İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Advertisements

ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
ERK İSG&İK – –
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Bulut Bilişim M. Hakan CAN.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
E-TİCARET.
Yeni Pazarlama Teknikleri
DENETİM MASASI ÖĞELERİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
Süreç Yönetimi.
E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.
VERİ KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5. ÜNİTE. GİRİŞ Bilgi sisteminin öğelerinden biride “veri yönetimidir”. Geleneksel yada çağdaş, birinci yada ikinci elden derlenen.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bilişim Teknolojileri Güvenliği. BT Güvenliği Bilişim teknolojisi kullanan bir kuruluşun en önemli hedeflerinden biri bu teknolojiyi gerektiği gibi çalışır.
Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
Bilişim Ortağınız.
Örgütsel Kariyer Planlaması
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SUNUM KONU BAŞLIKLARI->
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
SANALLAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ VE YAZILIMLARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ Fatma tekin no:
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
PROXY SERVER YASİN ÇAKIR
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Nokta Üniversite Otomasyon Sistemi
Sunum transkripti:

İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMLERİ İnsan kaynakları bilgi sistemleri (İKBS)işletmelerde kullanılan bilgi sistemlerinin bir alt bileşenidir ve insan kaynakları işlevinin bilişim teknolojilerinin sunduğu avantajlarla buluşturulmasını sağlar.İKBS ,insan kaynakları strateji,politika ve işlevlerinin web teknolojisine dayalı araçlar yada bu araçların desteği ile yerine getirilmesidir.Bu sistemle insan kaynağına ilişkin bütün veri,bilgi,hizmet,veritabanı,araç ve işlemleri tek bir ağ içerisinde bütünleştirirlir.

İKBS bilgi teknolojilerinin örgütlerdeki insan kaynağına ilişkin paylaşıma konu olan her faaliyete uyarlanmasıdır.Bu sistem e-insan kaynakları ,elektronik insan kaynakları,sanal insan kaynakları yönetimi,bilgi teknolojilerine dayalı insan kaynakları yönetimi veya web tabanlı insan kaynakları yönetimi gibi farklı şekillerde adlandırabilmektedir.

İnternetin gelişmesi ile yaygınlaşan İKBS başlangıçta insan kaynakları işlevlerinin hızlandırılması ,çeşitlendirilmesi,pratikleştirilmesi gibi amaca sahipken zamanla örgütün tümünü kapsayan daha karmaşık ve kapsamlı sistemlere dönüşmüştür.Bu değişim zamanla söz konusu sistemlerin insan kaynakları işlevlerini değiştirme ,dönüştürme,yeniden tanımlanmasına yol açarken insan kaynakları yöneticilerininde stratejik karar vericiler arasına girmeleri sonucunu doğurmuştur.

İKBS ORTAYA ÇIKIŞI İKBS’nin personel takip kayıtlarının tutulması gibi basit işlevleri içeren ilk uygulamaları 1980’lerde bilgisayarın işletmelerde kkullanımı ile ortaya çıkmıştır.Daha karmaşık ve kapsamlı bilgilerin yaygınlaşması ise 1990’larda internetin yaygınlaşması ile eş zamanlıdır. Bilgi sistemlerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlayan asıl olgu yeni ekonomi şeklinde adlandırılan ve bilginin temel değer olduğu yeni ekonomik yapıdır.

İşletmeler ,bilgiyi kullanma ve yorumlama becerisine sahip nitelikli insan kaynağını bünyelerine dahil edebilmek için gerekli insan kaynakları politikaları gerekse örgüt yapılanmalarında değişime girmektedir. Bilgi sistemleri ortaya çıkarttıkları değişim ve dönüşüm ile bütün işletme yapısını etkiledikleri için bütüncül bir bakış açısı ile ele alınması gereken sistemlerdir. Buda sistemlerle ilgili karar ve yönetim süreçerinin doğrudan üst yönetim tarafından ve stratejik bağlamda ele alınmasını zorunlu kılmıştır. İKBS bu anlamda sadece insan kaynağına ilişkin işlevlerin daha hızlı ,etkin ve verimli şekilde getirilmesi ile ilgili araçtan daha çok,zamanla işletme stratejisi ile ilgili uyumlu ve örgütün bütünü ile ilişkili bir sistem yapılanması olarak gelişmiştir.

İKBS ‘NİN YARARLARI İKBS’nin tercih edilmesindeki en büyük etken doğru ve güvenilir bilgiyi hızlı ve zamanında sunabilmesidir.Günümüzün rekabet koşullarında bu tür bir sitem insan kaynakları ile ilgili işlevlerin etkinliğini artırarak işletmeye katkı sağlar. İKBS ile insan kaynakları yönetimini yeni ekonomi ve değişim karşısında duyarlı hale getirmek,çalışanlarla kurulan ilişkinin doğasını değiştirmek ve müşteri odaklı hale dönüştürmek gibi amaçlar da gözetir. İKBS yapılandırılmamış süreçleri sıradan işemlere dönüştürür ,coğrafi uzaklık yada zaman kısıtlamalarını kaldırırve insan emeğini en aza indirger. İKBS genelde daha önce elle yapılan işlemleri otomatikleştirerek maliyetleri düşürmüş ortaya çıkan çok sayıda bilginin değerlendirilmesi ve işlenmesi ile farklı bir katma değer oluşturumuştur.

İKBS ‘NİN İÇERİĞİ Bilgi sistemleri ,bilginin ana değer olarak temellendirdiği sistemlerdir. Bilgi sistemleri ,işletme yönetimin karar alma sürecinde gereksinim duyduğu bilgiyi,işletmenin paydaşları ve çevresinden topladığı verileri işleyerek üreten sistemlerdir. Bu üretim dört temel aşamada gerçekleştirilir: -Girdi -Süreçleme -Çıktı -Geri besleme

BİLGİ SİSTEMİ ÖĞELERİ Donanım:Bilgi sisteminin fiziksel katmanıdır.Girdi,işleme ve çıktı faaliyetlerini yapan bilgisayar ağ cihazları gibi teknoloyi tabanlı altyapı öğeleridir. Yazılım:Donanımın çalışmasını sağlayan programlardır. Veritabanı:Verilerin toplanması ve bilginin işlenmesini sağlayan bir tür depodur. Kullanıcılar:Bilgi sistemlerini yöneten ,çalıştıran,programlayan,kullanan ve bakımını sağlayan kişilerdir. Süreçler:Bilgi sistemini çalıştırmak için kullanılan strateji,politika,yöntem kuralları içerir.Kullanıcıların yaptıkları işler süreçler ile açıklanır.

İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMLERİ ÜÇ KISIMA AYRILIR: İŞLEVSEL İNSAN KAYNAKLARİI SİSTEMİ:Daha çok özlük hakları ile ilgili kayıt ve işlemleri içeren sisitemlerdir . İLİŞKİSEL İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMİ:Bilgi sisteminin uygulamalarının çalışanlarla etkileşime girdiği ve ortaya çıkan sonuçları değerleniren sistemlerdir. DÖNÜŞÜMCÜ İNSAN KAYNAKLARI BİLGİ SİSTEMLER:Stratejik boyutu önde olan sistemlerdir.

İKBS ARAÇLARI İdeal bir İKBS’nin araçları insan kaynakları bilgi sistemlerinden yola çıkılarak oluşturulmuştur.İKBS,farklı araçlarla tüm işlevlerin bütünleşmesini sağlar,erişilen ve istenen bilgiyi karar verme sürecine katar. İKBS’de kullanılan belli başlı araçlar bilgi akışının hızlanması sosyal iletişim ve etkileşimin belli bir düzeyde standartlaştırılması ve insan unsurunun olumsuz boyutlarının giderilmesini sağlar.Bu araçlardan bir kısmı şunlardır: Insan kaynağı kayıtları Insan kaynakları planlaması Aday toplama ücret ve ödül yönetimi Performans yönetimi Bilgisayar destekli eğitim Kariyer yönetimi Devamsızlık denetimi Uzmanlık sistemleri

İKBS’NİN GÜVENLİĞİ Bilişim teknolojilerinin işletmelere getirdiği avantajların yanı sıra ortaya çıkarttığı olumsuzluklarda vardır.Bunlardan en önemlisi güvenlik riskidir. İnternet,extranet,yerel-geniş ağları ve elektronik veri değişimi gibi araçlarla kullanılan bilgi sistemleri bilgiye erişim,ulaşım paylaşım konusunda büyük olanaklar sağlamış ancak aynı oranda bilginin güvenliği sorununu ortaya çıkartmıştır. İnternet korsanlığı bilgi hırsızlığı gibi yeni suçlar bilgiye erişimin kolaylığının olumsuz etkileri olarak ortaya çıkmıştır.

İŞLETMELERİN BİLGİ SİSTEMİNİ KORUMAK İÇİN KULLANDIKLARI BAZI ARAÇLAR: Ağ güvenlik duvarı Anti-Virüs çözümleri İçerik süzme Özel sanal ağlar

SORULAR 1)İKBS KAÇA AYRILIR BUNLAR NELERDİR AÇIKLAYINIZ? 2)BİLGİ SİSTEMİ ÖĞELERİ NELERDİR KISACA AÇIKLAYINIZ? 3)İKBS’NİN ARAÇLARI NELERDİR?

ELVAN YÜKSEK İŞLETME YÖNETİMİ.