eylemlerin üretileceği adres olarak görülmelidir. Toplumun değer yargıları ve etik ilkeleriyle örtüşecek kurallar şirketler ve markalar tarafından da benimsenmeye başlandı.

Enformasyon Toplumu ve İtibar Bilginin erişim gücü ile şeffaflaşan toplumun hesap sorma kabiliyeti karşısında yönetimi ve liderliği elinde tutmak çok da kolay gözükmüyor. Neden? Bilgi çok hızlı bir şekilde yayılıyor ve kanaat oluşturarak ortaya bir eylem çıkarıyor.

Günümüzde ‘Aferin’ ve ‘Yazıklar Olsun’ arasında gidip gelen basit bir algılama süreci itibarın hammaddesini oluşturuyor. Bu kadar basit!

Derin Sorgulamalar Çünkü değerler ve duyarlılıklar o anda bir kanaat notunun verilmesini emrediyor. İnsanlar market raflarındaki ürünleri üreten markaların, söz konusu duyarlılıklar bakımından nerede olduklarına göre sorguluyor. Bu sorgulamalar şirketler, markalar, liderler için birer “Kanaat Notuna” dönüşüyor

Deneyimleme Kanaatler olumlu ya da olumsuz itibarın bir çıktısı ise bunların oluşması uzun zaman dilimine yayılan çeşitli gözlemlere dayanıyor.

*Tüketicilerin Yükselen Değerlerinin teşhis edilip ona uygun mesaj ve eylem üretilmesi “Bir şirketin, markanın, liderin zaman içinde sosyal ortakları nezdinde oluşan yansıması” “Belirli bir anda davranışları, iletişimi ve beklentileri bir karışım halinde sunan ürün”

Kurumsal İtibar Şirketler üretme, satma ve para kazanmanın dışında da yönetilebilecek alanların olduğu gerçeğinden hareket ediyor, kendileri için gelecek güvencesi yaratmak ve bu güvenceyi sürdürebilir kılmak açısından bunu zorunluluk olarak algılamaktadır.

Örgüt Kültürü Örgütün geçmişte bir organizma ya da makine olarak düşünülmesine alternatif olarak yakın geçmişte örgütü tanımlamada yeni metaforlar ve sistemler geliştirilmiştir. İşte kültür metaforunun örgüt üzerine yansıması “örgüt kültürü” kavramını ortaya çıkarmaktadır

“baskın ve paylaşılan değerlerden oluşan, çalışanlarca sembolik anlamlar taşıyan, örgüt içinde hikayeler, inançlar, sloganlardan meydana gelmiş bir yapı olarak tanımlanmaktadır”

Bireysel katılım ve teşebbüs, risk toleransı, yönetim desteği, kontrol, ödül sistemleri, çatışmalar, iletişimin yönü (ast- üst ilişkisi) kurumsal kültürü oluşturan ögeler olarak sayılabilir.

Her kurumsal kültürün derinliklerinde üyelerinin çevresinde neler olup bittiğini anlamasına yardım eden, onların davranışlarını şekillendiren temel değerler ve normlar bütünü vardır. Bunların yanında bu değer ve normlara sıkı sıkıya bağlılık sonucunda ne gibi avantajlar elde edileceğini örnekleyen bir takım kahramanlar vardır.

Aynı zamanda bu norm ve değerleri sürekli hatırda tutmaya yönelik olarak geliştirilen semboller (özel bir örgüt lisanı, mimari özellikler, davranışsal bir takım özellikler), ideolojiler (düşünce sistemleri ve mitler) söz konusudur.

*örgüte uyum, bağlılık, çalışanların adaptasyonu ve paylaşımını sağlayan, içsel bütünlük, üyelerine ortak davranış ve ifade, kişi ve grupların örgütteki mevkilerini belirterek güç ve mevki dağılımını gerçekleştirir, ödül ve ceza mekanizmalarının doğru işletilmesini sağlar.

Örgüt İklimi Bir örgütteki ortak psikolojik güçlerin görünümü, örgüt kültürünün örgüt içinde yarattığı havadır. Örgüt iklimi bir örgütteki güven duygularını, bireylerin birbirlerine karşı açıklık ve içtenlik duygularını, yardımseverlik anlayışını, iş doyumu ve beklenti düzeylerini, örgüte katılma düzeylerini ifade eder.

Olumlu bir örgüt iklimi beraberinde tüm iletişim kanallarının açık olmasını, bireyler arası ilişkiler ağının geniş olmasını, baskı unsurundan çok belli kurallarla hareket etmeyi, çalışanın neyi yaptığında neyle karşılaşacağını bilmesini getirir.

Örgüt Kimliği Kamular gözünde örgütü başkalarından ayıran veya ayırıcı özelliği olan nitelikleri ifade eder. Örgüt kimliği kurum felsefesi, kurum hedefi ve istenen imaj temeline dayanmaktadır. Örgüt kimliği bir örgütün rakiplerden ve benzerlerinden ayrılabilmesi için felsefe, tasarım, iletişim ve davranışında oluşturduğu bütünlük olarak da tanımlanabilir.

Google Ofisleri Çalışan Özgürlüğü- Serbestliği (Etkin) Verimlilik, Motivasyon ve Moralin Önemi İş Tatmini Kurumsal Kültüre Kolayca Adaptasyon Çalışana Güven Kararlara Kolayca Katılan

“ Bir şirketin yarattığı güvenin toplam Pazar değeri içindeki katkı payıdır” “Toplum tarafından beğenilen, takdir edilen bir hizmet vermenin karşılığı olarak görülebilir”

“Kurumun içindeki ve dışındaki insanlar tarafından sahip olunan algılamalardır” “Önceden gözlemlenen kimlik işaretlerinin ve geçmiş iş deneyimlerinin yarattığı etkilerin tarihsel birikiminin yansımasıdır”

İtibarın Önemi Neden Arttı? Küreselleşme Bilgiye Ulaşılabilirlik Ürün Metalaşması Medya Reklam doygunluğu Paydaş aktivizmi

Liderlik ve İtibar Yönetimi “İşi doğru yapana yönetici, doğru işi yapana lider denir.”

I - Lider Kimdir? Liderlik Nedir? Lider, diğer insanları belirli bir amaç yönünde davranışa geçmeye sevk eden, onları etkileyen kişidir. (ETKİ – İKNA) Bir grup insanın kendi şahsi ve grup amaçlarını başarmak üzere peşinden gittikleri, emirleri yönünde davranışta bulundukları kişi, liderdir. (ÖNDERLİK - YÖNETME)

Liderlik, kişiler arasındaki etkileşimi gerçekleştirmek için sahip olunan gücü kullanma sürecidir ve lider de bu beceriye sahip kişidir. (GÜÇ – BECERİ) Bir grup insanı belirli amaçlar etrafında toplayabilme ve bu amaçları gerçekleştirmek için onları harekete geçirme yeteneklerinin ve bilgilerinin toplamıdır. (BİLGİ – YETENEK)

İki veya daha fazla kişinin amaçlarını gerçekleştirmek için, birbirleriyle etkileşimde bulunarak, güçlerini, zamanlarını, maddi kaynaklarını ve çabalarını uyumlu bir şekilde bir araya getirerek oluşturdukları grupsal her toplulukta lider, liderlik ve izleyicilik olgusundan söz edilmesinin zorunluluk olması belirtilebilir.

Liderlik kavramının daha iyi anlaşılabilmesi açısından iki noktanın önemle belirtilmesi gerekmektedir: Birincisi, insanlar, kişilik yapılarına ve içinde bulunduğu koşullara bağlı olarak, yönetmeye ve/veya yönetilmeye ihtiyaç duymaktadır. Truman, lideri, başkalarının yapmak istemediği ve sevmediği işleri onlara yaptırma yeteneğine sahip kişi olarak tanımlamaktadır

Belirtilmesi gereken noktalardan ikincisi ise, Ast – üst ilişkisinin olduğu biçimsel örgütlerden, biçimsel olmayan bir yapıya sahip olan aile gruplarına kadar uzayan süreçte, etkileyen – etkilenen veya lider – izleyen ilişkisinin varlığıdır.

Lider; belli bir durum, zaman ve koşullar altında bir grup üzerinde; insanların örgütsel hedeflere ulaşmak için gönüllü olarak çabalamasını teşvik eden, ortak hedeflere ulaşmada yardımcı olan, tecrübelerini aktaran, izleyenlerinin, uygulanan liderlik türünden hoşnut olmalarını sağlayan kişi, Liderlik ise, amaçları gerçekleştirmek için grup aktivitelerini etkileme sürecidir

Liderlik Ne Değildir? Liderlik, bir ayrıcalık pozisyonu değildir: Örgütsel yönetim pozisyonlarına herhangi bir kişi atanabilir, seçilebilir, terfi edebilir, devralabilir veya ele geçirebilir. Bu pozisyon onun lider olmasını sağlamaz. Liderler ise bu pozisyonlarından dolayı ayrıcalık ve üstünlük talep edemezler. Yine de lider çevresinden farklı olan fakat bu farklılığı çevresinin etkinliği için değerlendirebilen kişidir

Liderler ekip oyuncularıdır, liderlik solo gösteri değildir: Çok sayıda insanın aktif katılımı ve desteği olmadan olağanüstü basarılar elde etmek olanaksızdır. Liderlik monolog değil bir diyalogdur

Liderlik, vazgeçilmez olmak değildir: Etkin ve başarılı bir liderlik vazgeçilebilir olabilmektir. Gerçek ve başarılı bir liderliğin temel göstergesi, sosyal süreçte islerin onsuz da sürebileceği bir momentum kazandırabilmesidir

Liderlik, kişilere hükmetmek değildir: Liderin amacı grubu etkileyerek ve yapıyı harekete geçirerek amaçlara ulaşmayı sağlamaktır. Unutmamalı ki lider gücünü gruptan alır ve izleyenleri ona izin verdiği oranla etkileme gücüne sahiptir. Bu noktada John Maxwell’in ”Kendini lider zannedenin takip edeni yoksa o kişi sadece yürüyüşe çıkmıştır” ifadesi anlam kazanmaktadır.