Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT"— Sunum transkripti:

1 Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Hasta kayıt kabul, taburcu ve transfer işlemleri (Registration-Admission Discharge and Transfer) sistemi idari sistemler için bir örnektir. Bu bölüm temel bir modülde hastanenin tüm bölümleriyle ilgili yeni hasta kabulü için bir kayıt oluşturmak üzere kullanılan ilk veri dizisini toplar.

2 Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Verilen randevuların kayıtlarının tutulması ve randevu zamanları Verileri klinik, hasta tipi, günün herhangi bir zamanı ve haftanın bir günü gibi analiz için gerekli değişkenlerle birlikte görülemeyen oranlar üzerinde verileri saklamaktadır.

3 Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Bu tür veriler özellikle hastane personelinin çalışma listelerini hazırlamada yararlı olabilir. Listeleme sistemleri aynı zamanda yarın görülecek hastaların listelerini içeren otomatik veri planlaması sağlar

4 Malzeme Yönetim Bilgi Sistemleri
Hastanelerde malzeme yönetiminin etkin bir biçimde kullanılması konusunda bilgisayarlar oldukça önemli bir role sahiptir. Satınalma, envanter denetimi, yiyecek yönetimi ve denetim konularında bilgisayarlar kullanılmaktadır

5 Malzeme Yönetim Bilgi Sistemleri
Malzeme ve satınalma için istemlerin yaratılması bilgisayara dayalı satın alma sistemlerine girişi oluşturur. Resmi talepler bilgisayara girilir ve finansal kontrol için bütçe kaynağı ile eşleştirilir. Malzeme hesabı için açık çekler çıkarılır ve takip edilir, onay için ilgili kişiye gönderilir. Malzemeler alındıkça makbuz bilgisi bilgisayara girilir ve açık bir istem dosyası ile karşılaştırılır Eğer gelişmiş bir sistem kullanılıyorsa satın alma sistemleri hesap ödeme sistemine doğrudan bağlanabilmektedir.

6 Finansal Bilgi Sistemi
Finansal bilgi sisteminin geliştirilmesi öncelikle iyi bir muhasebe sisteminin kurulmasını gerektirmektedir. Muhasebe sistemi hastane içinde parasal yönden etkileşimi sağlamak üzere veri toplama, birleştirme, analiz etme ve rapor hazırlama işlemlerini içermektedir

7 Finansal Bilgi Sistemi
Personel veri sistemlerine bağlantısı yapılmış ücret bordrosu hazırlama ve hesaplama, Satın alma ve envanter kontrol sistemlerine bağlantısı yapılmış, ödenecek hesapların işlenmesi, Hasta hesapları, hastanın ödemesini yapan sigorta kuruluşları ve diğer üçüncü kişilerin hesapları, Genel işletme giderlerinin maliyet hesabı ve maliyet dağılımı, Muhasebe hesapları (Defteri kebir, envanter defteri vb.),

8 Finansal Bilgi Sistemi
Bütçe yapma ve bütçe kontrolü, Yöneticiler, kurul üyeleri ve finans kurumları için tahminler, finansal model, verimlilik ve katkı analizleri oluşturma, Genel işletme hesapları (genel muhasebe defteri, ödenebilir hesaplar, sabit değerler ve ücret bordroları) ve Finansal raporlar ve analizlerdir.

9 İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bir sağlık hizmetleri organizasyonunun çalışanları onun en önemli kaynağını oluşturur. Hastanelerin bir çoğu işletme bütçelerinin %60-70'ini çalışanların maaşlarına harcamaktadır. İş planlaması ve verimlilik analizinde yönetime yardım için iyi bir insan kaynakları bilgi sistemi çok önemlidir

10 İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Çalışanların sicil kayıt dosyalarını korumak ve güncelleştirmek, Talep üzerine bu dosyadan bilgi elde etmek, Bütçeye bağlanmış olarak otomatik pozisyon kontrolü sağlamak, Her bir maliyet merkezi için iş analiz raporları üretmek, Devamsızlık ve toplam ciro (iş miktarı) gibi personel problemlerinin analizi için raporlar oluşturmak,

11 İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Çalışanların özel becerileri ve sertifikasyonu için kayıtlar tutmak, Maaş bordrolarına bağlantısı yapılmış olarak iş maliyet dağılımı oluşturmak Çalışanların verimliliği ve kalite kontrol konularında bilgi sağlamaktır.


"Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları