İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
HASTANE ETİK KURULLARI
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Klinik Hasta Bakımına Farklı ve Modern Bir Yaklaşım BÜTÜNLEŞİK BAKIM Uzm. Dr Orhan KOÇ SADEF Yönetim Kurulu Başkanı Ulus Devlet Hastanesi Başhekimi.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
BASINÇ YARASI PREVALANSI
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Kamu Hastaneleri Birliği
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir. 14.04.2017

SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 14.04.2017

1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 1(25) 2(21+10) 3(56) Yoğun Bakım 1(6) 1(1) 1(7) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) EEG Ünitesi 1(2) Masa Sayısı Ameliyathane 1(3) Derlenme Ünitesi Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 2(7) Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 14.04.2017

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 20 12 8 Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 Servis 20 12 8 Yoğun Bakım 14 13 EKG+FTR 2 Ameliyathane 11 9 Poliklinik Derlenme Ünitesi TOPLAM 51 40 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 14.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 11 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 3 5,88 ÖNLİSANS LİSANS 41 80,3 YÜKSEKLİSANS 4 7,8 DOKTORA -- TOPLAM 51 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 11 Yoğun Bakım Hemşireliği : 9 İlk Yardım Eğitici Eğitimi : 1 Aile Danışmanlığı : 1 14.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 24 2013 ⇨ 7,6 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨2,7 2013 ⇨2,4 Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= ------------------------------------------------------------ Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 2013 : 28 kişi (%53) ortalama 7 gün rapor 14.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 85,7 97,5 14,3 2,5 - Çalışma Ortamı 45,2 75,0 47,6 20,0 3 5,0 Yönetim 73,8 85,0 23,8 15,0 1 HHM Kurum Politikaları 57,1 80,0 31,0 5 İşin Kendisi 28,6 50,0 66,7 2 Başarı Duygusu 82,5 33,3 Saygı ve Kabul Görme 76,2 95,0 21,4 GENEL MEMNUNİYET 64,3 87,5 12,5 14.04.2017

2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Değerlendirmesi KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 80,5 86,1 13,8 5,6 -- İletişim 66,6 50,0 27,7 47,2 2,7 Profesyonel davranış 61,1 25,0 36,1 8,3 Kuruma/işe bağlılık 55,5 30,5 Uygulama 72,2 19,4 33,3 Ekip anlayışı 75,0 22,2 Hasta ve yakınını bilgilendirme 52,7 Enfeksiyon kontrolü 38,8 - Kalite bilinci 94,4 5,5 11,1 Vizyonerlik 58,3 Koçluk yapma 61,6 16,6 Problem çözme 69,4 GENEL 14.04.2017

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 97,9 2,1 1 -- İletişim ve İlişkiler 98,5 98,8 1,5 1,2 Bakım ve Tedavi 99,2 99,7 0,8 0,3 GENEL MEMNUNİYET 99,6 0,4 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 14.04.2017

2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 1654 652 39,4 12 1,8 Oral Mukozit 1119 67,6 13 1,3 Düşme 1424 86,0 2 0,1 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 4382 0,2 Flebit 8 Giriş Yeri Enfeksiyonu -- Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 14.04.2017

2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı: Acil Bakım Koordinasyon Kurulu 2 Araştrma Geliştirme Eğitim Komitesi Hasta Çalışan Güvenliğin Komitesi 1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 3 Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi CPR Komitesi Sosyal Komite Toplam 12 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü Projelerinde Yer Alan Hemşirelerin Dağılımı Ameliyathanelerin Yeniden Yapılandırılması Projesi 1 Yoğun Bakımların Yeniden Yapılandırılması Projesi 14.04.2017

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yapılmadı Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 sempozyum diğerleri seminer şeklinde olmak üzere 10 eğitim yapıldı. CPR Eğitimleri ⇨ 6 hemşire Kongre/Sempozyum ⇨ 1 kongre / 7 hemşire Kurslar ⇨ 2 kişi kursiyer (SB Yoğun Bakım Kursu, Enfeksiyon Kontrol hemşireliği Kursu) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 okul ( 48 öğrenci) ⇨ Tıbbi beceri eğitiminde 3 hemşire görev almıştır. Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ - 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 14.04.2017

NÖROŞİRÜRJİ HEMŞİRELERİ DERNEĞİ 07 Haziran 1999 tarihinde Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroşirurji AD’dan 7 hemşirenin katılımı ile kurulmuştur. Dernek yönetiminde anabilim dalından 3 hemşire görevlidir. 2005 yılından itibaren yılda 1 kez kongre düzenlemeye başlamış olan dernek Nisan 2014’de 10. kongresini başarıyla gerçekleştirmiştir. 14.04.2017

3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Kritik Yoğun Bakım Hastalarında Ağız Bakımında Kullanılan Glutamin İle Klinikte Rutin Uygulanan (Benzidamin Hidroklorür)Solüsyonunun Etkilerinin Karşılaştırılması 2011 CDC (Centers for Disease Control and Prevention )Göre Kateter İlişkili Enfeksiyon Gelişme Riskini Önlemede Hemşirelik Bakımının Değerlendirilmesi Yoğun Bakım Hastalarında Glutamin İle Uygulanan Ağız Bakımının Ventilatör İlişkili Pnömoninin Önlenmesi Üzerine Etkisi Beden pozisyonlarının intrakraniyal basınç ve serebral perfüzyon basıncı üzerine etkisi isimli araştırmalar veri toplama aşamasında devam etmektedir. Nöroşirurji Yoğun Bakım Ünitesinde Ateş ve Ateş Kontrolünde Uygulanan Hemşirelik Girişimleri Nöroşirürji Yoğun Bakım Ünitelerinde Glisemik Kontrol ve Hasta Sonuçlarına Etkisi isimli araştırmalar tamamlanmış 10.Nöroşirurji Hemşireliği kongresinde sunulmuştur. 16 araştırmaya ise anket doldurarak destek olunmuştur. 14.04.2017

4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Emekli olan hemşireler için kutlama, klinik yemeği ve pikniği, tıp bayramı, hemşirelik haftası ve doğum günü kutlamaları yapılmıştır. 14.04.2017

4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Mavi kapak kampanyası, Hayvan barınağına yiyecek desteği, Servislerde yatan çocukların doğum günü kutlamaları yapılmaktadır. 14.04.2017

Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 10-16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 25 Yatan Hasta Sayısı: 42 Hemşire Sayısı: 10 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: 5.Kat Servis 14.04.2017

TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 79 ( 27 SUT ) ( 52 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 9743 ( 1582 SUT) ( 8161 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min; 1* (TPN takibi) max; 427 (Günlük yatan hasta ağrı takibi ) SUT DIŞI: min: 1* (TAK eğitimi) max: 638 (rutin hayati bulgular takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 10.523,4 TL 6512,6 TL (1127 işlem) 4010,8 TL (455 işlem) (Epikrizde belirtilmediği için) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 19.337 TL 29.860,4 TL 14.04.2017

İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 9743 : 7 gün = 1391 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 1391: 3 vardiya = 463 ( 8 saatlik işlem) 463 x 3 dk = 1389 dk 1389/ 60 = 23 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 1 VARDİYADA 3 HEMŞİRE ÇAILŞMASI GEREKİRKEN 2 HEMŞİRE ÇALIŞMIŞ) 3X8= 24 14.04.2017

5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 10.523,4 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= 10.523,4 TL x 52 hafta = 547.216,8 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 19.337 TL Ortalama Yıllık Gelir = 19.337 TL x 52 hafta = 1.005.524 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 6512,6 TL Ortalama Yıllık Gelir= 6512,6 TL x 52 hafta = 338.655,2 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 547.216,8 TL+1.005.524 TL = 1.552.740,8 TL FARK (Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam): 1.552.740,8 TL – 338.655,2 = 1.214.085,6 TL Artış Oranı (Fark/Fatura edilebilen SUT geliri): % 358 ve Kat 3.58 14.04.2017

BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM ÇEŞİDİ: 24 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 45603 FATURA EDİLEN TUTAR: 268.711,2 TL AD TOPLAM GELİR: 6.436.927,56 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 4.2 İŞLEM ÇEŞİDİ: 79 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 338.655,2 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: 338.655,2 TL x 3 servis = 1.015.965,6 TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 1.552.740,8 TL x 3= 4.658.222,4 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 16 ( SUT) % 72 ( TÜMÜ) BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma 2014 Çalışma 14.04.2017

6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Doğum öncesi/ sonrası ve ücretsiz izin kullanan hemşire sayısının artması ( 9, %18) YBÜ ve ameliyathane gibi özellikli birim sorumlu hemşirelerinin emeklilik süresini doldurmuş olması Mesleki ve meslek dışı lisans üstü eğitim alan hemşire sayısının artması (8/7) , istihdam konusunda yeterli koşulların sağlanamaması , Sağlık sorunu olan hemşire sayısının artması Gündüz vardiyasında çalışmak isteyen hemşire sayısının artması, 10 yıl ve üzeri vardiyalı çalışan hemşire sayısı= 12 % 23 ) Performans sistemindeki dengesiz dağlım Hastanenin fiziki koşullarının dağınıklığı, iş gücü kaybı 14.04.2017

2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tek servisin açık olması, hasta sirkülasyonun artması serviste gürültü ve karmaşanın hakim olması, Tedavi hizmetlerine ağırlık verilmesi , bakım hizmetlerine yeterince zaman ayrılamaması Malzeme yetersizliği ve kalitesinin kötü olması, Eczane hizmetlerinde aksaklıklar yaşanması, birimin eczaneye uzak olması, insan gücü kaybı Hasta sirkülasyonun artmasına bağlı iş akışında bozulma ve iletişim sorunları yaşanması Destek hizmetlerin yetersizliği ( ambulans hizmeti, sıcak su akmaması, ısınmada problem yaşanması vs.) Hasta bakıcı, temizlik personeli sayısının yetersiz olmasına bağlı olarak hasta ve çalışan memnuniyetsizliği, hasta yakınlarının iş yükünün artması 14.04.2017

2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Vardiya sisteminde çalışmaya, iş yükünün artmasına bağlı olarak komisyon ve komite faaliyetlerine katılımda isteksizlik 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Araştırma faaliyetlerinde etik kurul onayı alma aşamasında prosedürlerin uzun sürmesi Kongre, kurs, sertifikalı eğitim programlarına katılımda maddi koşulların yetersizliği , sponsor desteği bulanamaması 14.04.2017

5. FİNANSAL PERFORMANS Hemşirelik işlevlerinin epikrizlere yansıtılmaması Performans sistemi uygulaması ile bazı hemşirelik uygulamalarının birimlerde hekimlere yansıtılması, Birçok hemşirelik girişimlerinin SUT’ta karşılığının olmaması, ücretlendirilmemesi SUT’ ta karşılığı olan girişimlerin sınırlandırılmış olması Ameliyathane ve poliklinik işlevlerinin SUT’ ta karşılığının olmaması 14.04.2017

6.İyileştirme Önerileri Hemşire sayısının yeterli olması durumunda lisans üstü eğitim alan hemşireler için terfi olanaklarının yeniden gözden geçirilmesi, Ekip üyeleri arasında iletişimi güçlendirecek programların hazırlanması, Mali olanakların iyileştirilmesi ( özellikle YBÜ ve ameliyathane gibi özellikli birimler) Tüm çalışanların sosyal olanaklardan faydalanması ( Kreş ve servis) Gece vardiyasını cazip hale getirmek için maddi koşulların iyileştirilmesi Hemşirelerin bilimsel faaliyetlere katılımını desteklemek için birimlerde bütçe ayrılması Hastaneye malzeme alımının daha sistematik ve akılcı olması, kalitesiz ve ucuz malzeme alımından kaçınılması 14.04.2017

6.İyileştirme Önerileri Eczane işlemlerinde hasta ve çalışan güvenliği açısından önlemlerin alınması ( hasta adına özel paketleme sistemi vb) Hasta ve çalışan memnuniyeti açısından yemek kalitesinin arttırılması Hasta bakıcı, temizlik vs. personel sayısının arttırılması Hemşirelik işlevlerinin sistematik girişini sağlamak açısından kontrollerin sıklaştırılması, konuyla ilgili farkındalık yaratılması Destek hizmetlerin etkin çalışması , kalitenin arttılrılması ile iş akışını hızlandırmak, hasta güvenliğini arttırmak 14.04.2017

TEŞEKKÜRLER 14.04.2017