ÖZGÜVENLİ GELECEK
Projenin temel amacı; Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş Kendine güveni tam giri ş ken,yenilikleri takip eden,analiz gücü yüksek olan Özelde kendi iç dinamiklerini,genelde ise bulundu ğ u çemberdeki dinamikleri harekete geçirebilen Kararlı ve ne yaptı ğ ından emin, özgüvenli nesiller olarak yeti ş tirmek.
Didim İ lçesindeki Tüm Okullar
Didim ilçesindeki İ lkokul,ortaokul ve ortaö ğ retim kurumlarında ö ğ renim gören tüm ö ğ renciler.Genelde ise İ lçemiz
Objektif olarak do ğ rulanabilir göstergeler olan; * Daha dinamik ve aktif okul ortamı * Sosyal faaliyet alanını geni ş letilmi ş okullar * Sınıf ortamı içerisinde kendini merkeze alan bir anlayı ş ı benimsemi ş aktif ö ğ renciler Ö ğ renci notlarındaki artı ş, ba ş arılı oldu ğ u ders sayısındaki artı ş, aldıkları “Te ş ekkür - Takdir” belgelerindeki artı ş Sorgulayan ve üreten ö ğ rencilerin öznel çalı ş maları (gösteriler vb.)
E ğ itim ve ö ğ retim faaliyetlerinin önemli amaçlarından biri ülkemizin gelece ğ i olan çocuklarımızı karakter ve özgüven sahibi, farkındalı ğ ı yüksek iyi bir insan, iyi bir vatanda ş olarak yeti ş tirmektir. Bireylerin ki ş ilik örüntüsü geli ş iminde temel yapı ta ş larından olan okullarımızın, toplumun varlı ğ ını sürdürebilmesi için ö ğ rencilerimizde zayıflamaya ba ş lamı ş bazı de ğ erlerin güçlendirilmesindeki en önemli harç oldu ğ unun bilinmesi.
Projenin yöntemi ilkö ğ retim ve ortaö ğ retim ça ğ ındaki ö ğ rencilerin katılımcılı ğ ını hedef alarak,öncelikle sınıf içinde, geni ş çerçevede ise toplumda dinamik sosyal faaliyet alanlarını kullanarak ö ğ rencileri bu çembere çekmek. Bununla ilintili olarak sınıfta,okulda,ailede ve di ğ er ya ş antı alanlarında faaliyetlerler planlamak.Bu faaliyetlerin ö ğ renci üzerindeki etkilerine dönük takibi yaparak de ğ erlendirme yapmak. Bu amaçla; proje kapsamında gözlem,ö ğ renci anket uygulamaları, veli toplantıları hedeflenir.
Sınıf içinde öğrenciler için hazırlanmış etkinliklerin uygulanması Okulda tüm sınıfları kapsayan, düzeylerine uygun planlanmış yarışmaların düzenlenmesi.Bu çerçevede haftanın ve ayın öğrencilerinin seçilerek onure edilmesi.Teşvik amaçlı hediyelerin verilmesi. Okul-aile işbirliği ile sınıflar bazında katılımcı veli toplantılarının organize edilmesi
Ş ube Ö ğ retmenler Kurulu toplantılarında her ş ube için ayrı zaman diliminde, Okul Yönetiminin düzenleyece ğ i bir takvime göre, Projede hedeflenen amaca ula ş mak için her sınıf özenle de ğ erlendirmeye alınacaktır. “Özgüvenli Gelecek” Projesi, yapılacak her Ö ğ retmenler Kurulu Toplantısında gündeme alınacak, projenin uygulama süreçleri de ğ erlendirilecek, projenin uygulamasında görülen aksaklıklar, ya ş anan problemler ve çözüm önerileri rapor halinde üst makamlara iletilecektir.
Projede belirtilen takvim çerçevesinde; İletişim Becerileri, Davranış Problemleri,Çatışma Çözme Becerileri, Anne Baba Tutumları, Verimli Ders Çalışma Yöntemleri, Geleceği planlamak, konularında aileler bilgilendirilecektir. Her bir konu, okul müdürünün görevlendirece ğ i okul/sınıf/ ş ube rehber ö ğ retmenler tarafından ailelere sunu ş eklinde aktarılacaktır. Ayrıca aileler Halk E ğ itim Merkezleri tarafından yürütülmekte olan Aile E ğ itimi Kurs programlarına da yönlendirilecektir.
İ lçe Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü Proje Koordinatör Ekibi, gönderilen raporlar do ğ rultusunda Yılsonu İ lçe Raporunu hazırlayacaktır. İ lçe Milli E ğ itim Komisyonları ve İ lçe Danı ş ma Kurulu Toplantılarında “Özgüvenli Gelecek”Projesi’nin uygulama sonuçları de ğ erlendirilecektir. De ğ erlendirmeler neticesinde, Özgüvenli Gelecek Projesi’nin uygulanmasında performans de ğ erlendirme ölçütlerine göre öne çıkan Okul Yöneticileri ve okul/sınıf rehber Ö ğ retmenleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ödüllendirilecektir.
Projeyi Uygularken Okullardaki Tüm İ dareci ve Ö ğ retmen Arkada ş larımıza Kolaylıklar Diliyoruz. Mahir Özgür Damar İ lkokulu Proje Koordinatör Ekibi