9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Performans Değerlendirme
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Problem Çözme Becerileri
Öğretim Tasarımı
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Akran destekli öğrenme
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
Betimsel içerik Normatif içerik
ÜNER TOPAKTAŞ 1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ ÜNER TOPAKTAŞ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
REHBERLİK DERSİ III.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ

GİRİŞ Geliştirilen öğretim programlarında, ürün değerlendirmelerinin yanı sıra sürecin de değerlendirilmesi gerektiği fikri ön plana çıkmaktadır. Böylece geleneksel olarak tabir edilen ve sadece ürün değerlendirmeye olanak tanıyan ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ve tekniklerinin yanı sıra çok yönlü, bireyin gelişimsel özelliklerini de göz önünde bulunduran ve sürecin de değerlendirmesine olanak tanıyan ölçme ve değerlendirme yaklaşımları önem kazanmaktadır.

Bu bölümde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından biri olarak kabul edilen, performans ölçülmesi incelenerek teorik alt yapısı açıklanmış ve çeşitli örneklerle zenginleştirilerek konuların pekiştirilmesi sağlanmaya çalışılmıştır.

PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ Performans ölçülmesi, öğrencilerin, anlamlı ve ilgi çekici görevler ve etkinliklere dayalı olarak bilgi, beceri ve yeteneklerini kullanmalarına ve uygulamaya yansıtmalarına olanak tanıyan bir ölçme biçimidir (Brualdi, 2002).

Performansa dayalı ölçmenin etkili bir şekilde planlanıp uygulanabilmesi için temel aşamalarının bilinmesi gerekmektedir. Bu temel aşamaları aşağıdaki gibi sıralanmak mümkündür (Brualdi, 2002): 1- Performansa dayalı ölçmenin amacının belirlenmesi; 2- Örnek etkinliklerin seçilmesi; 3- Performansa dayalı ölçmeye yönelik ölçütlerin seçilmesi; 4- Performans rubriklerinin oluşturulması; 5- Performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi şeklinde özetlemek mümkündür.

PERFORMANS GÖREVLERİ Sınırlı Cevap Gerektiren Performans Soruları

Kapsamlı Cevap Gerektiren Performans Soruları

PERFORMANS ÖLÇME İŞLEMLERİ VE ÖLÇEKLERİ Dereceli Puanlama Anahtarları 1. Bütüncül (Holistik) Puanlama Anahtarı

2. Analitik (Çözümlemeli) Puanlama Anahtarı

Afiş hazırlanmasına yönelik olan bu görevin değerlendirilmesine yönelik analitik puanlama anahtarı da aşağıdaki Tablo 9’da yer almaktadır.

PERFORMANS ÖLÇÜLMESİNİN FAYDALARI

PERFORMANS ÖLÇÜLMESİNİN SINIRLILIKLARI

PERFORMANS SORUSU HAZIRLAMADA BAZI TAVSİYELER

ÖZET Geleneksel olarak tabir edilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bütün öğrenme ürünlerini ölçmekte yetersiz kalmakta ve öğrenen süreçten kopuk bir şekilde değerlendirilmektedir. Bu bakımdan bireyin bilgi, beceri, ilgi, tutum, değer ve davranışlarını yani bir bütün olarak bireyin tüm özelliklerini ölçebilecek ölçme değerlendirme yaklaşımlarına ihtiyaç vardır. Bu bakımdan ülkemizde son yıllarda yapılan öğretim programı çalışmalarında ölçme ve değerlendirme ögesinde ciddi manada düzenlemeye gidilmiş ve tamamlayıcı ölçme değerlendirme, alternatif ölçme değerlendirme vb. değişik adlarla anılan yaklaşımlar ve teknikler ön plana çıkmıştır.

Performans ölçülmesi de bu amaca hizmet etmek için geliştirilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Performans ölçülmesi, öğrencilere çeşitli görev ve etkinlikler verilerek bilgi beceri ve yeteneklerini kullanmalarına olanak tanıyan bir yaklaşımdır.