İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ NÖROLOJİ AD Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir. 14.04.2017
SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 14.04.2017
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 (24) 1 (18) 3 (42) Yoğun Bakım - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünitesi Ayaktan Ted. Ünit. 1 (2K+2S) 1 (4) Masa Sayısı Ameliyathane Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 13 ( 7 ) 13 (7) Tetkik Birimi ; (uyku,EEG. Video EEG,EMG 4 (6+2+2+4) 14 Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 14.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 6 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi (uyku) TOPLAM 9 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 14.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 2 22 ÖNLİSANS LİSANS 4 45 YÜKSEKLİSANS 1 11 DOKTORA - TOPLAM 9 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : - 14.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨0 2013 ⇨0 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨1,4 2013 ⇨3,5 Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= ------------------------------------------------------------ Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 14.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 81,8 100 18,2 - Çalışma Ortamı 9,1 72,8 54,5 27,3 Yönetim 72,7 HHM Kurum Politikaları 63,6 36,4 İşin Kendisi 27,5 72,4 Başarı Duygusu 45,5 Saygı ve Kabul Görme 90,9 90,4 GENEL MEMNUNİYET 79,8 14.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 100 - İletişim 44,4 55,6 Profesyonel davranış 33,3 22,2 77,8 11,1 Kuruma/işe bağlılık 66,7 Uygulama Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci Vizyonerlik 88,9 Koçluk yapma Problem çözme 55,7 GENEL 14.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 97 98,3 3 1,4 - 0,3 İletişim ve İlişkiler 97,2 2,8 Bakım ve Tedavi 99 98,9 1 1,1 GENEL MEMNUNİYET 98,5 98,6 1,5 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 14.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 784 214 27,5 7 3,3 Oral Mukozit 326 41,5 3 0,9 Düşme 513 65 5 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 1854 14 0,7 Flebit 1836 25 1,3 Giriş Yeri Enfeksiyonu Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 14.04.2017
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Hemşirelik İndikatörleri İzlem komitesi:2 Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi:1 Acil Bakım Koordinasyon Kurulu:1 Hasta ve Çalışan Güvenliği Komitesi:1 Sosyal Komite:1 CTF Hastanesine Bağlı:0 14.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN Oryantasyon Eğitimi ⇨yeni hemşire yok Hizmet İçi Eğitimler ⇨1 HİEP %90 katılım CPR Eğitimleri ⇨ yeni hemşire yok Sempozyum ⇨0 Kurslar ⇨1 kişi konuşmacı (Acil Hemşireliği Kursunda) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 okuldan 57 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨0 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 14.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Yapılan araştırmalar ‘’Steroid Kullanan Hastaların Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi’’ adlı çalışma 2013 yılında tamamlanmıştır. Destek olunan araştırmalar 8 adet araştırmanın anket uygulamasına destek olunmuştur 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI 14.04.2017
4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: 1-Geleneksel hemşirelik haftası kutlama yemeği 2-Kermes 3-Klinik yılbaşı partisi 4-İftar yemeği 5-Ankara mitingi ve Anıtkabir ziyareti 6-HHM kahvaltı Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak kampanyası 14.04.2017
Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 24-30 Mart 2014 Yatak Sayısı:24 Yatan Hasta Sayısı: 28 Hemşire Sayısı: 6 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Nöroloji Servisi 14.04.2017
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 76 ( 26 SUT ) ( 50 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 5193 ( 995 SUT) ( 4198 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min;1 max; 216 (Gluko test) SUT DIŞI: min:1 max: 506(hasta mobilizasyonu ve pozisyon verme) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 5.603,60 TL 3.078,40 TL ( 699 İŞLEM) 2.525,20 TL ( 296 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 8.493 TL 14.096,60 TL 14.04.2017
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5193: 7 gün = 742( Bir günlük işlem ;24 saat) 742 : 3 vardiya =247 ( 8 saatlik işlem) 247x 3 dk = 742 dk 742 / 60 = 12 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 14.04.2017
5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 5.603,60 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= 5.603,60 TL x 52 hafta = 291.387,20 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 8.493 TL Ortalama Yıllık Gelir = 8493 TL x 52 hafta =441.636 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam):3078,40 TL Ortalama Yıllık Gelir= 3078,40 TL x 52 hafta =160.076,80 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 291.387,20 TL+ 441.636 TL = 733.023,20 TL FARK (Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam) 733.023,20 – 160.076,80 = 572.946,40 TL Artış Oranı (Fark / Fatura edilebilen SUT geliri): 572.946,40 / 160.076,80 : 3,5 kat % 350 14.04.2017
5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 25 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 30052 FATURA EDİLEN TUTAR: 127.721,98 TL AD TOPLAM GELİR: 2.196.270,14 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 5,8 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 76 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 3078,40 x 52 hafta = 160.076.80 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ = 160.076.80 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR := 733.023.20 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 33 14.04.2017
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 14.04.2017
İnsan Kaynakları YÖNETSEL PERFORMANS SORUN KÖK NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Hemşire Memnuniyetinin çok düşük çıkması -Hemşire ve personel sayısının az olması -İşin ekonomik olarak tatmin etmemesi -Servisin güvenliğinin yetersizliği -hemşirelerin izinlerini kullanamaması -hemşire ve personel sayısının arttırması -performans gelirlerinin adil dağıtılması -servislerin güvenliğinin sağlanması Bakım ve tedavide yaşanan iş gücü kaybı Malzeme yetersizliği ve/veya malzemenin kalitesizliği -Yeterli malzeme temini -İhale öncesi anabilim dallarından görüş alınması 14.04.2017