KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

(Instructional Design Instructional System Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
YAPILANDIRMACILIK.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
BALIK KILÇIĞI.
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
MERHABA.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRENME GALERİSİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Buluş Yoluyla Öğrenme.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)

Buluş Yoluyla Öğrenme Buluş yoluyla öğretim modeli J. S. Bruner tarafından geliştirilmiştir. Bu model ilk ortaya atıldığı 1960’lı yılların başından günümüze değin dünyanın pek çok ülkesinde uygulanmıştır. Ülkemizde de Bruner’ in yaklaşımının etkileri 1968 yılında hazırlanan ilkokul programlarında görülmektedir.

Buluş Yoluyla Öğrenme Nedir? Buluş yoluyla öğrenme, öğrencinin kendi etkinliklerine ve gözlemlerine dayalı olarak yargıya varmasını teşvik edici bir öğretim yaklaşımıdır.

Buluş Yoluyla Öğrenme Buluş yoluyla öğrenmeyi uygulamada önemli bir nokta; öğrencilerde öğrenilecek konuya karşı merak uyandırmaktır.

Öğretmenin Rolü Bruner’ e göre öğretmenin rolü, öğrencinin kendi kendine öğrenebileceği ortamı oluşturmaktır. Öğretmen örnekleri sunar ve öğrenci konunun özelliklerini keşfedinceye kadar örneklerle çalışılır.

Öğretmenin Rolü Öğretici değil kolaylaştırıcıdır. Öğrencilerin ilgilerine,sorunlarına önem verir. Öğrencileri güdülemeye önem verir. Öğrenmeyi öğrenmelerine yardım eder. Kılavuzluk Danışmanlık Ortaklık Yardımcılık

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Öğrencinin öğrenmeye hazır oluşunu sağlayacak yaşantıların belirlenmesi. Çocuğun anlama, keşfetme merakını giderme isteği yönlendirilmeli ve teşvik edilmelidir.

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Öğrencileri, keşfetmeye yöneltme için yapılacak başlıca işlemler şunlardır: Öğrencileri buluş yoluyla öğrenme için yönlendirirken merakı canlandırmak işin ilk ve en önemli basamağıdır.

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Öğretmenin desteği ve yardımı çok büyük önem taşır. Öğrenciyi harekete geçirmede üçüncü önemli nokta anlamlı bir araştırma ya da buluş için yapılan çabaların yönünün belli olmasıdır.

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Öğretim içeriğinin yapılandırılması ve onun nitelikleri. Konuları çocuğun zihinsel gelişim düzeyine göre ayarlamak ve öğretimde onun çevresine bakış tarzını dikkate almak gerekmektedir.

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Öğrenmelerde kalıcılığı sağlamak için, daha çok genellemeler üzerinde durmak, anlamlı ve özlü özetlere ulaşmak gerekmektedir.

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Öğrenme yaşantılarının sıralanması. Bruner’ e göre, zihinsel gelişim bir sıra izler. Bu nedenle de öğrenme sürecindeki yaşantılar öğrencinin zihinsel gelişimine göre sıralanmalıdır.

Buluş Yoluyla Öğretmenin Esasları Pekiştireçlerin rolü. Bruner’ in öğretme kuramında pekiştirme önemli bir yer tutar. Pekiştirme öğreniciye amacına ulaşmakta olduğunu duyurmalı ve onu güdeleyebilmelidir.

Belli Başlı Yöntemler ve Yaklaşımlar Örnek-Kural Yöntemi Buluş yoluyla öğrenmede öğretmen, örnekleri sunar ve öğrenci konunun yapısını; fikirler arasındaki temel ilişkileri, ilkeleri, özellikleri keşfedinceye kadar örneklerle çalışır.

Belli Başlı Yöntemler ve Yaklaşımlar Tümevarım Yaklaşımı Öğrencinin sezgisel düşünmesini gerektirir.

Buluş yoluyla öğrenme adımları şöyle listelenebilir Buluş yoluyla öğrenciye kazandırılacak hedef ve davranışlar açıkça belirlenmelidir. Öğretmenin örnekleri sunması

Buluş yoluyla öğrenme adımları şöyle listelenebilir Öğrencilerin örnekleri betimlemesi Öğretmenin ek örnekler vermesi Öğrencilerin ek örnekleri betimlemesi ve öncekilerle karşılaştırmaları Öğretmenin örnek olmayan durumları sunması

Buluş yoluyla öğrenme adımları şöyle listelenebilir Öğrencilerin zıt örnekleri karşılaştırmaları Öğretmenin, öğrencilerce teşhis edilen  özellikleri , ilişkileri ya da ilkeleri vurgulaması Öğrencilerin tanımları, ilişki ve özellikleri ifade etmeleri Öğretmenin öğrencilerden ek örnekler istemesi

Buluş Yolu Tekniğinin Avantajları Öğrencilerin kendi buldukları bilgileri daha önemli gördükleri için, buluş yoluyla öğretimin kalıcı olması beklenir. Öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirir. Öğrencileri araştırma yapmaya teşvik eder. Öğrenciyi güdüler.

Buluş Yolu Tekniğinin Sınırlılıkları Zaman alır. Bu yöntem çok iyi bilen kişiler tarafından yürütülebilir ve çok sayıda araç gereç gerektirdiği için maliyeti yüksektir. Her konu buluş yoluyla öğretime uygun değildir.

(X+1)² bir fikri olan var mı? ÖRNEK UYGULAMA (X+1)² bir fikri olan var mı?

ÖRNEK UYGULAMA X² X X *1 1 X X *1 1*1 1 X²+X+X +1= X²+2X+1

ÖRNEK UYGULAMA SONUÇ: (X+1)² = X²+2X+1

Kaynaklar http://kisi.deu.edu.tr/eli.israel/bruner.html http://www.donusumkonagi.net/makale.asp?id=5475&baslik=bulus_yoluyla_ogrenme&i=ogrenme http://www.rehberogretmen.biz/bulus-yoluyla-ogretim-yontemi%C2%A0/ http://www.basitfizik.com/kitapciklar/bulusyolylaogrenme.doc http://ilkogretim-online.org.tr/vol3say1/v03s01a.pdf http://egitim.aku.edu.tr/kuramsal07.ppt http://www.ogretmenadayi.com/ders/ http://emu.edu.tr/bekirozer/notlar/%C3%96grenci%20Merkezli%20%C3%96gretim.ppt Aktif Öğrenme – Prof. Dr. Kamile Ün Açıkgöz