Bölüm 10 Takımlar
Neden ekip çalışması bu kadar popüler oldu? Ekipler kişilerden daha başarılı performans ortaya koyar Çalışan becerilerini daha iyi kullanabilir Çevredeki değişime daha esnek bir şekilde uyum sağlayabilir Çalışanların işe katılımını sağlar Demokratikleşme getirir ve motivasyonu artırır
İş grubu Bilgi paylaşımı ve her grup üyesinin kendi işini daha iyi yapması için destek verir Takım Sinerji sağlayan grup
Grup - Takım Hedef - Bilgi paylaşımı – Birlikte başarı Sinerji – sabit - artan Hesap verme – Kişisel – Hem bireysel hem birlikte Beceriler – tesadüfi - Bütünleyici
Problem çözücü ekip 5-12 kişilik belirli bir plana göre toplanarak kalite, verimlilik artışı konularını görüşen ekipler Kendini yöneten ekip 10-15 kişilik yönetim sorumluluğu da alan ekipler
Fonksiyonlar arası ekipler Benzer seviyede ama farklı departmanlardan kişilerin bulunduğu ekipler
Sanal Ekipler Bilgi teknolojileri vasıtası ile çalışan ekipler
Bağlam Kaynak yeterliliği Liderlik Güven Performans değerleme ve ödüller
Bileşenler / Oluşum Beceriler Kişilikler Roller ve çeşitlilik Büyüklük Esneklik İsteklilik
İş özellikleri Otonomluk Beceri çeşitliliği İş kimliği İşin önemi
Süreç Ortak amaç Ölçülebilir hedefler Ekip performansı Çatışma Sosyal kaytarma