TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Buluş Yoluyla Öğrenme.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Proje, sergi, seminer, sempozyum, kongre, makale,poster
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TİMURLULAR.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
3 Kumbara.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMAPROJELERİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ YÜKSEKOVA – 27 KASIM 2013.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
ARGÜMANTASYON.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ Bilim İnsanı Destekleme Dairesi Başkanlığı 46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI (2014-2015) SÜRECİ VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FAYDALARI Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ TÜBİTAK OPY Eskişehir Bölge Koordinatörü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BÖLGESEL HARİTA Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ve İlköğretim (Ortaokul) Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması

BAŞVURU SAYILARI 3

BAŞVURU SAYILARI 4

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BURSA 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması KÜTAHYA 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ESKİŞEHİR 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

YALOVA NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması YALOVA 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

ÇANAKKALE NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ÇANAKKALE 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

BİLECİK NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BİLECİK 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BALIKESİR İLİ 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER

BALIKESİR NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI

İLLER PROJE SAYISI 1.LİK 2.LİK 3.LÜK TEŞVİK TOPLAM ÖDÜL 498 1 2 - 4 ANKARA 498 1 2 - 4 ERZURUM 1061 3 6 ESKİŞEHİR 379 ISPARTA 474 5 İSTANBUL 1023 7 16 İZMİR 567 11 KAYSERİ 690 MALATYA 405 MERSİN 1118 10 SAMSUN 856 VAN 330 TOPLAM 7401 9 18 21 29 77

TALEP?

GİRİŞİMCİ MİLLET OLMAK? Bazı ülkelere göre her 100 yetişkin içindeki GİRİŞİMCİ sayısı

İNSANLIĞIN HİZMETİNE SUNULMUŞ HER GÜZEL ŞEY YA DA ESER BİR PROJENİN SONUCUDUR… Mimar Sinan'in Selimiye Camii'nin kubbesini o genişliğe oturtmak için 13 bilinmeyenli bir denklemi matematiğin bilinen 4 ana işleminden farklı besinci bir işlemle çözdüğü söylenir. 

Dünyada aşk için dikilmiş en büyük ve en güzel anıt olarak kabul edilen bu türbe, Şah Cihan'ın büyük bir aşkla sevdiği eşi Ercümend Banu Begüm'ün doğum sırasında ölümü üzerine, onun anısına yaptırılmıştır.

Görmek istemeyen..?

ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek, Bireyleri eleştirel düşünmeye teşvik ederek , araştırmacı kimseler yetiştirmek, Bireylerin özgün düşünceler ortaya koymasını teşvik etmek, Araştırma yapmayı alışkanlık haline getirmelerine yardım etmek, Bilim insanı olma potansiyeline sahip bireyleri keşfedip var olan becerilerini geliştirmek,

NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Öğrencinin ilgi, beceri ve yeteneğine göre çalışma imkanı verir… Yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı sunar… Disiplinler arası öğrenmeyi teşvik eder…. Yaşamla ilişkilendirilmiş öğrenme sunar… Araştırma yöntemlerini öğrenme fırsatı sunar.. «Öğrenme» olduğu için çok daha kalıcıdır… «Yaparak» gerçekleştirildiği için beceri geliştirir…

NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Öğrenci «aktif» olduğu için özgüven geliştirir… Ne zaman nerede ne yapacağını, araştıracağını ve öğreneceğini «kendisi» planlar… «Bireysel» ve «grup» la çalışma olanakları vardır.. Kollektif çalışmayı öğrenir (Danışman öğretmen-öğrenci arkadaşı- akademik destek-farklı kurumsal katkılar…)

PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Merak etmeye teşvik etmek, Gözlem yapmaya teşvik etmek, Sorun tespit etmek için «alıcı» gözlerle bakma, Düşünmeye teşvik, Düşünürken derslerde edindiği bilgilere «başvurma», onları belleğinden çağırma, Gözlemlediği bir sorunu kendi «özgün bakış açısı» ile tanımlamak,

PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Tanımladığı sorunun çözümü üzerine kafa yormak, Bu süreçte «bilimsel» standartları kullanmaya çalışmak (bulguları, yöntemi, sonuçları ve önerileri «bilimsel» bir dille ifade etmeye çalışmak, Bütün bunları yaparken derslerde edindiği bilgileri ve okuduklarını bu sorunu çözmek için transfer etmek…

PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Başka kaynaklara «bilinçli» olarak başvurmak, Başka kurumlar ile tespit ettiği sorun arasında «ilişki kurmak»… Çözüm arayışına girmek,,, Bildiklerini, bulduklarını ve okuduklarını bir sorunu çözmek ve bunu ifade etmek için kullanma becerisi kazanmak, «Problem üreten değil… Problem çözen nesiller yetiştirmek»

TÜBİTAK Eskişehir Bölge Koordinatörü Daha fazla bilgi için; www.projeyarismasi.org Veya http://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik-arastirma-projeleri-yarismasi Doç. Dr. Eyüp Artvinli TÜBİTAK Eskişehir Bölge Koordinatörü arteyup@gmail.com